بازدید 2308

افزایش شمار کشته‌شدگان آتش‌سوزی جنگلی هاوایی

مقامات هاوایی عصر جمعه هنوز در تلاش بودند تا مشخص کنند که چه چیزی باعث شد آتش‌سوزی مرگبار لاهاینا در جزیره مائویی با سرعتی وحشتناک گسترش یافته و دستکم ۶۷ کشته و نابودی یک شهر تفریحی تاریخی را بدون هشدار به ساکنان در پی داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۸۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷ 12 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، پس از آنکه آتش‌سوزی یک هزار ساختمان را در جزیره مائویی به آتش کشید و هزاران نفر را در بدترین فاجعه طبیعی در تاریخ ایالت هاوانای آمریکا بی‌خانمان کرد، انتظار می‌رفت که تیم‌های جستجو با کمک سگ‌های جسدیاب، آمار کشته شدگان این حادثه را افزایش دهند.

مقامات شهرستان مائویی در بیانیه‌ای اعلام کردند: در حالی که تلاش‌های اطفای حریق ادامه دارد، تا ساعت ۱۳:۰۰ (به وقت گرینویچ) روز جمعه در میان آتش‌سوزی فعال لاهینا، کشته شدن ۱۲ نفر دیگر تائید شده که به این ترتیب تعداد کشته‌شدگان این حادثه به ۶۷ نفر افزایش پیدا کرد.

این در حالی است که جاش گرین فرماندار ایالت هاوایی هشدار داده است که آمار تعداد کشته شدگان احتمالاً افزایش خواهد یافت.

به نوشته رویترز، سه روز پس از آغاز این فاجعه مرگبار، مشخص نیست که آیا برخی از ساکنان قبل از اینکه آتش خانه‌هایشان را فرا بگیرد، هشداری دریافت کرده‌اند یا خیر.

جزیره مائویی دارای آژیرهای اضطراری است که برای هشدار در مورد بلایای طبیعی و سایر تهدیدات در نظر گرفته شده است اما به نظر نمی‌رسد که این آژیرها در هنگام وقوع آتش‌سوزی در این جزیره به صدا درآمده باشند.

مقامات مائویی هنوز تصویر دقیقی از اینکه دقیقاً در رابطه با این آتش‌سوزی چه هشدارها و اعلان‌هایی به ساکنان این جزیره ارسال شده و اینکه آیا از طریق پیام متنی، ایمیل یا تماس‌های تلفنی انجام شده است، ارائه نکرده‌اند.

به گزارش ایرنا، آتش‌سوزی جنگل‌ها در ساحل غربی جزیره مائویی از سه‌شنبه شروع شد و وزش باد شدید به آن دامن زد.

این آتش‌سوزی شهر لاهاینا را محاصره کرده و برخی از مردم در خیابان‌ها گرفتار شده و برخی دیگر نیز خود را به آب‌های اقیانوس انداختند.

فرماندار هاوایی با اشاره به حادثه‌ای که یک سال بعد از پیوستن این ایالت به آمریکا رخ داد، گفت: در سال ۱۹۶۰ وقتی یک موج بزرگ جزیره بیگ (بزرگ‌ترین جزیره ایالت هاوایی) را فراگرفت ۶۱ تن کشته شدند. این بار احتمال دارد که شمار کشته‌شدگان افزایش شدیدی داشته و از آمار آن سال فراتر رود.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از شهر لاهاینا از بین رفته، افزود: گویی یک بمب به این شهر اصابت کرده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه آتش‌سوزی جنگل‌ها در هاوایی را یک «فاجعه بزرگ» خواند و فرمان ارائه کمک‌های فدرال را صادر کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست