بازدید 5154

نظام پزشکی: خالی شدن کشور از پزشکان جدی است

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: مهاجرت پزشکان، آینده پر افتخار پزشکی کشور را نشانه گرفته است و به حوزه سلامت به طور جدی آسیب می‌زند.
کد خبر: ۱۱۸۷۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱ 13 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور، محمد رییس زاده روز شنبه در کنگره سالیانه جراحان عمومی، بر همکاری های جامع بین رشته ای و نیز لزوم تامین معیشت پزشکان، حفظ حرمت جامعه پزشکی از طرف همه بدنه جامعه پزشکی و مردم تاکید کرد و در ادامه صحبت هایش ضمن هشدار نسبت به مهاجرت شغلی و مهاجرت به خارج از کشور از سوی جامعه پزشکی همچنین خالی شدن کشور از پزشکان را جدی خواند.

وی اظهار داشت: توجه به تامین معیشت پزشکان، حفظ حرمت جامعه پزشکی از طرف همه بدنه جامعه پزشکی ضروریست و نمی‌شود موضوع تعرفه و معیشت جامعه پزشکان و اقتصاد سلامت را نادیده بگیریم و بعد توقع داشته باشیم که هیچ مشکلی در حوزه سلامت نداشته باشیم.

رییس زاده ادامه داد: ما در حوزه تعرفه هرآنچه از دستمان برمی آمد، از هر روزنه و امکان و هر رایزنی و ظرفیت قانونی که می‌شد استفاده کردیم اما شرایط کشور و وضعیت اقتصادی شرایط خاصی است و به هرحال در بخش‌هایی از جامعه و حاکمیت هم نوع نگاه خاصی به جامعه پزشکی وجود دارد، به هرحال ما تمام تلاش خودمان را انجام دادیم اما اینکه چقدر موفق بوده‌ایم را شما باید بگویید ولی مطمئن باشید ما به تلاش‌های خودمان با حداکثر توان ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به اهمیت تعهد اخلاقی، تصریح کرد: در خصوص جایگاه جامعه پزشکی باید متذکر شوم که این جایگاه حاصل دو مولفه علم و اخلاق جامعه پزشکی ما است. علم با آموزش و مهارت اندوزی و مشابه این کنگره‌ها حاصل می‌شود اما اگر بدون اخلاق پزشکی باشد عملا ارزشی ندارد.

به گفته رییس کل نظام پزشکی، از سوی دیگر اگر جامعه پزشکی اخلاق مدارترین باشد اما علم کافی نداشته باشد عملا به کار حفظ سلامت جامعه نمی‌آید. به همین دلیل است که ما حق نداریم به بهانه مسائل معیشتی و اقتصادی موضوعات اخلاقی را خدای نکرده زیرپا بگذاریم. حتی اگر مشکلات هم در این زمینه‌ها وجود داشته باشد و نباید مسائل را متوجه بیمار و خانواده بیماران کنیم.

رییس زاده افزود: درخواست دارم موضوعات صنفی و بین‌رشته‌ای موجود را در ساختارهای مناسب در انجمن‌ها و سازمان نظام پزشکی حل و فصل کنیم. این امر در جهان امروز هم حل شده و اگر به منافع شخصی و گروهی نیاندیشیم و نگاه‌مان به سمت و سوی منافع جامعه و کشور باشد به راحتی این مسائل قابل حل است.

سیاووش صحت رئیس انجمن جراحان عمومی نیز در این کنگره گفت: جامعه پزشکی از نظر اجتماعی و اقتصادی مورد حمله قرار گرفته و جایگاه این جامعه به شدت لطمه خورده است. به عنوان نمونه وقتی تعرفه های پزشکی مورد بررسی قرار می گیرد، در حالی که برای همه گروه‌های اجتماعی این تورم مورد توجه قرار می گیرد، اما برای پزشکان و به ویژه جراحان این مهم مورد نظر قرار نمی گیرد که همین مساله باعث بروز مشکلات بسیار زیادی شده است.»

وی با اشاره به اینکه ما سال‌هاست نسبت به افت آموزش پزشکی هشدار داده‌ایم، تصریح کرد: شاید همین افت در آموزش پزشکی هم نقش بزرگی در انهدام احترام به جامعه پزشکی داشت و بی شک یکی از دلایل در این موج گسترده مهاجرت پزشکان در همین دو مورد، یعنی احترام اجتماعی و وضع اقتصادی خلاصه می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۳۹
نظام پزشکی خالی میبنده که درآمد رو بالا ببره
هیچ جای دنیا مثل ایران پزشکی درآمد نداره حتی پزشکان عمومی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
تازه مالیات هم نمیدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
البته حرف شما درسته اما مهاجرت هم وجود داره . هر چند نمی توان جلوی مهاجرت را گرفت اما می توان با گسترش بیشتر آموزش پزشکی ، هر دو مشکل را با هم حل کرد .
تنها کشوری که میتونن پول پاروکنن مالیات ندن و از همه طلبکار باشن ایرانه !
جایی نمیرن چون خارج از ایران فقط میتونن سیب زمینی پوست بگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
آره خیال کردی داماد عمه من با سی و چند سال سن فقط یک سسال است به استرالیا رفته و اونجا هم تخصص نگرفته و پزشک عمومی است ظرف یک سال یک خانه ویلایی سه هزار متری گرفته.
علی
| Denmark |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
مشکل اونجاست که با سیب زمینی پوست کندن بتونی ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو در بیاری.نه استرس شب بیداری داری نه عوارص عمل جراحی مریض.مریض ها میمونن و پزشکان سهمیه ای اینده خیلی سختی در پیشه سعی کنین مریض نشین .
تام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
ما ایرانی ها مردمی هستیم که تاریخ خود را به سخره گرفتیم دانشمندان و متخصصان مان را فراری دادیم سرمایه دارها را که کارآفرین بودن فراری دادیم و حالا نوبت پزشکان و کارفرمایان کارگاه های کوچک هستند که در حال مهاجرت هستند خدا به داد آینده مان برسد که برای پیدا کردن یک متخصص ساعتها و روزها باید در نوبت بمانیم همین الان هم برای وقت گرفت از یک متخصص کلیه مغز گوارش استخوان آنکولوژ و .... باید
روزها منتظر باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
پس ببین اوضاع چقدر خرابه که طرف برای پول نیست که میره الان کارگرهای ماهر هم دارن میرن از مملکت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
پزشکهای سهمیه ای اول از همه میرن خارج
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
ناشناس 11:33 . تو چرا نمی روی ؟
ظرفیت رشته های پزشکی دانشگاه ها را افزایش دهید
مهاجرت چی ؟؟
مگر طبق آمار حدود یک سوم پذیرش شدگان تخصص پزشکی سهمیه ای نیستند اینها هم با آن همه امتیاز و ... دارن میرن؟؟؟؟
پاسخ ها
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
یک سوم؟!!
به اذعان خودشون بین ۶۰ تا ۷۰ درصد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
پس وای بر ما با این همه پزشک بیسواد که میمونن برای ملت . بعیده آقایون خودشون برن زیر دست این بیسوادها
فقط پزشکان نیستند هرکی امکانش رو داشته باشه مهاجرت میکنه. مسئولین هم ظاهرا هیچ مشکلی با این قضیه ندارن چون اگه داشتن حداقل سعی می کردن شرایط بهتری برای زندگی افراد جامعه از جمله نخبگان فراهم کنند ولی هر روز با سیاستهای افراطی عده بیشتری رو از کشور فراری میدن. متاسفانه هزینه خروج سرمایه های انسانی و مادی سالانه به میلیاردها دلار میرسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
پزشکانی که به همنوع خود رحم نمی کنند و فقط پول رو می شناسند و زیر سوگند پزشکی خود می زنند همان بهتر که بروند
1- در حدود 70 درصد پزشکان از سال 67 به بعد از بدنه انقلاب و نظام هستند .چرا با اینکه خودی هستند می روند
2- جرا جذب پزشک اینقدر کم است. از پا کستان و هند که کمتر نیستید بیشتر جذب کنید . و کسانی که می خواهند بروند باید هزینه به پردازند. .و کسانی که رفته اند نیز باید موقع بر گشت هزینه از آنها گرفته شود.
3- می گوید افت کیفیت به مقدار پزیرش ربط دازد من می گویم دارید سفسطه می کنید. افت به این 70 درصد بر می گردد. و اینکه پزشکان خوب می روند و پزشکان بی کیفیت می مانند.
4- در کل اگر جذب پزشک بیشتر شود هم کیفیت بالا می رود و هم مردم ساعتها وقتشان را در مطبهای پزشکان هدر نمی دهند. و مبالغ نجومی پرداخت نمی کنند.
مساله مملکت : فقط حجاب !!!!!!!!!!!!!!
واقعا به اين قشر نيازي نيست الحمدلله كارشناسان محربي داريم كه با طب هايي كه فرا كرفتند تكام مشكلات حل ميكنند اين كروه جز هزينه كردن و بول دادن به كتابهاي بي ارزش كه جز ارزبزي چيزي نداره كاري نكردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
شما ارز رو میخوایی چکار که نگرانشی ؟ با این استدلال و دیدگاهت نیازی به خارج و ارز نداری
با این همه درامد طرف ول میکنه میره..یکم به خودتون بیایید و ببینید چرا طرف میره. سران مملکت که برای مداوا میرن خارج از کشور بقیه هم با این بیمه های پیزوری بیفتن دوره برای خرج کفن و دفن . خجالت هم خوب چیزیه
پزشکان عزیر خداوکیلی در کدام کشور دنیا یک پزشک متخصص می تواند چند ده برابر کارگرتمام وقت همان کشور فقط کارانه بگیرد؟
این کشور پزشک به کارش نمیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
پزشک پولکی بله پزشکی که برای عمل قلب درخواست سه هزار یورو می کنه همان بهتر که بره
کلا دستمزد در ایران پایین هست. ربطی به پزشک و مهندس نداره.
نظام پزشکی: خالی شدن کشور از پزشکان جدی است

در اين مملكت خيلي از اتفاقات جدي هست اما هيچكس توجهي به آن ندارد !
ایضا مهندسا، ولی صنف ندارن. وقتی دیگه تموم شدن اونموقع می فهمنن
برای اینا فعلا این مهمه که چرا دختران زیر ۱۸ سال بدون روسری تردد میکن .جون انسانها فعلا اهمیت نداره
مرتقب نخبه ها باشید.از یهمیه ای و رتبه بالایی که به زور هل داده شده سمت پزشکی نمیتوان انتظار طبابت داست.افزایش ظرفیت سم است.چاره کار نیست.تو رو خدا جدی بگیرید حداقل این یک‌مورد رو.
تمام اقشار در صورت امکان مهاجرت خواهند کرد از پزشک و مهندس و پرستار گرفته تا هنرمند-باید فکر اساسی برای اقتصاد و رفاه و آزادی های مردم کرد و الا جایی به نقطه صفر خواهیم رسید
هیج مشکلی ندارد افرادی که مثل زالو با پشت دست گر فتن خون مردم را می مکنند ازایران بروند اما اول باید هز ینه هفت سال تحصیل رابه دلا ر بپرداند بعد درکانادا مسافرکشی وغیره مشغول باشند
اولا کاملا مشخص هست که این هیاهوی رسانه ای که این چند روز به راه افتاده به دلیل اعلام تعرفه پزشکی هستش دوما مسئله مهاجرت رو میشه با گرفتن وثیقه مناسب از دانشجویان پزشکی که با پول بیت المال و مجانی در دانشگاه دولتی درس می خونند حلش کرد . ایران بهشت پزشکان
اخه مدرک ایران را که هیچ جایی قبول نداره....مگر بعضی از کشورهای حوزه خلیج فارس
اونهایی هم که مهاجرت میکنن قید طبابت در کشور مقصد را میزنن چون خسته شده اند و میخواهند زندگی جدیدی شروع کنن
تا زمانی که حق افراد با استعداد و باهوش و درسخوان این کشور را به نام سهمیه به آنهایی میدهید که والدینشان در ظاهر ضد غرب ولی در باطن شیفته غربند کار درست نخواهد شد تقریبا همه فرزندان این والدین به ظاهر ضد غرب به غرب مهاجرت میکنند البته با خود نه تنها دلارهای باد آورده میبرند بلکه حق آموزشی سلب شده دیگران را نیز میبرند . لطفا به سهمیه ها پایان دهید تا افراد با استعداد و دلسوز و متعهد به کشور وارد دانشگاهها شوند
قانون بگذارید پزشکان دانشگاه دولتی باید در بیمارستان دولتی کارکنند و حق خروج از کشور نداشته باشند.مثل نظامیان.انوقت شخصی که واقعا قصد خدمت داره وارد این شغل میشود.نه مثل الان به هر ترفندی برای پول وارد این حرفه شوند.
دبیران زبان باتجربه هم دعرن میرن کشورهای عربی مث عمان و قطر
مثل مهندسی نرم افزار ظرفیت پزشکی رو بالاببرید منابع پزشکی در دهات هم هست مهندسی نرم افزار نیست که به علم روز متصل بشه.
پزشک با ماهی ۱۵ میلیون یا باید مهاجرت کنه یا بره یه شغل دیگه.
فعلا همه تو این تورم فقیر شدن. پزشکان بیشتر از همه با توجه به استرس کاری نداشتن مرخصی و کشیکهای شب و روزهای تعطیل. حقوق پزشک عمومی در همین کشور عمان ماهیانه ۵۰۰ میلیون تومان است.
قراره با طب سنتی آقایون مشکل بیماران حل شه، در ضمن مملکت داره خالی میشه،
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست