بازدید 7958

جزییات تجمیع کارت‌های بانکی در کارت ملی هوشمند

رییس سازمان ثبت احوال از تجمیع کارت بانک ملی ایران در کارت ملی به عنوان نخستین گام ظرف سه ماه آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۸۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱ 17 August 2023

به گزارش «تابناک»، هاشم کارگر در گفت و گو با ایسنا در تشریح روند تجمیع کارت های بانکی و خدماتی در کارت ملی هوشمند اظهارکرد: یکی از اهداف مهمی که برای تولید کارت های هوشمند ملی در نظر گرفته شده بود، جایگزینی کارت ملی با بسیاری کارت های بانکی و کارت های خدماتی در کشور بود که به دلیل عدم پوشش مناسب تاکنون بحث پیاده سازی قابلیت های موجود در این کارت جدی گرفته نشده بود.

وی افزود: از آغاز دولت سیزدهم یکی از برنامه های اصلی سازمان ثبت احوال کشور، پیاده‌سازی توانمندی ها و قابلیت های پیش بینی شده در این کارت در کشور است. لذا با جلساتی که با بانک ملی ایران برگزار شد بر اساس تفاهمنامه ای قدم های اصلی برای تحقق این مهم برداشته خواهد شد تا تعداد کارت هایی که نزد مردم و تعداد آن‌ها زیاد و بعضا آزار دهنده است به نوبت در کارت ملی تجمیع شود.

وی ادامه داد: برای این تجمیع دستگاه های مختلف به زیرساخت های گوناگون نیاز دارند اما با بانک ملی ایران تفاهم کردیم، ظرف مدت سه ماه با توجه به کارگروهی که تشکیل شده است نیازهای مربوط به این اقدام را فراهم کنیم و ضمن ایجاد زیرساخت های لازم، این کار در مدت سه ماه انجام شود.

رییس سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: هنگامی که این تجمیع کارت بانکی با بانک ملی ایران انجام شود برای سایر بانک ها نیز کارت با سهولت بیشتری به پیش می رود. در برنامه داریم که سایر کارت های خدماتی که توسط دستگاه های خدماتی به مردم داده می شود و مردم از خدمات آن‌ها بهره مند می شوند نیز در کارت ملی تجمیع شوند.

وی با اشاره به اینکه برای تجمیع کارت های خدماتی نیاز به ایجاد زیرساخت های طرفینی است، افزود: زیرساخت ها تنها مربوط به سازمان ثبت احوال کشور نیست و باید برخی زیرساخت ها در دستگاه های خدمت رسان ایجاد شود. لذا در برنامه داریم که گام به گام پیش برویم تا این پروژه موفق باشد. در برنامه هفتم توسعه هم این امر دیده شده و در حال حاضر در کمیسیون تلفیق مورد تایید قرار گرفته است و با تایید در صحن مجلس ما باید در طول اجرای برنامه این تجمیع را نهایی کنیم.

کارگر تاکید کرد: این موضوع برای مردم هزینه خاصی ایجاد نمی کند بلکه با تجمیع کارت های بانکی و خدماتی در کارت ملی به عنوان یکی از اهداف این اقدام هزینه های مردم کاهش پیدا می کند. در حال حاضر شهروندان برای دریافت کارت های گوناگون هزینه های مختلفی پرداخت می کنند ولی با تجمیع در کارت ملی تنها با یک کارت نیاز های آن‌ها تامین می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی