بازدید 2723
۵

زندان رجایی‌شهر، کتابخانه می‌شود

طی مراسمی در روز ۲۴ مرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در برج آزادی تهران، از دوازده شهر راه‌یافته به مرحله پایانی هشتمین دوره پایتخت کتاب ایران تجلیل شد. در خلال این مراسم، اردشیر آل‌عوض، مشاور فرهنگی و اجتماعی استاندار البرز از تبدیل زندانی رجایی‌شهر به کتابخانه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۸۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴ 16 August 2023


به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، در خلال مراسم هشتمین دوره پایتخت کتاب ایران، اردشیر آل‌عوض، مشاور فرهنگی و اجتماعی استاندار البرز، که به نمایندگی از شهر کرج حضور داشت طی سخنرانی خبر از تبدیل زندانی رجایی‌شهر به کتابخانه داد.

آل‌عوض ضمن اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی به این موضوع اشاره کرد که حلقه مفقوده نهادینه‌کردن مهارت مطالعه است. این مشاور فرهنگی و اجتماعی در ادامه از عزم جدی مسئولین فرهنگی شهر کرج برای کسب عنوان کرج پایتخت کتاب ایران گفت وجه مشخصه برنامه‌های ارائه‌شده رهنمودهای رهبری در خصوص ترویج فرهنگ مهارت در مطالعه عنوان نمود و از قول آقای عبداللهی استاندار فرهنگ‌دوست البرز اعلام کرد، بخشی از  زندان رجایی‌شهر برای گشایش کتابخانه مرکزی استان البرز اختصاص خواهد یافت.

همین چند روز پیش بود خبر بسته‌شدن زندان سرخط خبرها بود. در راستای اجرای مصوبات سفر مورخ ۱۷ فروردین سال جاری حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه به استان البرز مبنی بر انتقال زندان رجایی‌شهر، با توجه به انجام مقدمات از سوی سازمان زندان‌های کشور و هماهنگی‌های صورت‌گرفته در این استان، سرانجام در تاریخ 14 مرداد تمامی زندانیان ندامتگاه رجایی‌شهر به ندامتگاه قزلحصار منتقل شدند و این زندان تعطیل شد. زندان رجایی‌شهر که در یکی از بهترین نقاط استان البرز قرار دارد، براساس گفته‌های آل‌عوض مشاور فرهنگی و اجتماعی استاندار، پس از طی مراحل قانونی، تبدیل به کتابخانه مرکزی استان البرز خواهد شد.

گفتنی است؛ شهرهای کرج، شهرستان اِوَز و صدرا در استان فارس، سمنان، قزوین؛ اصفهان، شاهین‌شهر و میمه در استان اصفهان؛ راور در استان کرمان؛ فومن در استان گیلان؛ سبزوار در استان خرسان رضوی؛ آمل در استان مازندران؛ و ارومیه از شهرهای راه‌یافته به هشتمین دوره پایتخت کتاب ایران هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
یه چیزی بگید که بگنجه. اون همه زمین. گیرم یه کتابخونه هم یه گوشش زدید. بقیش رو قراره چکار کنید ؟
با وجود آنلاین اغلب کتابها، احتمالا طرح موفقی نخواهد بود. بهتر است بیمارستان شود.
اول نرخ كتابخواني را در كشور بررسي كنيد و بعد ببينيد كه پارك براي مردم واجب تره يا كتابخانه ؟ مسكن و سرپناه واجب تره يا كتابخانه ؟ و ....
پیشنهاد من این است:
در این کتابخانه، کتاب‌های خاطرات زندانیان و زندانبانان به مردم عرضه شود
فکرنکنم بتونن خاطرهارو پاک کنن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار