بازدید 3159

آغاز تولید آیفون ۱۵ اپل در هند

کد خبر: ۱۱۸۸۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶ 16 August 2023

تولید آیفون ۱۵ که نسل بعدی گوشی پرچمدار شرکت اپل است با هدف کاهش بیشتر شکاف بین تولید در هند و چین، در ایالت تامیل نادو آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: کارخانه گروه فناوری فاکسکان در شهر سریپرمبودور، مشغول آماده‌سازی است تا چند هفته پس از آغاز ارسال آنها از کارخانه‌های چین، جدیدترین گوشی‌های آیفون را تحویل دهد و می‌خواهد حجم تولید آیفون‌های جدید در هند را به سرعت افزایش دهد.

شرکت آمریکایی اپل با توجه به تنش‌ها بین واشنگتن و پکن که تجارت را کمتر قابل پیش‌بینی کرده است،  یک پروژه چند ساله را برای متنوع کردن پایگاه تولید محصولات خود و کاهش اتکا به چین، دنبال می‌کند. هند در دوران نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور، تلاش کرده است روابط نزدیک‌تری با آمریکا بنا کرده و به یک قطب تولید محصولات الکترونیکی، تبدیل شود.

پیش از عرضه آیفون ۱۴، اپل تنها بخشی از گوشی‌های آیفون را در هند تولید می‌کرد و روند تولید در این کشور، ۶ تا ۹ ماه از تولید چین عقب بود. این تاخیر در سال میلادی گذشته، به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرد و اپل تا پایان مارس، هفت درصد از گوشی‌های آیفون خود را در هند تولید کرد. به گفته منابع آگاه، امسال، هدف تولیدکنندگان، نزدیک‌تر کردن زمان ارسال محصولات از هند و چین است اما تامین‌کنندگان هنوز مطمئن نیستند که به این هدف دست خواهند یافت یا خیر.

گستردگی تولید آیفون ۱۵ در هند، به موجود بودن قطعات که عمدتا وارداتی هستند و روان بودن خطوط تولید در کارخانه فاکسکان در خارج از شهر چنای، بستگی دارد.

انتظار می‌رود آیفون ۱۵ که احتمالا در ۱۲ سپتامبر معرفی خواهد شد، بزرگترین به‌روزرسانی این گوشی در سه سال گذشته باشد. این تغییرات شامل ارتقای بزرگ سیستم دوربین همه مدل‌ها خواهد بود و مدل‌های پرو، پردازنده سه نانومتری A۱۶ بهبود یافته خواهند داشت. خانواده جدید این گوشی پرچمدار، برای احیای فروش اپل، اهمیت اساسی دارند. اپل ماه میلادی جاری، کاهش فروش برای سومین فصل متوالی را به دلیل تقاضای ضعیف مصرف کنندگان در بازارهای بزرگی مانند آمریکا، چین و اروپا، گزارش کرد.

به گفته منابع آگاه، سایر تولیدکنندگان قراردادی اپل در هند شامل  پگاترون و کارخانه ویسترون که توسط گروه تاتا خریداری شده است، به زودی آیفون ۱۵ را آغاز خواهند کرد.

اپل که نخستین فروشگاه‌های خرده‌فروشی خود را در آوریل در هند افتتاح کرد، اکنون بازار رو به رشد هند را هم یک فرصت خرده‌فروشی و هم  یک پایگاه تولید مهم برای محصولاتش در بلندمدت می‌بیند. فروش آیفون در هند در سه ماهه منتهی به ژوئن، رشد دو رقمی داشت و به بالاترین رکورد خود رسید اما اپل آمار دقیق را اعلام نکرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تیم کوک، مدیرعامل اپل، پس از ملاقات با مودی در سفری که در آوریل به هند داشت، اظهار کرد: اپل متعهد به رشد و سرمایه گذاری در سراسر کشور است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست