بازدید 8508
چین

بازجویی از یک کارمند دولت به جرم جاسوسی برای سیا

وزارت امنیت دولتی چین امروز دوشنبه اعلام کرد: در حال تحقیق درباره یک شهروند چینی متهم به جاسوسی برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) است.
کد خبر: ۱۱۸۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶ 21 August 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از رویترز، این وزارتخانه گفت که این شهروند چینی 39 ساله با نام مستعار هائو، کادر یک وزارتخانه بود و برای تحصیل به ژاپن رفته بود، جایی که استخدام جاسوسی در آنجا اتفاق افتاد. این بیانیه در مورد جنسیت این فرد اطلاعاتی نداده است.

وزارت امنیت داخلی چین هفته پیش هم از دستگیری یک چینی به جرم جاسوسی برای آمریکا در خاک ایتالیا خبر داده بود.

این وزارتخانه افزود: هائو با یکی از مقامات سفارت ایالات متحده معروف به «تد» در حین بررسی درخواست ویزا آشنا شده است. او هائو را برای شام دعوت و هدایایی را تقدیم کرد و از هائو برای نوشتن مقاله ای که تد قول داده بود برای آن پول بپردازد کمک خواست. بر اساس این بیانیه، هائو یک قرارداد جاسوسی امضا کرد و ارزیابی و آموزش را از ایالات متحده پذیرفت. هائو پس از بازگشت، «طبق الزامات سیا» در یک بخش ملی کار می‌کرد و در حین جمع‌آوری دستمزد ایالات متحده، اطلاعاتی را در اختیار سیا قرار می‌داد.

روابط بین ایالات متحده و چین در سال های اخیر بر سر طیفی از مسائل از جمله امنیت ملی تیره شده است. واشنگتن پکن را به جاسوسی و حملات سایبری متهم کرده است، اتهاماتی که چین رد کرده است. چین همچنین اعلام کرده است که در معرض تهدید جاسوسان قرار دارد.

چین ماه گذشته از همه شهروندان خود خواست در شناسایی جاسوسان همکاری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست