بازدید 4610

بلای عجیبی که سیگار الکترونیک سر شما می‌آورد!

سیگار الکترونیک مثل سیگارهای سنتی نیز نیکوتین دارند ولی علاوه بر آن بخار آب نیز تولید می‌کنند که شامل طیف وسیعی از افزودنی‌های شیمیایی مثل پروپیلن است که به عنوان طعم دهنده استفاده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۷۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰ 12 August 2023

به گزارش تابناک، اطلاعات آنلاین نوشت: شواهد جدید و علمی وجود دارد که پزشکان در استفاده از سیگارهای الکترونیک، زنگ خطر را به صدا درآورده اند.
 
بسیاری از مردم تصور می کنند مصرف کنندگان سیگارهای الکترونیکی علاوه بر عارضه‌های ریوی احتمالی، حس چشایی خود را نیز از دست می‌دهند که وضعیتی به نام زبان ویپ یا ویپر خوانده می‌شود. اگرچه این وضعیت موقتی است و به نظر می رسد زمانی که کاربران استفاده از سیگار الکترونیکی را متوقف می کنند یا مصرف آن را کاهش می دهند، از بین برود، اما تنها شاهدی بر یک عارضه جانبی منفی دیگر استفاده از سیگار الکترونیکی است.
 
در حالی که اطلاعات علمی منتشر شده زیادی در مورد این بیماری وجود ندارد، به نظر می‌رسد شواهدی وجود دارد که پزشکان در استفاده از این سیگارها زنگ خطر را به صدا درآورده اند. دکتر بانی هالپرن فلشر، پروفسور اطفال در مرکز پزشکی استنفورد و دکتر بنجامین چافی از دانشکده دندانپزشکی دانشگاه کالیفرنیا درباره این بیماری اتفاق نظر دارند و می‌گویند: هنوز شواهد علمی بیشتری برای این بیماری نیاز است ولی مشاهدات اولیه چنین چیزی را ثابت کرده است.
 
علت دقیق زبان ویپ به طور کامل شناخته نشده است. نظریات مختلفی ارائه شده است که خشکی دهان ناشی از سیگارهای الکترونیک قوی‌ترین احتمال بروز آن است. سیگارهای الکترونیک مثل سیگارهای سنتی نیز نیکوتین دارند ولی علاوه بر آن بخار آب نیز تولید می‌کنند که شامل طیف وسیعی از افزودنی‌های شیمیایی مثل پروپیلن است که به عنوان طعم دهنده استفاده می‌شود.
 
افزودنی های شیمیایی و طعم دهنده در مایع سیگار الکترونیکی توسط سازمان غذا و داروی آمریکا ایمن شناخته شده است ولی گفته می‌شود این مواد ایمن در صورت بخار شدن موجب آسیب می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست