بازدید 5389
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در نشست خبری:

بیمه شدن رایگان ۱۲ میلیون نفر و تامین اعتبار / برای «پیشگیری» در حوزه بیمه درمانی برنامه داریم/ غربالگری برخی بیماری‌ها در دستور کارمان قرار دارد/ از دلایل کمبود دارو افزایش تعداد داروخانه‌هاست/ پوشش بیمه‌ای زالو درمانی هنوز نهایی و ابلاغ نشده

در برنامه هفتم توسعه پیشنهاد کردیم، بخشی از اعتبارات در حوزه پیشگیری وارد شود تا یک فرد که به طور مثال زمینه دیابت یا فشار خون دارد، بموقع شناسایی شده و دیرتر به ناتوانی و در نتیجه هزینه‌های هنگفت برسد که معمولا در بیمار دیابتی مشاهده می‌شود. البته مشوق‌هایی نیز تعیین شده تا اگر افراد بتوانند از خود مراقبتی استفاده کنند، مشمول این مشوق‌ها شوند. امیدواریم با تغییر شیوه زندگی مردم، به کاهش هزینه‌های افراد به علت بیماری کمک کنیم.
کد خبر: ۱۱۸۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹ 20 August 2023

بیمه شدن رایگان ۱۲ میلیون نفر و تامین اعتبار/ برای «پیشگیری» در حوزه بیمه درمانی برنامه داریم/ غربالگری برخی بیماری‌ها در دستور کارمان قرار دارد/ از دلایل کمبود دارو افزایش تعداد داروخانه‌هاست/ پوشش بیمه‌ای زالو درمانی هنوز نهایی و ابلاغ نشدهمدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیش از ۳۳ میلیون تن در کشور بدون پرداخت حق بیمه و توسط دولت بیمه شده و خدمات درمانی آن‌ها در حوزه بستری و سرپایی در بخش دولتی رایگان شده که این نشان دهنده توجه ویژه دولت سیزدهم به قشرهای کم درآمد است.

به گزارش «تابناک»؛ محمد مهدی ناصحی در نشست خبری‌ که به مناسب روز خبرنگار و هفته دولت برگزار شد، در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت تهیه و تدوین راهنماهای بالینی گفت: متولی تدوین و ابلاغ راهنما‌های بالینی، معاونت درمان وزارت بهداشت است. چند بار تلاش کردیم جدی وارد شویم که بخشی از این کار به سازمان بیمه سلامت سپرده شود، اما به نتیجه نرسید. نزدیک به هزار و ۲۵۰ راهنمای بالینی در این سال‌ها تدوین شده و در حال حاضر نیز معاونت درمان شتابی در این زمینه پیدا کرده و با همه بورد‌های تخصصی مکاتبه کرده تا راهنما‌های بالینی مربوطه در حوزه فعالیت خود را بنویسند تا تدوین شده و کار کارشناسی انجام شود. از این تعداد، حدود ۶۰۰ مورد که قابلیت اجرا داشته در سامانه‌های ما وارد شده است.

وی در پاسخ به ایران پزشک درباره پوشش بیمه سلامت برای اتباع خارجی و به خصوص افغان‌ها گفت: افرادی که قانونی در کشور زندگی می‌کنند و اگر بیمار خاص باشند، به کمک کمیساریای عالی و دولت، نزدیک به ۱۴۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و از خدمات رایگان استفاده کرده و شامل دهک بندی نمی‌شوند؛ بنابراین، پیش نیاز بیمه شدن اتباع، ورود قانونی به کشور و مجوز اقامت است. برای کسانی که غیرقانونی در کشور زندگی می‌کنند، هنوز تصمیمی توسط وزارت کشور گرفته نشده که به ما اعلام کنند. درصدی اعتبار در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته تا اگر مراجعه‌ای به بیمارستان‌ها شد، هزینه آن‌ها پرداخت شود، ولی هنوز سازوکار بیمه‌ای در این زمینه تعریف نشده است.

توسعه بیمه رایگان از سه به پنج دهک

ناصحی در ادامه در خصوص توسعه شمول بیمه رایگان گفت: توجه سازمان بیمه سلامت در زمینه درمان، بر محور عدالت بوده است. سه دهک پایین جامعه و بعد پنج دهک که بیش از ۱۲ میلیون نفر را شامل می‌شود و بیش از ۲۰ میلیون نفر نیز در روستا‌ها زندگی می‌کنند که بیمه شدگان رایگان سازمان بیمه سلامت را تشکیل می‌دهند. بنابراین سازمان بیمه سلامت از بیمه رایگان برای سه دهک در سال ۱۴۰۲ به پوشش بیمه رایگان برای پنج دهک رسیده است.

وی در ادامه درباره وضعیت پرداختی ها در این سازمان گفت: اقداماتی که در دو سال اخیر در سازمان بیمه سلامت رخ داده با گذشته متفاوت بود. در دو سال اخیر تلاش کردیم پرداختی‌ها به موسسات طرف قرارداد منظم باشد و ادعا می‌کنیم پرداختی‌های سازمان بیمه سلامت به روز شده است. در حوزه خدمات الکترونیک تا پایان تیر ماه، در زمینه پزشک خانواده روستایی نیز تا پایان تیر ماه، در بخش خصوصی و داروخانه‌ها با یک ماه فاصله و در بخش بیمارستانی نیز با حدود یک ماه تاخیر پرداخت شده است. تلاش ما این است که با وجود کمبود منابع، اگر نقصی هست، جبران کنیم.

فقط دنبال درمان نیستیم و برای «پیشگیری» هم برنامه داریم

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره اهمیت «پیشگیری» در حوزه بیمه درمان گفت: سازمان بیمه سلامت تلاش کرده به پیشگیری و نظام ارجاع توجه کند. سال گذشته نظام ارجاع را راه اندازی کردیم. در حال حاضر ۴ میلیون جمعیت با ۳ هزار و ۷۵۰ پزشک مرتبط شده و در حال دریافت خدمات هستند. در این راستا معاونت پیشگیری در سازمان بیمه سلامت راه اندازی شد. زیرا نگاه ما این است که بیمه‌ها فقط نباید کار درمانی انجام داده و مطالبات بیمارستان‌ها را پرداخت کنند، بلکه بیمه‌ها باید سهم خود را در راستای ارتقای سلامت و پیشگیری ایفا کنند و در نتیجه معاونت پیشگیری را در سازمان بیمه سلامت تاسیس کردیم.

وی افزود: در برنامه هفتم توسعه پیشنهاد کردیم بخشی از اعتبارات در حوزه پیشگیری وارد شود تا یک فرد که به طور مثال زمینه دیابت یا فشار خون دارد به موقع شناسایی شده و دیرتر به ناتوانی و در نتیجه هزینه‌های هنگفت برسد که معمولا در بیمار دیابتی مشاهده می‌شود. البته مشوق‌هایی نیز تعیین شده تا اگر افراد بتوانند از خود مراقبتی استفاده کنند، مشمول این مشوق‌ها شوند.

ناصحی ادامه داد: امیدواریم با تغییر شیوه زندگی مردم، به کاهش هزینه‌های افراد به علت بیماری کمک کنیم. حتی غربالگری که برای سرطان‌ها انجام می‌شود را نیز در قالب تفاهم نامه‌ای با معاونت علمی ریاست جمهوری و معاونت درمان وزارت بهداشت انجام خواهیم داد تا این بیماری‌ها مانند سرطان ریه را به سرعت شناسایی کرده و پیشگیری کنیم. با صرفه جویی انجام شده به وسیله پیشگیری، می‌توان برای سایر بیماری‌ها نیز هزینه کرد.

پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: در زمینه توانبخشی تاکنون بیمه‌ها وارد نشده بودند که در دو سال اخیر به این موضوع توجه کردیم. نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان برای کار درمانی و توانبخشی و بیش از ۶ میلیارد تومان برای فیزیوتراپی هزینه کردیم. در گذشته در کل سال این مبلغ به ۲۰۰ میلیون تومان نیز نمی‌رسید.

وی افزود: برای همه افرادی که در سامانه ما به عنوان افراد دارای معلولیت نشان دار شده‌اند در سال ۱۴۰۱ بیش از هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است. همچنین در گذشته نگاه حمایتی بیمه‌ای به افراد اوتیسم بسیار ضعیف بود و در این دوره تلاش کردیم از افراد اوتیسم حمایت کنیم.

بیمه شدن رایگان ۱۲ میلیون نفر و تامین اعتبار/ برای «پیشگیری» در حوزه بیمه درمانی برنامه داریم/ غربالگری برخی بیماری‌ها در دستور کارمان قرار دارد/ از دلایل کمبود دارو افزایش تعداد داروخانه‌هاست/ پوشش بیمه‌ای زالو درمانی هنوز نهایی و ابلاغ نشده

اجرای پرونده الکترونیک به بیمه سلامت سپرده شود

ناصحی در خصوص آخرین وضعیت پرونده الکترونیکی شدن خدمات بیمه سلامت گفت: در خدمات الکترونیک سلامت، بیمه سلامت برای اجرای طرحی که ۱۸ سال روی زمین مانده بود، پیشگام شد و با وجود مشکلاتی که وجود داشت، طرح نسخه الکترونیک کامل اجرا شد. فواید اجرای نسخه الکترونیک برای نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی کشور بسیار است.

وی ادامه داد: اگر پرونده الکترونیک سلامت کامل در اختیار بیمه سلامت بود، مطمئن باشید تا پایان سال گذشته اجزای آن را تکمیل می‌کردیم. باید تمام حوزه‌های بیمه‌ای و قسمت‌های مختلف نظام سلامت در کنار ما باشند تا این کار را انجام بدهیم. این قول را می‌دهیم که اگر تشکیل پرونده الکترونیک کامل به بیمه سلامت سپرده شود، کامل آن را اجرایی می‌کنیم.

هزینه ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی برای بیماران خاص و صعب العلاج

مدیرعامل بیمه سلامت در پاسخ به سوالی در خصوص صندوق بیماران صعب العلاج گفت: تاکنون ۱۰۷ بیماری در فهرست بیماری‌های خاص و صعب العلاج قرار دارند و ۵۱ بیماری در سامانه‌ها ثبت شده‌اند که شامل بیش از ۹۰ درصد بیماران می‌شوند. سال گذشته ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه برای بیماران خاص و صعب العلاج و نادر انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد زیادی از دارو‌ها را در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج وارد کردیم؛ بنابراین بیمه و صندوق بیماران خاص و صعب العلاج منجر به کاهش پرداختی از جیب این بیماران شده است. نزدیک به ۱۵ دارو در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش قرار گرفت که به شدت منجر به کاهش هزینه‌های این بیماران شده است.

بیماران خاص چطور نشان دار می‌شوند؟

ناصحی درباره روند نشان دار شدن بیماران خاص گفت: بخشی از سامانه‌های بیمه سلامت و معاونت درمان به هم متصل هستند. بیش از یک میلیون در حال حاضر در سامانه‌ها برای بیماری خاص و مزمن نشان دار شده‌اند. به خصوص درباره بیماری هپاتیت سی هم مدت‌هاست که هزینه‌های این بیماران پرداخت می‌شود.

وی افزود: نشان دار شدن بیماران چند مسیر دارد. اول متخصصی که بیمار را ویزیت می‌کند، می‌تواند در سامانه، بیمار را نشان دار کند. دوم معاونت درمان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی و سوم اداره‌های بیمه سلامت است که می‌توانند بیماران خاص و صعب العلاج را نشان دار کنند.

بیش از اعتبار تخصیص داده شده در بخش ناباروری هزینه کردیم

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در پاسخ به سوالی درباره اعتبار درمان ناباروری گفت: در زمینه ناباروری اقدامات خوبی انجام شد. سال گذشته بیش از اعتباری که تخصیص داده شد در بخش ناباروری هزینه کردیم. در این زمینه در بخش خصوصی و خیریه، ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیردولتی را می‌پردازیم. قبلا گفته شده بود سه دوره درمان که در حال حاضر این سقف و همچنین سقف ریالی برداشته شده است.

وی افزود: نزدیک به ۴۰ درصد مراکز ناباروری در بخش خصوصی مستقر هستند و شاید به دنبال قیمت تمام شده هستند که این قیمت تمام شده اختلاف حداقل حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومانی با تعرفه‌های بخش خصوصی دارد. البته مراکز دولتی آمادگی ارائه خدمات ناباروری را دارند، اما لیست انتظار دارند.

پوشش بیمه‌ای زالو درمانی هنوز نهایی و ابلاغ نشده

ناصحی در پاسخ به سوال «تابناک» در خصوص شایعات مطرح درباره نحت پوشش بیمه قرار گرفتن برخی خدمات طب سنتی از جمله زالودرمانی گفت: پیشنهاد شده که سه خدمت طب سنتی که یکی از آنها زالو درمانی است، تحت پوشش قرار گیرد اما این موضوع هنوز در شورای عالی بیمه سلامت نهایی نشده و به سازمان بیمه سلامت ابلاغ نشده است.

وی افزود: ما برای طب سنتی احترام قائل هستیم اما روند کار این گونه است که می بایست هاد در شورای عالی بیمه که سازمان بیمه سلامت هم یکی از اعضای آن است، مطرح شود و به تصویب برسد که هنوز این اتفاق رخ نداده است.


یکی از دلایل کمبود دارو افزایش تعداد داروخانه‌هاست

ناصحی درباره اقدامات صورت گرفته در راستای طرح دارویار گفت: در زمینه دارویار نیز اقدامات خوبی انجام شد که تعداد زیادی از دارو‌ها در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش قرار گرفت تا هزینه مردم در حوزه دارو کاهش پیدا کند. اگر کمبود دارو وجود دارد، مباحث فرعی است و به حوزه کاری بیمه سلامت مربوط نمی‌شود.

وی ادامه داد: مشکلات کمبود دارو را نیز باید با همکاری حل کرد. البته یکی از علت‌های کمبود دارو، شاید سه برابر شدن داروخانه‌ها در کشور باشد. سیاستی در زمینه اشتغال زایی و دسترسی راحت‌تر مردم به دارو وجود داشت که منجر به افزایش تعداد داروخانه‌ها شده است. باید توزیع مناسب انجام شود تا مردم دسترسی راحت‌تری داشته باشند.

ارتباط با ۴۲ انجمن علمی و حمایتی در حوزه سلامت و راه اندازی مرکز مشتریان

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: تاکنون با ۴۲ انجمن علمی یا حمایتی از جمله ام اس و سرطان و ... جلساتی داشتیم که حرف آن‌ها را نیز بشنویم و از نیاز‌های آن‌ها مطلع باشیم؛ بنابراین این ارتباط با بیماران نیز برقرار است. همچنین از خیرین تقاضا کردیم که ورود کرده و در زمینه‌های مختلف همکاری کنند. در زمینه بیماری‌های خاص و صعب العلاج از خیرین درخواست کردیم که به سازمان بیمه سلامت کمک کنند.

وی اظهار کرد: مرکز مشتریان را در کنار معاونت پیشگیری در سازمان بیمه سلامت راه اندازی کردیم، اما نگاه ما این است که مرکز مشتریان مثل ۱۶۶۶ فقط پاسخگو نباشد و صفر تا صد کار را برای افراد انجام بدهد. این افراد ممکن است بیمه شده یا موسسه ارائه خدمت باشند که نزدیک به ۵۳ هزار موسسه با سازمان بیمه سلامت طرف قرارداد هستند و حدود ۴۰ میلیون نفر نیز بیمه شده این سازمان محسوب می‌شوند و باید به شکلی رفتار کنیم که رضایت مندی مردم افزایش پیدا کند.

در حاشیه این مراسم از ۲۰ دستاورد سازمان بیمه سلامت ایران در دولت سیزدهم رونمایی شد
در حاشیه این مراسم از ۲۰ دستاورد سازمان بیمه سلامت ایران در دولت سیزدهم رونمایی شد


بیمه شدن رایگان ۱۲ میلیون نفر و تامین اعتبار

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در پاسخ به سوالی درباره بیمه شدن رایگان ۱۲ میلیون نفر بیان کرد: بیمه سلامت عمدتا به قشرهای کم درآمد مربوط می‌شود تا دسترسی این افراد به بخش دولتی فراهم شود. هرچند پنجره‌ای باز شده تا برخی خدمات سلامت از بخش خصوصی هم دریافت شود. برای بیمه شدن ۱۲ میلیون که به تازگی بیمه شدند و همچنین ۷ میلیونی که در سال گذشته بیمه شده بودند، جمع اعتباری که برای آن‌ها در نظر گرفته شده، شاید کمتر از ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است؛ هرچند خیلی از این افراد بیمه شده غیر فعال سازمان بیمه سلامت بودند و بیمه شده بالقوه هستند.

وی ادامه داد: دولت این نگاه را به جامعه داشته تا دچار مشکلاتی در درمان نشوند. بیمه سلامت، بیمه تجاری نیست و بیمه درمانی برای مردم است و استقبال می‌کند که باری از دوش مردم بردارد؛ بنابراین بیمه در بخش دولتی عمق دارد.

ناصحی گفت: عددی که بر اساس تعداد بیمه شده و قانون محاسبه می‌شود، به سازمان بیمه سلامت پرداخت نمی‌شود. با این وضعیت، جمعیت را پوشش می‌دهیم و قدرت و قوت ما در بخش دولتی کم نیست؛ بنابراین خدمات در حال ارائه بوده و پرداختی‌ها نیز به روز است و روز به روز بر پوشش بیمه‌ای دارو‌ها افزوده می‌شود.

خدمات بیماران مبتلا به سرطان وابسته به دهک بندی نیست

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: خدمات مربوط به بیماران مبتلا به سرطان و دیابت وابسته به دهک بندی نیست و همان میزان که برای دهک اول پرداخت می‌شود، برای دهک دهم نیز انجام می‌شود. بیماران خاص نشان دار شده در صندوق مربوطه از خدمات استفاده کرده و وقتی به داروخانه مراجعه می‌کنند، در سامانه اعمال می‌شود. ما مکرر اطلاع رسانی کردیم و این درخواست را داریم که بیماران خاص برای استفاده از صندوق بیماران خاص و صعب العلاج مراجعه کنند. وقتی بیمار خاص نشان دار شده‌، دیگر ارتباطی به دهک بندی ندارد.

عقد قرارداد با مراکز ارائه خدمت

ناصحی در پاسخ به سوالی درباره عقد قرارداد با مراکز ارائه خدمت نیز گفت: سازمان بیمه سلامت برای عقد قرارداد آمادگی دارد. بر اساس قانون گفته شده که اگر مراکز بخواهند مجوز بگیرند یا تمدید کنند، باید با بیمه قرارداد داشته باشند. درصدی از همکاران هنوز با بیمه‌ها قرارداد نبسته‌اند، اما بیمه‌ها اهرمی برای اجبار به عقد قرارداد ندارند و معاونت درمان و نظام پزشکی در این زمینه می‌تواند اعمال نظر کنند. در برخی استان‌ها صد درصد قرارداد داریم. در شهر‌هایی مانند تهران این آمار پایین است و امیدواریم با تصمیم‌های قانونی، این تعداد بیشتر شود.

وی ادامه داد: البته انتظار و اجبار نداریم که با همه موسسات و حتی موسساتی که خدمات خوبی ارائه نمی‌کنند، قرارداد ببندیم و بعد خدمات مناسبی ارائه نشود. نگاه ما این است که با بهترین موسسات قرارداد ببندیم و باید خرید راهبردی کنیم و با بهترین موسسه‌ها قرارداد ببندیم.

خدمات بیمه پایه در زمینه دندان پزشکی

ناصحی درباره خدمات بیمه سلامت در زمینه دندان پزشکی بیان کرد: در زمینه دندان پزشکی، ویزیت، رادیوگرافی، آموزش بهداشت، فیشور سیلانت، وارنیش فلوراید، فلوراید تراپی، ترمیم اولین دندان دائمی کودکان زیر چهار سال، کشیدن دندان‌ها و جرم گیری تحت پوشش بیمه پایه قرار دارند. برخی خدمات دیگر را نیز مد نظر داریم که به شورای عالی بیمه سلامت پیشنهاد دادیم که به طور مثال یک دست دندان را در اختیار افراد بالای ۶۵ سال به صورت رایگان قرار بدهیم.

تکلیف خدمات روان شناسی چه شد؟

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره تکلیف پوشش بیمه‌ای برای خدمات روان شناسی نیز گفت: تعرفه‌های خدمات روان شناسی تصویب شده و در حال وارد کردن در سامانه‌ها هستیم. پوشش خدمات بیمه‌ای در حوزه روان شناسی گسترده می‌شود. هرچند برخی خدمات در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج و توانبخشی در حال ارائه است. با توجه به تصویب و ابلاغ تعرفه‌ها، پس از ورود به سامانه‌ها اعلام خواهیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵۴
احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد: سرمایه‌گذاران خارجی با انتقال حداقل ۱۰۰ هزار دلار به کشور اقامت ۵ ساله دریافت می‌کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
پیر حسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر:
۴ هزار پزشک و پرستار داوطلب و امدادگر در اربعین حسینی امسال حضور خواهند داشت. بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن دارو و تجهیزات در خدمت سلامت زائران اربعین قرار می‌گیرد. ۸۰ آمبولانس و ۸ اتوبوس آمبولانس جمعیت هلال احمر در مسیر پیاده‌روی اربعین آماده باش بوده و همچنین مجوز پرواز بالگردهای هلال احمر ایران در کشور عراق اخذ شده تا در صورت نیاز به اجرای عملیات امدادی تسریع ببخشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
ببینید بهتر این بود که مجزا می کردیم چه شهروندی و از چه کشوری می خواهیم بپذیریم و اگر بیشتر افراد تحصیل کرده را بپذیریم به نفع ما خواهد بود زیرا می توانند خدمتی هم به مردم کرده باشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
علت کمبود دارو افزایش دارخانه است؟!

بخدا هر کشور دیگه ای بود باید با همین جمله استعفا میداد میرفت
ما برای داروی سرطان چند شهر رو زیرو رو کردیم و آمپول 11 هزار تومنی رو 4 میلیون تومن خردیدم
علتش افزایش دارخانه هاست؟
چرا در بیمارستان ها داروهای حیاتی نیست؟ بازم به خاطر داروخانه ها؟
شما کی هستنی؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
سوال: چطوری 100 هزار دلار را به ایران انتقال دهد؟ چمدانی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
با هزینه های ریالی و ارزی راهپیمایی اربعین می شود چندین بیمارستان در نقاط محروم کشور ساخت و تجهیز کرد.
تربتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
اقامت در ایران که احتیاج به سرمایه‌گذاری نداره،میلیون ها نفر در ایران با مجوز و بدون مجوز زندگی میکنند تازه خرجشون رو هم میدیم.
12 میلیون رو رایگان بیمه می کنید خوب هست ولی از اون طرف قیمت ارز 28 تومانی را آزاد به مردم به نرخ 48 تومان به نرخ بازار آزاد می فروشید .... که این قسمت آخر زندگی مردم رو بیشتر تحت تاثیر قرار میده ...
پاسخ ها
بازنشسته حداقلی بگیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
یک روستای آباد ، بهتر از هزار شهر خراب است !!!!؟

شما بیمه تامین اجتماعی را که با پس انداز ۳۰ ساله

دهها میلیون نفر از جمعیت کشور تشکیل شده را به

نابودی و ورشکستگی و اضمحلال کشاندید

و هیچگونه خدمات ارزشمند و حیاتی را حتی در

مقایسه با ۲۰ سال پیش به اعضاء ان نمیدهید

و با پرداخت ۷/۵ میلیون حداقل حقوق بازنشستگان

در حالیکه خط فقط ۳۰ میلیون تومان است ، عملا

کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی و خانواده

هایشان را که حدود ۵۰ میلیون نفر هستند را فقیر

مطلق و کاسه گدایی به دستمان داده اید و خدا از شما

ها نخواهد گذشت که این اوضاع و احوال اسفبار و

فلاکت بارتر را بر ما تحمیل کرده و فقط ادعا های بی

اساس میکنید و شعارهای توخالی و پو چ میدهید
استاندار خوزستان: 2000 اتوبوس از ترکیه برای انتقال زائران اربیعین به عراق اجاره شده اند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
هزینه بیهوده از جیب ملت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
اگر هزینه اجاره هر اتوبوس حداقل روزی 300 دلار باشد و برای 2 هفته صورت گیرد، در مجموع برای 2000 اتوبوس می شود: 8.4 میلیون دلار!!!! یا 420 میلیارد تومان!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
با این همه زواری که هست قطعا ۲۰۰۰ اتوبوس کم است و زوار به مشکل می خورند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
چرا چنران رییس شورای سهر تهران به دروغ مبلغ کمک

شهرداری تهران به اربعین در عراق را فقط ۳۰ میلیارد تومان اعلام میکند !!!؟؟؟؟

ایا با برداشتن بدون رضایت پولی که متعلق به همه

شهروندان تهران است و دروغ گفتن که بزرگترین گناه

کبیره است میتوان برای یک مراسم عبادی مدهبی اقدام کنید؟ ؟؟؟

ایا اینکار شما عین نقض غرض

نمیباشد
؟؟؟
بنا بر اعلام مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم، ۵۰ دستگاه اتوبوس از بخش خصوصی همراه با اکیپ پشتیبانی و تسهیلات تعمیرگاهی سیار به مرز مهران اعزام و در مهران خدمات‌رسانی انجام خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
این روزها به خاطر ایام اربعین مرز مهران شلوغ است پس به طور طبیعی بخشی از نیروهای پرسنلی به سمت مرز مهران فرستاده می شوند تا در خدمت زوار اربعین باشند که هیچ خدمتی بهتر از نوکری خورشید حق نیست.
تربتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
در نوکری امام حسین بحثی نیست اما با خودتان تا بحال فکر کرده اید که چرا از این کاروانها برای کمک رسانی به مناطق محروم راه اندازی نمیشود.
محمد اسماعیل اکبری، رئیس مرکز تحقیقات سرطان: ایران جزو ۱۰ کشور اول دنیا در رشد ابتلا به سرطان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
عوضش میریم راهپیمایی اربعین چند هزارمیلیارد هزینه میکنیم مشکلات برطرف میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
این که میزان رشد سرطان در کشور بالا است باید توسط متخصصان داخلی این حوزه بررسی و تصمیم های درست اتخاذ شود مثلا برخی از سرطان ها در برخی ژن های خاص مستعد بروز هستند و یا مثلا میزان اشعه فرا بنفش میزان ابتلا به سرطان پوست را بالا می برد یا رژیم های تغذیه ای نادرست منجر به برخی سرطان ها در دستگاه گوارشی می شوند و ... باید علت ریشه یابی و پیشگیری های لازم به عمل آید. ممنون
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
کجا زندگی میکنی ناشناس ۰۰ ۱۷
بیا اهواز یا اراک زندگی کن ببینم بازم این تز مسخره رو بیان میکنی؟
کشور های پیشرفته بجای صنعت پتروشیمی و فولاد که آلاینده محیط زیست و عامل هزار جور بیماریه رو آوردن به زندگی سالم و درآمد از راه توریست
تو شهر من الان خیلی ها ام اس دارن و تو اراک هم سرطان بیداد میکنه
در حالیکه ورزشگاههای ایران بر روی تماشای فوتبال به روی زنان بسته است، مهدی تاج از پول بیت المال به استرالیا سفر کرده تا بازی فینال جام جهانی زنان را در استادیوم و از نزدیک تماشا کند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
حسود هرگز نیاسود.
تربتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
برادر من گفته اند بانوان حق تماشای فوتبال مردان را ندارند اما نگفته اند مردان نمیتوانند فوتبال زنان را تماشا کنند.به این مساله خوب توجه کن
ما که هر ماه پول بیمه می دهیم خدماتی درخور دریافت نمی کنیم چه برسه به کسی که پولی نمی دهد!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
من بیمه تامین اجتماعی دارم از وقتی دفترچه حذف شده و اینترنتی شده دیگه نتونستم از بیمه ساتفاده کنم همه چیز آزاد!
هر وقت رفتم به بهانه های عجیب قطع سیستم یا بروزرسانی یا نبود اینترنت یا عدم توانیی پزشک یا نبود سیستم در داروخانه هر بار به یک بهانه بیمه کنسل و آزاد حساب میکنن
البته بیمه مبلغی هم نمیده ک بخوایم پیگیری کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
بچه محل نکنه می خواستی کسی که پول بیمه هم نمی دهد از امتیازات بیمه ای استفاده کند!!!!!
برای تولید و واردات کافی دارو به کشور، نیاز به تخصیص 12 میلیارد دلار بودجه است.
دولت این مبلغ را برای دارو هیچگاه اختصاص نداده است. بنابر این کمبود دارو در کشور امری بدیهی است.
ما بیمه زالو درمانی نمیخواهیم .
ما را در برابر زالو صفتان بیمه کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
درود بر شرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
هزاران درود و سپاس و افرین و لایک به این نظریه عالی
بیمه ها بی خاصیت و بی ارزش هستند.
نه پول نسخه، نه ویزیت بیمار و نه هزینه آزمایشگاه و رادیولوژی و نه بستری شدن و نه اعمال جراحی را نمی پردازند.
بیمه ها فقط برای آمار سازی و مانور دادن مسئولان بر روی تعداد بیمه شدگان مفید هستند!
مسئولان بیمارستانهای اختصاصی و مجهز برای درمان فوری و بهینه خودشان و بستگانشان دارند.
هزینه عمل جراحی 2 زانو و کارگزاری پروتز، چیزی حدود 400 میلیون تومان شده است.
بیمه در علوم اقتصادی و اجتماعی مفهوم خاصی دارد که متشکل از دو طرف بیمه شده و کارفرماست که مشترکاً حق بیمه میپردازند و نهایتاً فرد بیمه شده از آن منتفع میشود.


ما چیزی به نام بیمه رایگان نداریم ، درواقع کمیته امداد است نه بیمه .
جبران کمبود پرستار مرد در بیمارستانهارو یادت رفت. چه برنامه ای دارید؟
بیمه سلامت و بیمه همگانی تبلیغی بیش نیست دارو و درمان را پوشش نمی دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
برعکس فقط دارو و درمان را پوشش می دهد.
از توقف و ممنوعیت واردات کیت های غربالگری چه خبر؟
به هر قیمتی فقط میخواید جمعیت زیاد بشه؟
حتی به قیمت تولد کودکان معلول با هزاران هزار زحمت و میلیاردها هزینه برای خانواده ها!
ولی این تصمیم اشتباه مانند بقیه اشتباهات شما نتیجه عکس خواهد داد
خیلی از خانواده ها مانند من به علت این محدودیت در مورد داشتن فرزند یا فرزندان بیشتر دو دل شدن و بعضا کلا منصرف شدن چون ریسک خطر رو افزایش میده
کل سیستم بیمه به هیچ درد نمی خورد جمع کنید این بساط بدرد نخور را .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
قول می دهی اگر جمع شد دوباره نیایی کامنت بگذاری که ای وای بیمه ام حذف شده.
آقای ناصحی کمبود دارو ربطی به افزایش داروخانه ها ندارد لطفا بی لیاقتی خودتان ودولت را اینگونه توجیح نکنید شما دربیمارستان هم با کمبود دارو اونم ازداروهای معمولی مثل آمپول استامینوفن و.....
یکی از دلایل کمبود دارو افزایش تعداد داروخانه‌هاست

اين حرف مزخرف يعني چي ؟ مگر مجوز داروخانه ها را بر اساس مسافت و جمعيت ، صادر نمي كنند ؟
ضمن اينكه اكثر قريب به اتفاق داروخانه ها ، كمبود دارو دارند

اينم حتماً يا طالبان مقصره يا آمريكا و ...
شما فکر می کنید غرب و اروپا چی بیشتر از ما دارند که فرزندان مسئولین و به اصطلاح نخبگان مشتاق آنجا شده اند
منابع / انسانهای شریف / انسان های کوشا و با انگیزه

نه برادر من آنجا منابع و انسان های شریف زیادتر از ما ندارند
آنجا چیزی به نام ساختار و نظم دارند در آنجا حساب و کتاب وجود دارد

در جایی که حساب و کتاب و ساختار مرتب و منظم وجود نداشته باشد انسان های مخلص هم فاسد می شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
ساختار و نظم + کلک و زرنگی که بخش بارزتر قضیه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
اخرش باز رسیدی به حرف ما اونها قانون دارند و قانون برای همه یکسان است اینجا نه قانون است قانون نیمبند موجود همه برای بالا دستی ها پش00000
من تا زمان روحانی ۱۰ سال پرداخت کردم بعد یکماه یه اداره برام پیمانکاری واریز کرد گفتن دیگه نمیشه برگردی تاکسیرانی توانایی پرداخت آزاد هم نداشتم الان ۱۰ ساله بیمه ندارم توانایی پرداخت آزاد رو هم ندارم یکروز رفته بودم بیمارستان گفتم بیمه ندارم یارو تعجب کرد گفت افغانی ها هم بیمه دارم چطور شما بیمه نیستی
دولت ها بخاطر خرج کرد سنگین تو خارج از کشور از سوریه و عراق و اربعین دیگه پولی برای این این واجبات جامعه ندارن
دندانپزشکی پوشش بیمه ای ندارد اما زالو دارد!!
دلیله کمبود دارو افزایش داروخونه ش خیلی بامزه بود
وقتی بیماری و درد مردم براتون مهم نیست و حاضر نیستید که fatf رو تصویب کنید تا خرید دارو به وسیله اون انجام بشه ، خب مشخصه که کمبود دارو پیش میاد
یعنی اومده حرف بزنه شر گفته. کمبود دارو به افزایش داروخانه ها چه مربوط
سی ساله حق بیمه دادم حتی بیمارستانهای نیمه خصوصی هم از قبول بیمه سلامت سرباز می زنند !! حالا میخوان دوازده میلیون نفر دیگه هم سرکار بگذارند !!! همش نمایشه !!! دارو ها هم داروهای بی خاصیت هندی است
دلیل کمبود بنزین تعداد زیاد پمپ بنزین و ماشین هست..دلیل کمبود آب تعداد زیاد آدم و نبود آب هست...دلیل کمبود ارد تعداد زباد نانوایی و نان خور هست....خوب مرد حسابی ..تو که از پس هیچ چی بر نمیای ..تو وزارت بهداشت هی زور میزنید زاد و ولد زیاد بشه
آقا این شعارهای پوچ رو ول کنید.
الان تأمین اجتماعی ماهانه بیمه شده گان کلی حق بیمه کم می کند بدون اینکه ریالی بابت هزینه دارو و درمان بدهد! و آخر سر این خود فرد است که باید هزینه های دارو و درمان خود را پرداخت نماید با پول زوری که برای حق بیمه پایه و تکمیلی پرداخت می کند.
حتی اگر فرد 100 بیمه پایه و تکمیلی داشته باشد باز هم باید از جیب خرج کند و دادش به جایی نمی رسد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست