بازدید 3149
۳

ادامه اختلال اینترنت پس از اعلام رفع اختلال

اختلال اینترنت و دسترسی به برخی سایت های داخلی که از پنجشنبه شب گذشته آغاز شد همچنان تا جمعه شب ادامه داشت.
کد خبر: ۱۱۸۶۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸ 05 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از سیتنا، به دنبال اختلال اینترنت که از پنجشنبه شب (۱۲ مردادماه) آغاز شد اگرچه شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که این اختلال در مرکز IXP تهران رخ داده و بعد از ساعتی رفع شده است اما تا جمعه ۱۳ مردادماه همچنان سرعت اینترنت ارائه شده از سوی برخی سرویس دهندگان اینترنت ثابت با اختلال و کاهش سرعت مواجه بود.

شرکت ارتباطات زیرساخت پنجشنبه شب گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اختلالی که در مرکز IXP تهران از ساعت ۲۰:۲۸ دقیقه ایجاد شده بود، با تلاش همکاران شرکت ارتباطات زیرساخت مرتفع گردید و هم اکنون کلیه ارتباطات پایدار می باشند. این اختلال حدود یک ساعت شبکه را تحت تاثیر قرار داده بود.

با این حال برخی کارشناسان فنی اظهار دارند که اختلالات هنوز به‌طور کامل برطرف نشده است.

در همین حال، در تماس با پشتیبانی سرویس دهندگان اینترنت ثابت دارای اختلال، با پیغام اختلال خارج از شبکه اپراتور مواجه شدیم.

گفتنی است؛ در اینترنت ارائه شده از سوی اپراتورهای همراه اختلالی مشاهده نشد و این اختلال تنها در برخی اپراتورهای اینترنت ثابت مشاهده می‌شود.

به گزارش دیجیاتو، سایت مرکز تبادل ترافیک داده تهران (IXP) که وضعیت ترافیک داخلی را نشان می‌دهد از ابتدای بهمن سال گذشته از دسترس خارج شده است.

این سایت زمانی از دسترس خارج شد که به منبعی برای رسانه‌ها برای نشان دادن وضعیت اختلال‌ها و قطعی‌ها روی شبکه داخلی تبدیل شده بود.

چندی پیش شرکت زیرساخت اعلام کرد دلیل مسدود شدن این سایت زیاد بودن حملات سایبری در نیمه دوم سال گذشته بوده با این‌حال مشخص نیست چرا در حال حاضر این وبسایت کماکان فعالیت ندارد.

بروز اختلال گسترده در زیرساخت کشور که طی ماه‌های گذشته برای چندمین بار رخ می‌دهد، در شب گذشته نیز برای دقایق اوج گرفت. این اختلال کاری کرده بود که ارتباط کاربران داخل کشور در اپراتورهای مختلف با اختلال مواجه شود.

آنطور که کارشناسان اعلام کردند، سوییچ های تبادل ترافیک در دو مرکز امام و انقلاب تهران دارای ناپایداری بودند و اختلال در شبکه کشور به همین خاطر رخ داده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳
لطفاً اسم اين وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات را عوض كنيد و به جاش از عنوان ً وزارت اختلالات و تن پروري اطاعات استفاده كنيد !
وزیر قطع ارتباطات تازه یه بهانه پیدا کرده سرعت رو کمتر کنه مگه به این راحتی ول میکنه؟
مدیریت غیرحرفه ای و ناشایست!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست