بازدید 2682

واکنش سالک به‌موضع رئیس‌دولت‌اصلاحات درباره حجاب

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: متأسفانه اصلاح طلبان و دوستان آقای خاتمی همه صف بستند تا در انتخابات از هنجارشکنی در موضوع حجاب به نفع باند و گروه خودشان استفاده کنند.  
کد خبر: ۱۱۸۷۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰ 12 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فردا، سیدمحمد خاتمی درباره موضوع حجاب نکاتی را اشاره کرده که به لحاظ شرعی و قانونی محل بحث است. به گفته او «نباید جرمی را در قانون تعریف کرد که شامل میلیون ها نفر شود چون این مسئله موجب نقض تعبیت از قانون می شود. اصرار بر حجاب اجباری راه حل نیست چون تاکنون جواب نداده است».

حجت الاسلام احمد سالک در گفتگو با فردا در واکنش به موضع رئیس دولت اصلاحات درباره حجاب گفت: حجاب یک موضوع قرآنی و روایتی است. قرآن در سه جا به ترسیم حجاب پرداخته است. «خُمُر هُنَّ» یعنی مقنعه ای که گردن و سینه را بپوشاند. «جلابی به هنَّ» یعنی چادر یا حجابی که تمام بدن را پوشش دهد. «تبرّج الجاهلیه» یعنی نباید خانم ها مثل زمان جاهلیت زینت و زیبایی های شان را در معرض عام قرار دهند. اگر آقای خاتمی قدری با قرآن مأنوس باشد که حتما هستند، باید به این مطالب توجه کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب چندی پیش اعلام کردند که «کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است» یعنی کسی که این کار را انجام دهد مقابل قرآن، نبوت، امامت و ولایت ایستاده است.

عضو جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: اگر انقلاب اسلامی را به یک کشتی تشبیه کنیم که همه در آن نشستیم و این کشتی در امواج توفانی سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی حرکت می کند بنابراین ناخدای کشتی نمی تواند اجازه دهد عده ای را کشتی را سوراخ کنند چون دیر یا زود آب همه جای کشتی را فراخواهد گرفت و همه غرق می شوند بنابراین قانون در مقابل این حرکت های هنجارشکن ایستاده است. ما باید فرهنگ سازی کنیم تا در جامعه اقناع ایجاد شود یعنی جامعه بپذیرد که صیانتش به حجابش است.

وی ادامه داد: از آقای خاتمی نقل شده که حجاب نباید اجباری باشد، این جمله از حلقوم استعمار درآمده و در فضای مجازی نشر یافته است. اولا اجبار نیست چون کاملا آزادی است؛ دلیل آزادی هم همین حرف هایی است که آقای خاتمی زده است. اگر آزادی نبود جرأت نداشتند چنین حرف هایی را بزنند.

سالک اظهار کرد: آقای خاتمی در زمان دولت خودش هم هیچ اقدامی در موضوع هنجارشکنی نکرد. الان این گونه حرف زدن با دشمن جای سئوال بزرگی دارد. هدف از بیان این حرف ها چیست؟ آیا می خواهند قشر خاکستری جامعه را جذب کنند؟ آقای خاتمی اگر راه حلی دارد شعار ندهد بلکه براساس مبانی دینی و اسلامی به میدان بیاید اقناعی صحبت کنند اما متأسفانه اصلاح طلبان و دوستان آقای خاتمی همه صف بستند تا در انتخابات از هنجارشکنی در موضوع حجاب به نفع باند و گروه خودشان استفاده کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست