بازدید 5426
۴

مهمان‌های تازه خط دفاعی روسیه

ارتش روسیه سیستم های ضد هوایی Tor-M2 بیشتری سفارش می دهد و سامانه های موشکی زمین به هوای تاکتیکی را گسترش می دهد.
کد خبر: ۱۱۸۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶ 21 August 2023

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین،  یک وب سایت اطلاعاتی، تنها با استفاده از تلفات تایید شده توسط شواهد تصویری یا ویدئویی، اعلام کرد که نیروهای روسی 29 سامانه موشکی زمین به هوای سری Tor (SAM) از جمله یک نسخه نادر Tor-M2DT را از دست داده اند.

Tor یکی از معدود سامانه های SAM کوتاه برد ساخت روسیه با کارایی بالا در برابر موشک های کروز و مهمات هدایت شونده دقیق است. اکثر سیستم‌های Tor مبتنی بر شاسی ردیابی GM-355 هستند که به آن اجازه می‌دهد تا با تانک‌ها و سایر خودروهای زرهی در هر زمینی همگام شود.

Tor-M2 نسخه بهبود یافته تر Tor است که از سال 2008 وارد سیستم روسیه شد و از هشت موشک 9M331 و 9M332 استفاده می کند. موشک ها تا 7 کیلومتر برد دارند و می توانند تا ارتفاع 6 کیلومتر برسند. این سامانه همچنین می تواند 16 موشک جدید 9M338 را با برد 16 کیلومتر و ارتفاع 10 کیلومتر حمل کند.

منبع: defence-blog

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۴
جهان با مرگ تو آرام میشود ای پوتین / ای جنایتکار / و ای فضول ملت و مملکت ایران
پاسخ ها
محسن
| Canada |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
جهان با مرگ امریکا جنایتکار که بمب اتم به هیروشیما و ناکازاکی انداخت و درجگ ایران عراق از کمک به عراق دریغ نکرد و ملت ایران تحریم کرد و همه جنایتکارها بهتر میشه ان شالله
امیدوارم تور ام هاشون اینقدر پیشرفت کرده باشند که فرق مسافربری و کروز رو تشخیص بدن
پاسخ ها
واقعیت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
زیاد مهم نیست بزودی با رسیدن اف شانزده و بعد از آن انواع موشک و سیستم دفاعی غربی، باید شاهد نابودی تمام پدافند روسیه باشیم. کریمه هم از دست روسیه رفته فقط عملا دارند هارت و پورت میکنند ولی اول سال میلادی بعدی اوکراین به کمک نیروی دریایی غرب، کریمه را پس میگیره. مشکل روسیه این شده که مسکو با پهپاد هزار دلاری تهدید میشه و وقتی میخورن به ساختمانهاش ادعا میکنه قبلش روسیه اونها رو سرنگون کرده!!!! پهپاد با سرعت صد تا دویست کیلومتر در ساعت براحتی سیصد کیلومتر از مرز تا مسکو میرسه؟؟؟؟؟ ادعای ابرقدرتی و تکنولوژی دفاعی روسیه را ببینیم و گریه کنیم به حال خودمون که میخوایم با اس سیصد چهل سال پیش روسی جلوی غرب و دشمنان قوی قرار بگیریم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست