بازدید 5379

درخواست استاندار تهران از دستگاه قضا

استاندار تهران با حضور در محل حادثه ریزش ساختمان های ناایمن منطقه ۱۹ تهران خواستار اشد مجازات و مقابله با سازندگان ساختمان های غیرمجاز و ناایمن شد و گفت: باید با تجاوزگران به حقوق مردم برخورد جدی کرد.
کد خبر: ۱۱۸۶۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶ 07 August 2023

به گزارش تابناک؛ علیرضا فخاری؛ استاندار تهران در گفتگو با همشهری با اشاره به مافیای ساخت و ساز در حریم تهران گفت: یکی از دلایلی که به سمت بزه های ساختمانی می رویم عدم برخورد جدی با متخلفین در ساخت و ساز غیرمجاز است.

او افزود: از دستگاه قضا تمنا می‌کنیم برای افرادی که واقعا متخلف هستند و فراتر از قانون عمل می‌کنند و به قانون احترام نمی‌گذارند، باعث کشته شدن افراد می‌شوند و خانواده‌ها را عزادار می‌کنند اشد مجازات را در نظر بگیرند.

فخاری با اشاره به اینکه در حوزه نظارت همه افراد باید به وظایف خود عمل کنند، تاکید کرد: باید با تجاوزگران به حقوق مردم برخورد جدی کرد.

استاندار تهران ادامه داد:  در واقع باید با سازنده متخلف برخورد کرد و اگر قانون وجود ندارد باید قانون تدوین کرد. نوع ساخت و سازی که در این محدوده ملاحظه می‌کنیم، نشان می‌دهد که ساختمان‌ها از ایمنی لازم برخوردار نیستند. آنچه در این حادثه رخ داده نیز همین امر را نشان می‌دهد یک ساختمان تخریب شده و با ضربه ۴ ساختمان آنطرف‌تر که البته آن هم غیرمجاز بوده تخریب می‌شود. اگر در زمان زلزله این اتفاق رخ می‌داد این ساختمان‌ها ساکنین داشت و تلفات ده برابر می‌شد. 

او تاکید کرد: جرمی که سازنده متخلف مرتکب شده سه نوع جرم است یکی عدم ساخت صحیح و دیگری خلاف قانون ساختن و سومین اینکه به استحکام ساختمان دقت نشده است. هماهنگی با قوه قضائیه انجام شده و منتظر پاسخ قاطع هستیم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰
چهارم، گماردن افراد نامرتبط به شهرداری.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
منظورت زاکانی هست
جناب استاندار تهران عزیز
اگر مردم فوت نشده بودن به خدا اگر حرفی می زدی
مثل قضیه متروپل آبادان جمع و جور خواهد شد. نه خانی آمد و نه خانی رفت.
جناب استااندار
زورت به نظام مهندسی و شهرداری نمیرسه؟؟؟
ام الفساد تو این قضایا این دو جا هستن
اگر صادق هستی با این دو جا برخورد کن و فساد رو ریشه کن کن
آقای استاندار!!فکر میکنید چند نفر ویانهاد در این روند مقصر هستند؟؟مثلا چرا شهرداری این ابر شهر بی دروپیکر یک تیم تخریب حرفه ای باتجهیزات مناسب ندارد؟این بنا ها اگر مجوز ساخت داشته مهندسین ین ناظر انها چه کسانی بودند واگر فاقد مجوز بود چرا تا این مرحله از ساخ رسیده؟نقش عدم نظارت ویا اغماض شهرداری منطقه چقدر است؟؟
واقعا باید به قوانین ساخت و ساز توجه ویژه شود.
نظام مهندسی و شوری اصناف کارا ترشومد.
در یزدکه در گذشته وضع دینداری و کار و یکنواختی مردم بسیار خوب بوده.
الان ما سوختیم بخاطر یک اسانسوری که مهندسی که مدرکی گرفته بودهکه مهر شرکت را خریده بوده( الان برای استاندارکردن متوجه شدیم) ولی مایه تاسف است که مرکزی نیست که به ماجواب دهد، فقط می گویند بروید شکایت کنید
واقعا حقه و نیرنگ وبی تقوایی موج می زند.
در اینده بااین دانشگاها و بااین قوانین خدا به دادمردم برسد.
یکی از دلیل این ساخت و سازهای غیر مجاز و دور زدن قانون و نظارت و ... گرانی مصالح است .که سازنده عواقب دنیوی و آخرت خود را زیر پا می گذارد. برای ارزان در آمدن هر یک از متر ساختمان
دستگاه قضا رای میده ولی ضمانت اجرایی نداره، نمونه اش حکم رئیس سازمان اداری و استخدامی
بقول جهرمی وزیر ارتباطات قبل بهتره زاکانی مدیر پرروی کار نابلد بره کنار و استعفا بده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست