بازدید 3366

اگر مردم رسیدگی به فسادها را ببینند پای صندوق می‌آیند

رئیس کمیته انتخابات شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی گفت: فسادستیزی هم یکی از شاخص‌های مهم یک نماینده‌ای است که باید با فساد مقابله و با شفافیت آراء تصمیمات خود را بیان کند.
کد خبر: ۱۱۸۷۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱ 09 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام حمید رسایی مسئول انتخابات شورای شبکه راهبردی یاران انقلاب (شریان) در برنامه صف اول که با موضوع نقش گرو‌ه های سیاسی در انتخابات رقابتی از شبکه خبر پخش شد، گفت: صداوسیما رکن مهمی در مناسبات سیاسی و اجتماعی ما است و در مقابلش یک لشکر عمده از شبکه‌هایی که پر از پول و امکانات است وجود دارد و تلاش می‌کنند مشارکت کاهش یابد و این وظیفه صداوسیما را سنگین‌تر می‌کند. صداوسیما با همه مشکلات توانسته بار نقلاب را به دوش بکشد البته تریبون دادن به احزاب مختلف باید بیشتر شود.

وی ادامه داد: با بودن فضای مجازی دو هفته تبلیغات مجازی برای انتخابات مجلس انجام شود و یک هفته پوستر بچسبانند.

خبرنگار باید به چالش بکشاند

رسایی بیان کرد: اینکه خبرنگار پایه میکروفون باشد به درد نمی‌خورد بلکه باید چالش کند. مثل همان خبرنگاری که باعث شود در مقابل رئیس سازمان زندان‌ها مشخص کند اکبر طبری در زندان نیست. صداوسیما نباید لکنت داشته باشد و باید صراحت داشته باشد و باید در چارچوب انقلاب اسلامی باشد نه افراد.

مسئول انتخابات شورای شبکه راهبردی یاران انقلاب (شریان) اظهار کرد: امثال ما در مدیریت قبلی صداوسیما ممنوع التصویر بودیم. هر کسی معتقد به انتخابات است و جزو خانواده نظام و انقلاب است اگر انتقاداتی دارد بیاید بگوید و صداوسیما باید فضا را زنده کند و هر کسی انتخابات را تحریم می‌کند نباید به آن تریبون بدهند.

وی اضافه کرد: کمترین کار این است که جریانات مشهور و چهره‌ها که در قالب احزاب نیستند بتوانند حرف خود را بزنند و لازم است از افراد قدیم که دائم در صداوسیما هستند بیایند بیرون و به افراد جدید تریبون بدهید. طرف اگر عرضه حرف زدن نداشت در کانالش ۵۰ هزار نفر عضو نداشت لذا توانسته در شبکه‌های داخلی تاثیرگذار باشد.

بعضی‌ها اگر اسم خودشان از صندوق بیرون بیاید انتخابات را قبول دارند

مسئول انتخابات شورای شبکه راهبردی یاران انقلاب (شریان) گفت: انتخابات ابزار قدرت در هر کشوری است. هر چه ریشه بیشتر در خاک باشد آن درخت در برابر طوفان بهتر خود را نگه می‌دارد. در یک نظام مردمی حضور مردم در انتخابات مثل ریشه است. بعضی‌ها اگر اسم خودشان از صندوق بیرون بیاید انتخابات را قبول دارند لذا نباید به این صورت عمل کنند.

وی افزود: بعضی وقت‌ها سیاست‌هایی باعث کاهش حضور در انتخابات می‌شود لذا باید بگذارند گروه‌های مختلف در انتخابات حضور یابند، اما نه کسانی که با تیشه به ریشه انتخابات افتادند و نه کسانی که عکس با امام دارند، اما علیه امام کار کردند. رهبر انقلاب گفتند بعضی‌ها به دنبال مشارکت حداقلی هستند. در جریانات سیاسی حتی اصولگرا‌ها هم چنین حرف‌هایی زدند. وقتی رئیس دولت سازندگی در انتخاباتی که هم مشارکت پایین آمد و هم رای کمتری آورد تصور برخی این بود که مردم ضدانقلاب شدند و برخی پیش رهبری آمدند که در بوق مشارکت حداکثری نزنید و شما نظرتان را بگویید و مردم به همان رای می‌دهند که حضرت آقا این را قبول نکردند.

رسایی اضافه کرد: چند ماه پیش آقای تاجزاده از زندان نامه نوشته بود که آقای خامنه‌ای به دنبال مشارکت حداقلی است که این یک بهتان به حضرت آقا است. این دید در دور دوم سازندگی ایجاد شد. از آنجا به بعد گفتند حالا مردم ضدانقلاب شدند ما سیاه حرف بزنیم تا مردم به ما رای بدهند، اما بعد خاتمی با رای بالا رئیس جمهور شد و بعد در انتخابات شورا‌ها و مجلس ششم می‌گفتند حرف ضدانقلابی بزنیم.

نماینده ادوار مجلس بیان کرد: وقتی در انتخابات دوم شورا‌ها که اصولگرا‌ها پیروز شدند مشارکت کم شد و در مجلس هفتم هم مشارکت کم شد و اصولگرا‌ها پیروز شدند که این دید در آنجا رخ داد که اگر مشارکت کم باشد اصولگرا‌ها پیروز می‌شوند که این اشتباه بود و در انتخابات ۸۸ مشخص شد اشتباه کردند، چون بالاترین نرخ مشارکت در انتخابات را داشتیم و رئیس جمهور از انقلاب حرف می‌زد و در انتخابات پیروز شد.

باید زمانی ترسید که مردم پای انتخابات نیایند

وی ادامه داد: در اغتشاشات سال گذشته اقلیتی حرف‌های رکیک می‌زدند؛ به مسئولان گفتم این هیچی نیست و کسی که سابقه انقلاب را مرور کرده باشد و دروغ زن زندگی آزادی با یک ماه سال ۶۰ قابل مقایسه نیست و باید زمانی ترسید که مردم پای انتخابات نیایند.

اگر مردم محاکمه مسئولان متخلف را ببینند پای انتخابات می‌آیند

مسئول انتخابات شورای شبکه راهبردی یاران انقلاب (شریان) گفت: وزیر مسکن وقتی داشت می‌رفت گفت افتخار من این است که یک آجر روی هم نگذاشتم و به مسکن مهر می‌گفت قوطی کبریت، اما هیچ‌کس او را محاکمه نکرد و ۱۰ سال اقتصاد را زمین گذاشتند و الان وضع مسکن این است. یا واکسن کرونا را امضا نمی‌کرد و می‌گفت اگر واکسن می‌خواهید باید اف‌ای تی اف را امضا کنید.

رسایی اضافه کرد: در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یک میلیون نفر امضا کردند که این‌ها را محاکمه کنید. مسئولان و خانواده‌هایشان باید بگویند اول مسئولیت چقدر دارایی داشتند و بعد از مسئولیت چقدر، اما قوه قضاییه به آن رسیدگی نکرده است.

نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: در دولت قبلی یک هیئت وزرا داشتیم و یک هیئت بچه‌های وزرا که خوشبختانه قوه قضاییه با دختر وزیر برخورد کرد. حرف من این است مردم اگر این‌ها را ببینند پای انتخابات می‌آیند.

پرشورترین محرم را امسال داشتیم

وی گفت: تقریبا هشت ماه کوبیدند تا عزاداری‌های محرم از رونق بیفتد، اما پرشورترین محرم را امسال داشتیم.

مسئول انتخابات شورای شبکه راهبردی یاران انقلاب (شریان) تصریح کرد: همیشه مشارکت حداقلی برای دوره‌ای است که در دوره قبل آن یک جریان فضای سیاسی را آلوده کرده مثل مجلس هفتم که قبل آن مجلس ششم سیاست زده بود یا شورای شهر دوم که وزارت کشور دولت خاتمی درب شورای شهر را زنجیر زدند و گفتند بروید خانه‌هایتان. جالب است در شورای شهر که تایید صلاحیت برعهده شورای نگهبان نیست حتی نهضت آزادی را تایید کردند.

رسایی گفت: مرد می‌گویند در صندلی جمهوری اسلامی نشسته‌اند و کسی کار نمی‌کند و نتیجه می‌شود این، اما هر وقت کار شده مشارکت افزایش یافته است.

نماینده ادوار مجلس بیان کرد: در مجلس ششم میزان مشارکت بود ۶۸ درصد بود، اما در مجلس هفتم ۵۱ درصد. در دولت روحانی میزان مشارکت مجلس دهم ۶۲ درصد بود، اما با عملکرد دولت وی و مجلس دهم مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم به ۴۰ درصد رسید.

 باید اجازه دهیم صداهای مختلف شنیده شود

رسایی اظهار کرد: باید اجازه بدهیم ظرفیت‌های مختلف شنیده شود، اما بعضی‌ها دنبال لولو هستند و باید این فضا بهم بخورد. برخی می‌گویند این‌ها لولو هستند و آن‌ها می‌آیند و می‌گویند این‌ها لولو هستند. لیست‌هایی که داده می‌شود معلوم نیست چجوری داده شده و بعد مشخص می‌شود فلانی داماد فلانی است و سهمیه‌ای هستند که ما این را قول نداریم و بنای ما این است که شورای مشورتی درست کنیم که در بزنگاه‌ها با مردم بودند.

وی افزود: در موضوع اغتشاشات که یک اقلیت به خدا و دین و رهبری و اقتصاد مردم لطمه می‌زدند همین آقایان اصولگرا کجا بودند و در بزنگاه‌ها پیدایشان نیست و موقعی که وقت روی مین رفتن است، نیستند. من با اصلاح‌طلبان کاری ندارم.

مسئول انتخابات شورای شبکه راهبردی یاران انقلاب (شریان) تصریح کرد: نماینده باید جیبش بسته و دهانش باز باشد. مجموعه‌ایی که می‌گوید فقط لیست ما یک آفت بزرگ است و کم کم نیرو‌های جوان می‌گویند اگر من بخواهم مسئولیتی قبول کنم باید بروم زیر بلیط اینها. بازی‌های کثیف سیاسی باعث شده که طرف برای اینکه رشد کند ساکت باشد و غلط آن‌ها را که دید سکوت کند.

رسایی گفت: نمایندگی یک حقوق درآمد یک درآمد. الان حقوق نماینده مجلس ۲۴ الی ۲۵ میلیون است و بیرون می‌توانند همین را دربیاورند، اما درآمد انتها ندارد و بستگی به دین نماینده دارد.

ما مسئولان وظیفه داریم سطح زندگی‌مان را پایین نگه داریم تا مردم احساس آرامش کنند

وی اضافه کرد: ما مسئولان وظیفه داریم سطح زندگی‌مان را پایین نگه داریم تا مردم احساس آرامش کنند. وقتی صحبت از شاسی بلند می‌شود زنگ خطر است فرقی نمی‌کند مجلس باشد یا قوه قضاییه، چون این‌ها نهاد‌های انقلاب است.

مسئول انتخابات شورای شبکه راهبردی یاران انقلاب (شریان) با بیان اینکه نماینده باید شجاع باشد و ملامت‌ها بر رویش تاثیر نگذارد، بیان کرد: نماینده مجلس نه بیل می‌زند، نه کلنگ و نه کنار کوره پز خانه است و تهویه مجلس هم خوب است لذا باید با زبان حرف بزند و باید با انگشت رای دهد. نماینده‌ای اگر دین داشته باشد قطعا تکان دادن انگشت برایش بسیار سخت است، اما اگر وامدار باشد زبان به نفع آن شخص می‌چرخد. اکثر نمایندگان سالم هستند، اما شاید اکثر نماینده‌ها بصیر نباشند.

رسایی اظهار کرد: فسادستیزی از شاخصه‌های مهم است و مجلس جای شفافیت است. اینکه می‌گویند از مجلس شفافیت درنمی‌آید برای این است که قبل از مجلس شفاف هم نبودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۷
بله نحوه مبارزه با فساد مسئولان رو داریم می بینیم

#طبری

#فساد مسئولان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
کار تو این است که هرروز در ق ق از این و آن شکایت کنی همین شغل مناسبی است مجلس به اندازه خودش آدمهای خاص دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
عملکرد همین اقایان باعث قهر با صندوق رای میشه ، حرف زدن و شعار دادن قدیمی شده باید برید کنار افراد با صلاحیت و کار بلد بیان . مردم خسته هستند و تا امید نداشته باشند پای صندوق نمیان.
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
من رای می دهم چون دشمن امریکا منتظره رای ندیم بیاد اذیتمون کنه .امریکا به من گفت نرو رای بده چون ما خیلی ضربه از ایران خوردیم.فقط ایران جلو ما ایستاده و همش عدالت و مبارزه با استکبار فساد سرلوحه کارشه.من هم دیدم واقعا مسولین راست می گن فقط بچه هاشون امریکا و انگلیسن و ترکیه خونه دارن .
یک سوزن به خودت یک جوالدوزبه مردم آقای محترم!!!
منبر خیلی گرمی داری!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! حاج آقا رسایی!!!!!!!!!!!!! عمل چی اونم داری!!!!!!!!!!!!!!!!!!
از کی صدای مردم را شنیده اید که حالا اولش باشد وقت دیگر رو به افول است
عجب استدلالی؟؟؟؟ مواظب باسید این بابا را ندزدند ما بمانیم بدون دانشمند چون از دشمنان ایران هر کاری بر می اید
خالی بندی
دیگه گدشت .چه رسیدگی بشه چه نشه دیگه گذشت .رسیدگی از کدام بزرگش .
ایا میتونی .بورس.فولاد.نفت وگازوپتروشبمی.۹۶نفتکش.تجاری.وووووو
کدامش کار شماست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
دوره این شعار های بی سروته گذشته
رای بی رای
مردم دیگه نمیان . شما هم که بلد هستید . آمار بدید مثلا ۹۵ درصد در انتخابات شرکت کرده اند . با مردم چه کار دارید ؟
مردمی که مرتب دروغ و وعده بی اساس تحویل گرفته اند ، دیگه پای صندوق نمیآیند .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
علی آقا ..به این می گویند توهم محبوبیت ...بیماری خطرناکی که در کره شمالی هم شایع است ...درمان هم میشود ولی کمی استقامت می خواهد
رسیدگی به فسادها را هم دیده ایم مثل اکبر طبری و نجفی و....
از همی حالا می گویم توحتما این دوره نماینده ای هرچند دور قبل ردصلاحیت شدی ولی از نظر من تو صلاحیت نمایندگی برای امروز ایران را نداری .
عمراااااااااا آخرین بار ریاست جمهوری 1400 شرکت کردم دیگه ارزششو نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
ما که حتی مجلس قبلی رو هم رای ندادیم
ما به نماینده نیاز نداریم . چون نماینده های مجلس مردمی نیستند در هیچ زمانی نبودند الان که دیگه اصلا . رای بی رای کشور بدون مجلس و دولت راحت تر و بی مشکل تر اداره میشه قطعا
رای لازم نیست
یه ادم درست پیدا کنید تا من رای بدم .نگرد نیست همه کاسب شدن مثلا نماینده میفرستی مجلس که از حقوق مردم دفاع کنه با یه شاسی بلند میشه یاردولت ودشمن مردم .دردوران کثیفی زندگی میکنیم فقیران فقیرتر میشوند
عمرا رای بدیم .
خخخخ. این حرفی بود که مردم سالها پیش زدن ولی بهشون تهمت نیروی دشمن و حرفهای دشمن شاد کن زن و ... زدند! در عوض مردم شاهد رسیدگی به بی حجابی بودن! که خب این رو توهین به خودشون قلمداد کردن و دیگه پای صندوق ها نرفتن
خیلی خوبه ها، ولی دیگه دیره!
اجازه بدید من تیتر شما رو کمی اصلاح کنم!:
"اگر مردم رسیدگی به فسادها رو میدیدند، پای صندوق میامدند"! ولی در عوض رسیدگی و اعلام جرم علیه کسانی که فساد رو اعلام کردند یا فیلم گرفتن بودیم!!!
آقای رسایی شما فقط نماینده جناح خودتی نه نماینده مردم
با اجابت کردن تمام خواسته های قبلی مردم هم دیگه چیزی درست نمیشه....موضوع دیگر بالاتر از فساد و این چیزاست....
مجلس نمي خواهيم.
آیا تلاش برای استیضاح و برکناری آقای وحیدی وزیر کشور بخاطر این نیست که چندی پیش بخشنامه در وزادرت کشور صادر شد با مضمون ممنوعیت دخالت نمایندگان مجلس در امور اجرایی انتخابات؟!!
حلقه بسته مایی تا کی قرار است ادامه پیدا کند و ما پی از افغانستانیها شهروند درجه سه کشور باشیم؟؟؟!!!!!!!!
رای بی رای
آقای رسایی میشه بفرمایید دروغ و دروغگویی فساد محسوب می شود یا نه ؟ ممنون از پاسخگویی شما
همین الان که تابناک این خبر رو گذاشته و همه داریم میخونیم و نظر میدیم که آره باید به فساد رسیدگی میشد تا اعتماد مردم جلب بشه در حالی که فقط به بحث حجاب رسیدگی میشه، آقای رییسی در جمع بزرگداشت شهدای مدافع سوریه گفتن که بساط کشف حجاب جمع میشود!!! یعنی اینکه شهدا فقط برای حجاب رفتن شهید شدن و کاری به دزدی و فساد و ... نداشتن!!!
این مملکت درست بشو نیست. رای بی رای
آره حتما. بشین تا بیاییم. جایی نری ها
وقتی صاحب نظرهای کشور امثال تو باشند باید فاتحه کشور را خواند ، میکروفون های انحصاری که در اختیار فقط اقلیتی که اکثریت مردم به آنها هیچ اعتمادی ندارند قرار میگیرد .
هر چند که هیچ وقت به فسادها رسیدگی واقعی نخواهید کرد ولی افسوس که آن سبو بشکستو آن پیمانه ریخت برادر !!!
نه نه نه نه نه ...... نه ! دیگه نه !
رای بی رای.
میشه بفرماید مفسدین کیا هستند ؟؟؟لابد نمیشناسیدشون !!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست