بازدید 14134
چرا جماعت فوتبالیست در ایران همیشه می‌نالد و سیرمانی ندارد؟

شلوغ‌کاری و تهدید بازیکنان و مربیان پرسپولیس و استقلال برای دریافت آپشن میلیاردی؛ مردم محتاج یارانه و وام

قرارداد چندده میلیاردی خود را دریافت کرده‌اند، برخی‌ها از آنان حواله واردات خودرو با ۸۰میلیارد سود را گرفته‌اند و هنوز می‌نالند! فوتبالیست هم مثل کارگران و معلمان و بازنشستگان اعتصاب و اعتراض می‌کند؛ اولی برای چند میلیارد آپشن و دومی برای حقوق معوقه و یارانه و یک میلیون افزایش حقوق!
کد خبر: ۱۱۸۸۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰ 17 August 2023

کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس پس از پایان بازی با تراکتور، هماهنگ شده‌ علیه مدیرعامل و هیات‌مدیره باشگاه و حتی مقامات بالاتر مصاحبه کردند. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ در پایان بازی حساس پرسپولیس در تبریز، که با پیروزی ارزشمند سرخپوشان تهرانی به پایان رسید، نخست یحیی گل‌محمدی در نشست خبری فرصت را مغتنم شمرد و چنان از رها شدن پرسپولیس و بی‌توجهی مسئولان به این تیم گفت که خبرنگاران احتمال دادند، هنوز نیمی از قرارداد فصل گذشته اعضای این تیم پرداخت نشده است!

دقایقی بعد بازیکنان پرسپولیس در اقدامی خودجوش، همگی به میکسدزون ورزشگاه یادگار امام آمدند و از نگرفتن مطالبات خود نالیدند. آنها که گاهی با هماهنگی قبلی مصاحبه نمی‌کنند و خبرنگاران را دست خالی به خانه می‌فرستند، این بار دنبال خبرنگار و رسانه می‌گشتند تا علیه مدیریت باشگاه مصاحبه کنند!

شلوغ‌کاری و تهدید بازیکنان و مربیان پرسپولیس و استقلال برای دریافت آپشن میلیاردی، مردم محتاج یارانه و وام

اما بد نیست بدانید همه این ماجرا فقط به دلیل نگرفتن آپشن‌های میلیاردی قرارداد‌های فصل گذشته شان بوده و طبق اعتراف اعضای تیم پرسپولیس، صد در صد رقم قرارداد بازیکنان تسویه شده است؛ قرارداد‌هایی که گاه بیش از ۱۵ میلیارد تومان بوده و پرداخت شده، ولی اشتهای جماعت فوتبالیست برای دریافت پول که عمدتا از بودجه دولتی و بیت المال و مالیات مردم تامین می‌شود، سیری ناپذیر است!

در شرایطی که مردم عادی، زیر بار تورم افسارگسیخته کمر خم کرده و کارمندان و کارگران بسیاری محتاج یارانه و وام و قرض برای تامین معاش حداقلی خانواده خود شده‌اند، این همه اعتراض و نق زدن برای گرفتن آپشن قرارداد از تیم دولتی، واقعا نوبر است.

در تیم رقیب یعنی استقلال هم وضع تقریبا همین است؛ اما به دلیل عدم موفقیت آبی‌ها در کسب جام در فصل گذشته و البته ارقام بالاتر قرارداد‌های نجومی آن‌ها ـ که با سخاوت و بریزوبپاش آجورلو ثبت شد ـ نوع اعتراض بازیکنان، بهانه‌های دیگری دارد؛ استقلالی‌ها نیز در آستانه هفته اول لیگ اعتصاب کرده بودند و برای چند روز از آمدن به تمرین خودداری می‌کردند!

بیشتر این بازیکنان حتی پیشنهادی نصف دستمزد خود در پرسپولیس و استقلال ندارند و اگر از لیست قرمز و آبی خارج شوند، روی دست می‌مانند و مشخص است که به زور تهدید و مصاحبه و فشار کانال‌های هواداری، هر فصل بر صفر‌های قرارداد خود اضافه می‌کنند؛ برای نمونه، عارف غلامی، مدافع فصل گذشته استقلال که با سردار آجورلو قراردادی ۲۳ میلیاردی و حتی بیشتر امضا کرده بود، بعد از قرار گرفتن در فهرست مازاد استقلال در این فصل، هیچ مشتری بالای ۱۰ میلیارد تومان ندارد؛ ده میلیارد برای حدود ۹ ماه تمرین و بازی که بیش از یک میلیارد دستمزد در هر ماه می‌شود.

به تازگی هم ولخرجی شیوخ عربستان بهانه تازه‌ای برای فوتبالیست‌های داخلی شده که ببینید سعودی‌ها چطور خرج می‌کنند. آن‌ها کیفیت تمرین و مسابقه خودشان و نتایج آسیایی دو سه دهه اخیر فوتبال را فراموش کرده‌اند و از طرفی هیچ توجهی به شرایط اقتصادی کشور و زجر مردم زیر فشار و تنگنای اقتصادی ندارند.

همین دارودسته فوتبالیست، با حواله ویژه واردات ماشین خارجی از سوی ریاست جمهوری و دولت، صاحب سود چند ده میلیاردی شده‌اند؛ اما سیر مانی ندارند و گویا هیچ مرزی برای درآمد و کسب پول در شرایط سخت هموطنان متصور نیستند.  تا انتقادی هم می‌شود، می‌گویند فوتبالیست کارش سخت است و تحمل دشواری تمرینات کار هر کسی نیست! انگار آن کارگر معدن یا معلم نقاط دوردست روستایی یا پلیس نقاط مرزی و پرستار مناطق محروم، ساعت پنج صبح هر روز با راننده سر کار می‌رود و در ناز و نعمت روی تخت دراز می‌کشد و هیچ مشقتی تحمل نمی‌کند.

جالب است که آن‌ها حتی به وضع قرارداد بازیکنان دیگر رشته‌های ورزشی هم توجهی ندارند؛ مثلا هیچ گاه به سختی تمرینات ژیمناستیک و دوومیدانی و وزنه‌برداری و کشتی و ورزش‌های رزمی اشاره نمی‌کنند و نمی‌گویند یک درصد دستمزد فوتبال در آن رشته‌ها داده نمی‌شود.  

آن‌ها گویا اخبار نگاه نمی‌کنند و روزنامه نمی‌خوانند و در شبکه‌های اجتماعی هم فیلم اعتراض معلمین و کارگران و بازنشستگان و ... را مقابل درب ادارات و سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها نمی‌بینند؛ اما به وقت منافع خود با تهییج عواطف عده‌ای هوادار ساده‌لوح و عمدتا زیر خط فقر، آن‌ها را جلوی وزارت ورزش و ساختمان باشگاه گسیل می‌دارند تا به دستمزد‌های حیرت آور خود برسند و پول روی پول بگذارند و در کشور‌های اطراف ویلا و ملک بخرند و حساب بانکی خود را شارژ کنند و مدل ماشین‌های لوکس خود را آپدیت کنند و فرزندان خود را در خاک کشور‌های دیگر به دنیا بیاورند و...

شلوغ‌کاری و تهدید بازیکنان و مربیان پرسپولیس و استقلال برای دریافت آپشن میلیاردی، مردم محتاج یارانه و وام

آدمهایی که با چندده میلیارد درآمد خالص، مالیات را گردن تیم‌های دولتی می‌اندازند، ولی مردم عادی با ۱۰ تا۲۰ میلیون تومان حقوق سر هر ماه قبل از دریافت فیش حقوق، مالیات خود را تسویه کرده‌اند. 

دریغ از مقداری درک وخامت اوضاع مردم کف خیابان، که از تامین حداقل‌های زندگی برای زن و بچه درمانده اند و زیر بار مشکلات دست و پا می‌زنند و گرانی طاقت شان را گرفته است، ولی حتی یک بار نشده که یکی از آنها بگوید من وضعم خوب است و برای مردم نگران و ناراحتم. 

این همه دوری از جامعه و دردهایش و بی‌خیالی از زندگی همنوع از کجا نشات گرفته و تا کجا ادامه خواهد داشت؟ چرا دولت نمی‌تواند مدیریت باشگاه های زیرمجموعه خود را کنترل کند و جلوی افزایش لجام گسیخته رقم قراردادها را بگیرد؟ واقعا چند نفر از این بازیکنان مشتری و خواهان خارجی دارند و چرا برخی‌هایشان زندگی در اروپا و کشورهای عربی را رها کرده و به لیگ ایران می‌آیند؟ آیا دلیلش غیر از پول بهتر و قرارداد بالاتر و آپشن های عجیب‌تر و نجومی‌تر است؟

باید بساط این ولنگاری و حاتم بخشی از مال مردم جمع شود و حداقل تا زمانی که شرایط اقتصادی مردم و کشور بهبود پیدا نکرد، این روند نادرست متوقف شود.

 

نویسنده: صادق لودریچه

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۶۰
حرف شما درست اما تفاوت دست مزد یک فوتبالیست ایرانی با یک فوتبالیست در کشورهای همسایه می تواند در بلند مدت دردسر ساز شود این موضوع در مورد دیگر نخبه های جامعه ایرانی هم صادق است
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
تفاوت دستمزد مهندس، کارگر ماهر، دکتر و هرکسی که یکاری رو بلده نسبت به دنیا و کشورهای اطراف چی؟!؟
همین چند روز پیش خبر نزدن که کلی نیرو داره میره عراق کار
کنه
کلی نیرو رفتن ازبکستان و تاجیکستان
کلی هم اروپا و آمریکا
کشور از درون فروپاشیده و کمی از ظاهر مونده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
نحبه رو خوب اومدی
این جماعت با رانت بالا اومدن
نااشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
اولا هیچ دنیا دولت تیمداری نمیکنند درایران تقریبا همه تیم ها دولتی هستن در هیچ موردی عدالت در این مملکت انجام نمیشود امامان برای احیا عدالت شهید شدن اما مسئلین فقط حرفش میزنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
چرا این دو تا تیمِ وامونده رو خصوصی نمی‌کنن که پاشونو از روی گردن ملت وردارن؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
کلا فوتبالیستها رو صادر کنن درامدی واسه کشور بشه اینها تو همین تیمها از جیب مردم نطرح شدن مثل پزشکان و مهندسان که تو دانشگاه و با هزینه ملت یک دهم دانشگاههای خارج تحصیل کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
از کی تا حالا فوتبالیست‌ها جزو نخبه‌ها محسوب میشن
هر دو تیم رو به مفت به هوادار‌ها واگذار کنن تا خودشون هزینه‌های میلیاردی تیم‌ها رو از جیب مبارک پرداخت کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
فوتبال این برای من کار مسکن و زندگی نمیشه اصلا درش رو تخته کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
با این حساب شما مدعی هستید فوتبالیست های ما نخبه هستند ؟پس چرا نه در جام باشگاهها مقامی داریم و نه در سطح آسیا ؟ورود به المپیک هم که شده جزو آرزوهایمان ، که مقام آوردن در المپیک را خواب ببینیم ! جام جهانی هم که کاملاً مشخصه !
با سلام . به هوادار چه ربطی دارد که فراخوان بده و اعتراض کند . مسولین باید جلو این ولخرجیها و نفله کردن اموال بیت المال را بگیرند . مثلا فوتبال در سطح پایین تر داشته باشیم یا اصلا نداشته باشیم چه حادثه ای رخ میده . وظیفه همه دست انرکاران است که با قرار دادهای انچنانی برخورد کنند . افرا زیادی در مملکت محتاج دارو و درمان هستند .به داد آنها برسید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
متاسفانه این حرفها مصداق تفرقه بنداز و حکومت کنه. فوتبالیست های زیادی در دسته دو و سه هستند که با همون حداقل حقوق کارمی کنند،همانطور که مهندسین زیادی توی خود ایران هستند که درامد میلیاردی ماهیانه دارند. در امد یک پزشک به سادگی به ماهی چند میلیارد میرسه،ولی شما بهترین های هر کار رو نباید با افراد تن پرور و بی تخصص که دنبال پول مفته مقایسه کنید. شما توی فوتبال هرلحظه احتمال آسیب مادام العمر دارید ولی یک یارانه بگیر رو چه خطری تهدید می کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
کلا جامعه را کردین چند دسته یک روز پزشکا مالیات نمیدن یک روز مقصر میشن کارخانه دارها یک روز کاسبا یک روزهنرمندا یک روز ورزشکارها فقط تا حالا معتادا قشر خوب و حرف گوش،کن جامعه بودن
. باید با آها برخورد بشه .
بودن یا نبودن این فوتبال فرقی به حال ما ندارد..در میدانهای جهانی که زنگ تفریح بقیه تیمها هستند..کیفیت بازی داخلی شان هم که معلوم است..اگر دارند باشگاهها از جیب خودشان حاتم بخشی کنند ..
ایران نه فوتبال داره نه واترپلو! مردم دومی رو پذیرفتن اما اولی رو نمیپذیرن. اوچ افتخار ملی ما اینه که برسیم جام جهانی و حذف بشیم. دست از سر بزرگ کردن و دنبال کردن فوتبال بردارین، از منابع ملی دستمزدی پرداخت نکنین تا هرکس برای میلیاردر شدن بدون زحمت، سراغ فوتبال نره
به خدا قسم بنده با حقوق هیات علمی 20 م و همسربنده با حقوق باز نشستگی 8 م در دخل و خرج زندگی درمانده شده ایم. اگر اتافی بیافتد کسی از خانواده بیمار شود نمی دانیم چه کنیم. اگر فوتبال و سینما خصوصی بود حرفی نبود. وقتی بنوعی همه مشاغل ریشه اش به ارتزاق از نفت بر می گردد چرا باید فوتبالی و اهالی سینما باید بیشتر دریافت کنند. تا بناک نترس و انتشار بده
قسمت غم انگیز داستان اینجاست که کسی که حقوقش هشت میلیون در ماهه داره شعار می ده که دستمزد بیرانوند بشه 25 میلیارد تا نره طیف دیگه و 15 میلیارد کمشه.
البته چنین درآمدهایی حق فوتبالیست هاست زمانی که درآمد زایی کنند برای باشگاه. مثلا از طریق فروش پیراهن و محصولات تولیدی باشگاه. اما الان که از بیت المال درامد دارند مناسب نیست
ساده لوح تویی. به چه حقی به هوادار میگی ساده لوح. وخامت وضع کشور تقصیر فوتبالیست نیست تو اگه جرآت داری در مورد مقصر اصلی به این صراحت بنویس و اعتراض کن. اگه فوتبالیست خیلی وضعش خوبه برو فوتبالیست شو . البته من خودم کار شخصی خودم رو دارم وفوتبالیست نیستم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
بازنده ای بیش نیستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
دوست عزیز اتفاقا تو ساده لوحی که سنگ فوتبالیست ها را به سبنه می زنی در حالی که فقر و مشکلات معیشتی هم وطن خودت را نمی بینی
فساد و اختلاف طبقاتی گسترده به دلیل مشغول کردن عده ای به همین چیزهای بی ارزش است
شيش تا از انگليس خوردن و باخت به امريكا مايه آبروريزيه . ادعاشونم ميشه
به پیر به پیغمبر این دو باشگاه را تغطیل کنید و بساط فساد را برچینید. چه خاصیتی این مرکز فساد برای مردم دارند؟
كمال تشكر را از نويسنده اين متن دارم
اميدوارم مسئولين هم يك خط از ان را بخوانند
اين فوتبال را تعطيل كنند چند ماهي و از ابتدا بسازن
البته باید در نظر گرفت همین مردمی که زیر فشار اقتصاد هستند با پشتیبانی هیجانی از این ورزشکاران آن ها را به اینجا رسانده اند
با احترام مطلب پوپولیستی منتشر کردید !
.
از خبرگزاری تابناک انتظار بیشتری میره
مملکت به امان خدا رها شده
هرکی هرکاری دلش میخواد میکنه
فوتبالیست ها نگفتن در 5 سال ارزش پول ملی ما 1 بیستم بشه و کارمندان و کارگران به خاک سیاه بشینن
لطفا به ملت آدرس غلط ندید ، فوتبال یه ورزش پرطرفداره و اگر مدیریت صحیح داشته باشه هم اشتغالزایی داره هم درآمد و هم باعث نشاط در جامعه میشه مث کاری که عربستان داره انجام میده ،
مشکل از مدیریت کشور ماست نه از فوتبالیست یا مثلا از هنرمند یا سایر اقشار جامعه . . .
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
خدایی حرفش منطقیه چرا قبول ندارین
فوتبال در جهان سوم ابزار انحراف اذهان از موضوعات اساسی جامعه است،در حالیکه در جوامع پیشرفته صنعت پول سازی،که اشتغال و مالیات دهی را به دنبال دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
همه دنیا همینه
این دوزاری هایی که از جنبش فواحش دفاع میکنن همون چند میلیون طرفدار ندا یاسی و دنیا جهانبخش و همون دوزاری ها هستن ها فکر نکنید آدم حسابی هستن یا مردم حساب میشن مردم یعنی سرپرست های خانوار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
تو هم به طرفداری از لواطینت خوش باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
تو ادم حسابی ما نا حسابی ولی مملکت ارث پدری تو و همفکرات نیست
در رشته حقوق قاعده ای داریم به اسم لزوم وفای به عهد که در ماده 219 قانون مدنی ایران نیز جایگاه قانونی دارد. معنی این قاعده این است که وقتی قراردادی منعقد شد طرفین باید وفای به عهد نموده و به کلیه تعهدات خود عمل کنند و گرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. از نظر حقوقی باشگاههای استقلال و پیروزی مکلف به اجرای تعهدات قراردادی خود هستند و اگر این باشگاهها توان پرداخت ندارند معنی ان این است که مدیران وقت خارج از توان مالی باشگاه تعهد کرده اند. پس اینکه بخش قابل توجهی از مردم فقیر شده اند یا به تعبیر شما محتاج وام و یارانه هستند هیچ ارتباطی به این مسئله ندارد طبق قرارداد بازیکنان مستحق دریافت مبلغ توافق شده هستند و خارج از چارچوب قرارداد ادعائی ندارند. لطفا کمی سواد حقوقی خود را افزایش دهید یا حداقل از یک مشاور حقوقی مشورت بگیرد مشکل فقر مردم در اقتصاد فساد زده و بیمار است و اگر بازیکنان نیز تمام مبلغ قرارداد خود را ببخشند هیچ رفع فقری اتفاق نخواهد افتاد. تابناک شما دیگه چرا؟؟؟؟؟؟؟
بنده نه فوتبالیستم و نه اصولا علاقمند به فوتبال و خدا می داند هیچ یک از بازیهای فوتبال رو مگر در مواردی خاص که واقعا قرار بوده توسط تیم ملی افتخاری برای کشور رقم بخورد نه دیده ام و نه می بینم . ولی کار هنر و ورزش باید به این نکته توجه داشت هزاران وارد حبطه رشته های محتلف ورزشی و هنری می شوند و عده کمی که در نهایت مستعد هستند صعود می کنند و مشهور می شوند و در سطح یک مملکت مطزح می شوند و این هزینه های گزاف رقم شهرت آنهاست .
این یک مساله
مساله دیگر در جمله ای نگارنده فرموده اند تا موقعی که وضعیت اقتصادی کشور خوب نشده نباید پرداحت گزافی به فوتبالیست داده شود . سوال اینجاست آیا مقصر وضعیت اقتصادی فعلی کشور فوتبالیست یا هنرمند (به قول معروق سلبریتی ها ) هستند ؟ یا مشکل را دیگرانی ساخته اند که اتقاقا کم هم از ثروت این مملکت به جیب نزده اند ........!!!!!!!!!! ..
زیاده خواهی به اصطلاح فوتبالیستها که تمامی نداره ، اما چرا مردم بی پول و ... بازی‌های کم اهمیت آنها را دنبال می‌کنند،؟؟ عزیزان شما دنبال آنها نباشید کسی برایشان تره هم خرد نمیکنه، واینهمه پول ملت هدر نمی‌رود، برای نشاط و سرگرمی والله موارد بهتری هست ،اگر کمی فکر کنید و جسم خود را حرکت دهید.
یکی از آرزوهایم پیش از مرگ حذف شدن این دو تیم مفت خور و پرمدعای بی خواصیت از صحنه فوتبال ایران و جهان است تا با حذف این دو ، دست بسیاری از فاسدها هم کوتاه شود .
واقعا حیف نونها
مطلب به حق بود.واقعا فوتبالیستهای ما شایسته این همه پول هستن؟سیستم فشل باعث شده که کار به اینجا برسد
حداقل ۲ سال فوتبال باید تعطیل بشه
ملیاردها تومان پول مردم را در بورس در سها م دو باشگاه ابی و قرمز حبس کرده اند و به جیب مشتی بازیکن مفت خور می ریزند. اینها اگر بازیکن خوب بودند بک روز هم در باشگاهای ایران نمی ماندند . در زمین فوتبال قدم می زنند و از جیب ملت بیچاره برای هر بازی صدها میلیون می گیرند وطلب کار هم هستند
فوتبالیست حق دارد...درآمد باقی اقشار جامعه هم باید با عدالت و نرخ های مرسوم در دنیا درست بشه و الا طبیعت خودش این موضوع رو حل می کنه
فوتبالیست ها پول بیت اعمال میگیرند کار وکاسبی راه می اندازند و به ریش بقیه می خندند همین فولاد سپاهان ذوب آهن که این همه پول وامکانات میگیرند واقعا حق کارکنان بازنشسته رانمی دهند اما چنان تبلیغ میکنند انکار از جبر باباشون این همه به آنها داده اند تازه خداوکیلی تا بچه های مردم را در ورزشگاه ها با انواع ناسزا وودافون های رکیک هم آشنا میکنند تازه سبزه بود به گل هم آراسته شد این دفعه دختران هم باید با انواع کشمکشها وزد خورد ها آشنا شوند
یکی از شعارهای اولیه انقلاب اسلامی در سال ۵۷ برابری،برادری،حکومت عدل علی بود
چ ربطی داره حقشونو میخان چیزی بیشتر از حق و حقوقشون ک نمیخان پیامبرم گفته کارگر تا عرقش خشک نشده باید مزدشو بدی حالا شنا میگید ینی باید حقوقشونو بهسون ندیم مث بازیکنای خارجی ک آبرومون همه جا رفته زحمت کشیدن حقشونو میخان
فرهنگ سفله پرور
این فوتبال چیه اینهمه براش هزینه میکنند فوتبال خصوصی کنید هر کی هر چقدر خواست بده
مسئله ای که دوستان به آن توجه نمیکنند اینست که پولی که به فوتبالیستها داده میشود از بیت المال است
قرارداد های بازیکنان که موجب حیف و میل بیت المال و تبعیض در تخصیص ان است هیچگونه اعتباری ندارد و باطل است
انصافن برا کدوم افتخار آفرینی تو سطح ملی و باشگاهی اینهمه پول میگیرن،،بازیشون در حد تیم محلست
باشگاهها رو به بخش خصوصی واگذار کنید بعد هر چقدر دلشون میخواد قرارداد ببندند هیچکس معترض نیست
همه جای دنیا نون حماقت بشریت را دارند میخورند.
حکومت باید پول مردم را بدلار بده و متوسط درآمد هر نفر باید بالای ۱۲۰۰ دلار باشه.
این دولته که از جیب مردم میزنه.
فوتبالیست ها هم برای درآمد آنچنانی باید صادر بشند و ارز بیا رند تا اقتصاد این کشور جون بگیره.
مشکل اصلی دولته که توان تولید ثروت مولد نداره و از جیب مردم میزنه
مشکل اینه که فوتبال مستقیم به بازارهای جهانی مرتبط وابسته هست و دولت ها هم نمی توانند دخالت کنن و قیمت واقعی خودشو نشون میده.
تو همه حوزه های مالی و اقتصادی کم و بیش همچین چیزی هست اما به واسطه مدیریت و تسلط دولت ها زیاد به چشم نمیاد.
فقر فرهنگی همینه که ۱۰۰ خزار نفر فقر و کم درامد بره تو سرما و گرما و کلی دردسر بشبنه بازی ۲۲ تا میلیاردر رو نگاه کنه بعدشم ناله کنه از مشکلات زندگی این بساط رانت و دلالی فوتبال بایستی جم بشه همحا باشگاهها و بازیکنان از دامد مالیات میدن اینجا دستشون تو جیب ملته خجالتم نمبکشت
با این همه بریزو بپاشها ودلالی در فوتبال،بیش از ۴۴سال تیم ملی و۳۰سال تیم باشگاهی از ایران قهرمان آسیا نشده،زیر ساختها بهبود مناسبی ندارد،به فوتبال پایه برای تحویل چهره های مستعد وپدیده،اهمیت داده نمی شود،اگر چند سال حداقل یک سوم پولی که به بازیکنان پرادعای کم بازده داده میشود،خرج پیشرفت فوتبال پایه،همگانی کردن ورزش برای بهبود سلامت کلی جامعه،احداث مراکز ورزشی برای عموم مردم مخصوصا" در مناطق با درآمد پایین و....شود،تاثیرش در جامعه بسیار بیشتر از شنیدن هرروزه ناله های این جماعت پرادعا وکم فایده می باشد
فوتبال ایران که خرس وسطه. جمعشون کنید
وقتی خود مسئولین و حاکم.مملکت دلش به حال مردمش نمیسوره و براشون مهم نیست وضعیت مردم چجوریه میخواین برای فوتبالیستهای از خدا بیخبر مهم باشه؟
کلا اخلاق و وجدان در ایران از بین رفته. دنبال چی میگردین؟!
اینها در کشورهای دیگه دسته ۲ هم بهشون بازی نمیرسه الان عزت الهی لیگ ۲ دانمارک بازی میکنه بعد اینجا بهش ۵۰ میلیارد پیشنهاد میدن و اونجا ۱۰ میلیارد میگیره دزدی و دلالی اینجا زیاده الان تعرفه خدمات مهندسی با آن همه مسئولیت در بهترین حالت اگه کار باشه در ماه برای مهندس ۵۰. میلیون درامد نداره چرا دولت ورود نمیکنه نمیدونم
چرا موضوع به این سادگی رو به چیزهای دیگه ربط میدی. قرارداد هر چیزی میگه باید اجرا بشه. اگر قرارداد معلم میگه ده میلیون باید سر ماه پرداخت بشه، اگر قرارداد بازیکن آپشن داره، اون هم باید پرداخت بشه. به بهانه این چرا زیاد میگیره اون چرا کم میگیره که شما نمیتونی اجرای قرارداد رو تعلیق کنی.
جلوی ولخرجی سپاهان و تراکتور و گل‌گهر رو بگیرید بقیه مشکلات حل میشه.
بازیکن فوتبال حقشو میگیره روزی 8 ساعت دویدین تمرین های سخت و... 10 سال کار سختپولش همین قد. شما حق بقیه نمیدی به اسنا چیکار داری؟؟؟ برو سراغ اقا زاده ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست