بازدید 9737
۷

ماجرای تلف شدن ۸۵۰۰ قطعه مرغ در گناباد

در پی انتشار خبری مبنی بر تلف شدن ۸۵۰۰ قطعه در گناباد به علت برق، رئیس اداره برق گناباد این موضوع را تکذیب کرد.
کد خبر: ۱۱۸۶۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸ 03 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، طی ساعات گذشته خبری در فضای مجازی درباره تلف شدن تعداد زیادی مرغ در یکی از مرغداری‌های سطح شهرستان گناباد به دلیل قطع برق سراسری دست به دست شده است که خبرنگار تسنیم علت این موضوع را با رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گناباد، رئیس اداره برق گناباد و صاحب این مرغداری جویا شد.

برق قطع نبود

روح الله علی حسینی صاحب این مرغداری در گفتگو با خبرنگار تسنیم با رد قطع برق در منطقه در شبی که مرغ‌ها تلف شد، در توضیح علت این حادثه گفت: متاسفانه ساعت ۲ نیمه شب به دلیل نقص فنی سیستم هوا‌کش، دستگاه‌ها خاموش شده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از قطعات دستگاه هواکش مشکل پیدا کرده و سبب خاموشی دستگاه می‌شود، افزود: به دلیل نبود تهویه و گرما، تعداد ۸۵۰۰ قطعه مرغ که آماده ارائه به بازار بود، تلف شد‌ند.
صاحب این مرغداری در پایان درباره میزان خسارتی که در پی تلف شدن ۸۵۰۰ قطعه مرغ به مجموعه‌اش وارد شد، تصریح کرد: برآورد اولیه خسارت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است. 

علت تلف شدن مرغ‌ها گرمازدگی بود

محمدرضا متقی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گناباد در همین خصوص در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: گزارشی به شبکه دامپزشکی رسید با عنوان تلف شدن ۸۵۰۰ مرغ گوشتی در یکی از مرغداری‌های سطح شهرستان گناباد که با توجه به اهمیت موضوع کارشناسان این اداره به محل مرغداری اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این مرغداری ۱۷۰۰۰ قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفته که متاسفانه از این تعداد ۸۵۰۰ مرغ ۴۰ روزه به دلیل گرمازدگی تلف شده بودند.

نقص فنی داخلی علت قطع برق مرغداری بود

مهدی رستمی پور رئیس اداره برق گناباد با تکذیب قطع برق در نیمه شب و تلف شده ۸۵۰۰ قطعه مرغ در یکی از واحد‌های مرغداری این شهرستان در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: تلفات مرغ‌ها به دلیل نقص فنی داخلی بوده و در زمان و محدوده مورد نظر هیچ گونه خاموشی شبکه سراسری برق با برنامه و بی‌برنامه نداشته‌ایم.

‌وی خاطرنشان کرد: همچنین درمجاورت این مرغداری حدود ۱۰ واحد مرغداری دیگر فعالیت دارند و هیچ مشکلی از لحاظ برق نداشته‌اند.

رئیس اداره برق شهرستان گناباد تصریح کرد: در سال جاری شبکه اصلی تامین برق شهر کاخک و روستا‌های براکوه  (منطقه اشاره شده) حدود ۳۰  کیلومتر جهت افزایش پایداری شبکه برق  بازسازی شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۷
مگه نگهبان نداره؟ توی این بی مرغی اینم شد قوز بالا قوز! حداقل بدنشون به حیوانات باغ وحش اگر به خورد مردم ندن!
اقایان و خانمها :

چوب خدا صدا نداره اگر بخوره دوا نداره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فکر کنم خسارت باید به ریال باشد که به تومان ذکر شده. اگر هر مرغ را 2 کیلو در تظر بگیریم و قیمت خرید مرغ از مرغدار را هم هر کیلو 60 هزار تومان، با یک ضرب و جمع ساده، مبلغ خسارت میشود حدود 100 میلیون تومان، نه یک میلیارد و دویست میلیون تومان.
به نظرم خبر نویسهای تابناک خیلی باید بیشتر توجه داشته باشند در تنظیم خبر!
در کامنت قبلی، اشتباه محاسبه شده بود. همان یک میلیاردتومان در خبر درست است.
این تکذبیه رو باور کردیم !
باید نهادهای دامی وگوشت گوسفند ومرغ را ازپاکستان هند وارد کرد وبه جاش نفت داد واونمواد موارداتی رادرقالب کپن به مردم دادخیلی ساده است همت می خواهد
تو خبر نوشته که 8500 مرغ تلف شده پس چرا تکذیب می کنید؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست