بازدید 2188

امیرعبداللهیان وارد پاکستان شد

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی - پارلمانی و اقتصادی به دعوت همتای پاکستانی خود برای سفر سه روزه رسمی دقایقی پیش وارد اسلام‌آباد شد.
کد خبر: ۱۱۸۶۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷ 03 August 2023

به گزارش «تاباک» به نقل از ایرنا، امیرعبداللهیان و اعضای هیات همراه چهارشنبه شب (به وقت محلی) در بدو ورود به پایگاه هوایی "نورخان" از سوی «احسن رضا شاه» معاون منطقه‌ای وزارت امور خارجه پاکستان، «رضا امیری مقدم» سفیر ایران و جمعی از دیپلمات‌های ایرانی در اسلام‌آباد مورد استقبال قرار گرفتند.

سفر هیات بلندپایه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بنا بر دعوت «بلاول بوتو زرداری» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی پاکستان انجام می‌شود. پیش از سفر هیات وزیر امور خارجه به اسلام‌آباد، مذاکرات اقتصادی ایران و پاکستان با حضور هیات ایرانی به ریاست 'مهدی صفری' معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد برگزار شد.

حسین امیرعبداللهیان قرار است علاوه بر دیدار با همتای پاکستانی خود با نخست وزیر، فرمانده ارتش و رئیس مجلس ملی این کشور نیز دیدار نماید. سفر به شهر 'کراچی' به عنوان قلب اقتصادی پاکستان از دیگر برنامه‌های بازدید رسمی وزیر خارجه و هیات بلندپایه ایرانی به همسایه شرقی خواهد بود.

این دومین سفر امیرعبداللهیان به پاکستان محسوب می‌شود. وزیر امور خارجه ایران اواخر آذرماه ۱۴۰۰ برای شرکت در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی درباره افغانستان و دیدار با مقام‌های پاکستانی به اسلام‌آباد سفر کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست