بازدید 3282
والیبال قهرمانی آسیا - ارومیه

در این شهر، ساعت‌ها به وقت والیبال تنظیم می‌شود!

اگر بگوییم والیبال همانند خون در رگ‌های ارومیه‌ای‌ها جریان دارد، بیراه نگفته‌ایم چون از زن و مرد تا کودک و پیر در این شهر عاشقانه والیبال را دنبال می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۸۸۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳ 17 August 2023

به گزارش تابناک به نقل از مهر، یک طناب چند متری، یک توپ دو رنگ و چند انسان عاشق تمام آن چیز مورد نیاز است تا هر کوی و برزن شهر ارومیه تبدیل به میدان والیبال شود. کوچک و بزرگ هم ندارد. پدربزرگی که چندین دهه قبل با اسپک هایش زمین را به لرزه می‌انداخت امروز در قامت پاسوری قهّار، نوه‌های اسپَکِرش را تغذیه می‌کند. اگر بگوییم والیبال همانند خون در رگ‌های اورمیه‌ای‌ها جریان دارد، بیراه نگفته‌ایم چون از زن و مرد تا کودک و پیر در این شهر عاشقانه والیبال را دنبال می‌کنند و بدون استثنا همگی کارشناس والیبال هستند.

قطعاً پدربزرگ‌های ارومیه‌ای خوشبخت ترین شهروندان این شهر هستند. کسانی که چندین دهه قبل با اسطوره‌های افسانه‌ای والیبال ایران همچون یدالله کارگرپیشه، عزیز پرتوی، محمود محب زیسته‌اند آنقدر خوش شانس هستند که امروزه با موهایی سپید کرده این فرصت را پیدا کرده‌اند که دریافت‌های عبدالرضا علیزاده و حضرت پور را روی تور با پاس‌های سعید معروف ببیند و با اسپک های عبادی پور و صالحی ضربان قلب شأن بالا و پایین شود. اگر به میادین محلی والیبال ارومیه سر بزنید حتماً چند میدان را در قرق موسپیدکرده‌های والیبال می‌بینید که در کلنی‌های چند نفری در کنار نوجوانان و جوانان مشغول بازی هستند.

شب و روز هم ندارد. بساط والیبال در هر تایم از شبانه روز در این شهر برپاست. تا عصر که آفتاب، پشت کوه‌های سترگ آذربایجان غروب می‌کند، میدان، محلات و کوچه‌های ارومیه میزبان والیبالیست‌هایی است در کف آسفالت خیابان‌ها، رویاهای خود را زندگی می‌کنند و بدنبال نام و نشان هستند. اگر خم به ابروی ستاره‌ها نیاید نگارنده قاطعانه می‌گوید همین ستاره‌های دیروز و امروز ارومیه‌ای والیبال ایران در کف خیابان‌های این شهر و در بین همین مردم والیبال بازی کرده اند، قد کشیده اند و با درخشش در مسابقات آموزشگاهی یا پایه راهی تیم‌های ملی شده و سرنوشت شأن را از شهرشان جدا کرده اند و هر یک به ستاره‌ای در آسمان والیبال جهان تبدیل شده اند.

بیست و دومین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا کمتر از ۴۸ ساعت دیگر درحالی به میزبانی ارومیه شروع می‌شود که مرکز استان آذربایجان غربی بعد از تهران جزو شهرهایی است که بیشترین میزبانی را از رویدادهای بزرگ ورزشی به‌خصوص والیبال داشته است.

میزبانی AVC کاپ آسیا در سال ۸۹ که نخستین قهرمانی تیم ملی والیبال در رده بزرگسالان در آن تورنمنت بدست آمد، میزبانی مسابقات والیبال دانش آموزی آسیا در سال ۹۰، میزبانی رقابت‌های جوانان آسیا در سال ۹۲، میزبانی تورنمنت بین المللی چهار جانبه والیبال با حضور تیم‌های ملی جوانان ایران و برزیل و میزبانی لیگ ملت‌های والیبال در سال ۹۸ از آن دست مسابقاتی است که در کارنامه دیپلماسی ورزشی این شهر دیده می‌شود و مُهر موفق خورده است!

تب و تاب والیبال یک هفته در این شهر به اوج خود می‌رسد، سالن شش هزارنفری غدیر ارومیه پر از عشّاق والیبال شده و آدرنالین خون مردم این شهر بالا و پایین می‌شود و نزدیک ۱۰ روز سرخوشی در رگ مردم این شهر تزریق می‌شود. فارغ از هر نتیجه‌ای که بدست آید، مردم ارومیه در این مدت روز با رویاهای خود زندگی خواهند کرد. به قول فردوسی پور که گفت روز صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، وزن زمین سبک تر شد، اگر تیم ملی در این شهر قهرمان شود برای بار دیگر وزن زمین سبک تر خواهد شد! در پایان می‌خواهم ساده‌تر بگویم: ساعت‌ها در ارومیه به وقت والیبال تنظیم می‌شود!

بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۸ مرداد تا چهار شهریور با حضور ۱۷ تیم به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در شهر ارومیه برگزار می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست