بازدید 9702

ماجرای سوءقصد ۴ موتورسوار به جان وکیل شاهرودی

در روزهای اخیر، ماجرای سوءقصد به جان یک وکیل در شاهرود خبرساز شده؛ اما ماجرا از چه قرار است؟
کد خبر: ۱۱۸۶۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴ 04 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سوءقصد به جان یک وکیل جوان در شاهرود در روزهای اخیر بیش از سایر خبرها در رسانه‌ها و فضای مجازی استان سمنان حاشیه‌ساز شده و همچنان دست به دست می‌شود.

بر اساس خبرهای اولیه، گویا یک خانم وکیل شاهرودی که وکالت پرونده‌ای را بر عهده داشته است، پس از خروج از محل دادگاه، مورد سوء‌قصد قرار می‌گیرد.

بر پایه اطلاعات موجود، این وکیل شاهرود در پرونده‌ای که به صدور رأی علیه متهمان در دادگاه شاهرود منجر می‌شود، مداخله داشته و در نهایت مورد سوءقصد چهار موتورسوار قرار می‌گیرد؛ اما زوایای ماجرا از چه قرار است؟

حمله ۴ موتورسوار به وکیل جوان!

وکیل شاهرودی که مورد سوءقصد قرار گرفته، در یک استوری اینستاگرامی نوشت: «پیرو حکم محکومیت اشخاصی در دادگاه، دادخواست ضرر و زیان معنوی را در دادگاه حقوقی طرح کردم و در جلسه رسیدگی که در شعبه دوم حقوقی شهر شاهرود داشتم، از جانب گروهی از آن اشخاص مورد تهدید واقع شدم».

وی تصریح می‌کند: «با عنایت به اینکه در حیطه کاری و شخصی، صرفاً از ناحیه این اشخاص مورد تهدید واقع شده‌ام، به این افراد مظنون بوده و در این راستا، چهار نفر با دو موتورسیکلت اینجانب را حوالی ساعت ۱۴:۳۰ بعدازظهر حین رانندگی در خیابان شهید فریدنیا (بهزیستی) شهر شاهرود مورد سوءقصد قرار دادند».

این وکیل شاهرودی توضیح می‌دهد: «این افراد به بنده آسیب زده و قصد کشتنم را داشتند و در نهایت به لطف خدا از محل حادثه فرار کردم و از کانون وکلای دادگستری مرکز درخواست مساعدت و پیگیری موضوع را دارم».

دستور ویژه برای پیگیری حادثه

علی تقی خاکی، رئیس دادگستری شهرستان شاهرود در پی سوءقصد به یک وکیل شاهرودی، دستور ویژه رسیدگی موضوع را به مراجع قضائی صادر کرد.

خاکی بیان کرد: بلافاصله پس از وقوع حادثه، مراتب از طریق دادستانی در دستور کار قرار گرفت و با توجه به زوایای موضوع، دستورات لازم به نهادهای امنیتی موازی داده شد تا نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام کنند.

وی افزود: دستگاه قضائی در برقراری نظم و امنیت و حمایت از امنیت شهروندان به‌خصوص جامعه وکلا که بازوان اجرای عدالت هستند، با احدی تعارف و اغماض نخواهد کرد و به یاری خدا احکام قاطع و بازدارنده‌ای در این خصوص صادر خواهد شد.

تعیین تیم ویژه برای دستگیری متهمان

سیدحسن میرکمالی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود در همین زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود اظهار کرد: اخیراً شاهد سوءقصد و مزاحمت برای احدی از وکلای شهرستان شاهرود بودیم که در ابتدایی‌ترین لحظات وقوع جرم، ضمن دلجویی از وکیل شاهرودی، موضوع به طور مستقیم توسط اینجانب پیگیری و تیم ویژه برای دستگیری متهمان مشخص شد.
میرکمالی افزود: امنیت نعمت خداوندگار عالم است و همگان باید از آن بهره‌مند شوند و کسی حق اخلال در این امر مهم را ندارد.

حادثه پارسال تکرار نشود!

سوءقصد به جان وکلا در شاهرود محدود به همین مورد نمی‌شود. دوشنبه، ۱۷ مردادماه پارسال بود که «محمودرضا جعفرآقایی»، وکیل دادگستری پس از پیاده شدن از خودرو شخصی در شاهرود، مقابل چشمان همسر و پسر ۵ ساله‌اش از سوی فردی ناشناس هدف چندین گلوله قرار گرفت و ساعتی بعد در بیمارستان جانش را از دست داد.

خوشبختانه عامل اصلی قتل مرحوم جعفرآقایی با تلاش کارآگاهان اداره آگاهی شهرستان شاهرود دستگیر شد و روند تحقیقات ادامه یافت؛ اما نباید اجازه تکرار چنین حوادثی را داد.

در روزهای اخیر، درگیری فیزیکی برخی عوامل شهرداری شاهرود با یک شهروند نیز حاشیه‌ساز شده بود که گفته می‌شود پرونده این ماجرا نیز در دادگستری شهرستان شاهرود در حال پیگیری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست