بازدید 2450

افزایش شمار کشته‌شدگان حمله تروریستی در پاکستان

منابع بیمارستانی در پاکستان اعلام کردند که شمار کشته‌شدگان حمله انتحاری هفته جاری در این کشور به ۶۳ نفر افزایش یافت.
کد خبر: ۱۱۸۶۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶ 03 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از آسوشیتدپرس، یک مقام بیمارستانی گفت که در حمله روز یکشنبه بیش از ۲۰۰ نفر زخمی شدند که حدود ۸۰ نفر از بیمارستان مرخص شده و ۱۲۳ تن نیز همچنان تحت درمان هستند.

لیاقت علی سخنگوی بیمارستان دولتی باجور چهارشنبه گفت: می‌توانم تایید کنم که ۶۳ نفر بر اثر حمله انتحاری کشته شدند. برخی از زخمی‌ها در بیمارستان‌های پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا تحت درمان هستند.

وی اظهار کرد که برخی از زخمی‌ها شرایط باثباتی ندارند.

حمله انتحاری یکشنبه در حین برگزاری اجتماع حزب جمعیت علمای اسلام (شاخه فضل) در منطقه باجور واقع در ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان به وقوع پیوست.

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان این انفجار را محکوم و به نهادهای امنیتی دستور تحقیقات فوری برای شناسایی عوامل این اقدام تروریستی را ابلاغ کرد.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله مرگبار انتحاری را برعهده گرفت. منابع امنیتی در پاکستان اعلام کردند که این اولین حمله گسترده «داعش خوراسان» در منطقه باجور محسوب می‌شود.

داعش اواسط اسفند ماه سال ۱۴۰۰ نیز مئوولیت عملیات انتحاری در مسجد شیعیان شهر پیشاور را برعهده گرفت که طی آن دست کم ۹۰ نمازگزار بی دفاع به شهادت رسیدند.

حوادث تروریستی طی دو سال اخیر به طور بی‌سابقه‌ای در پاکستان شدت یافته است. طی یکسال گذشته گروه تحریک طالبان پاکستان مسئولیت بسیاری از بمبگذاری‌ها و حملات انتحاری را در پیشاور و دیگر مناطق ایالات خیبرپختونخوا و بلوچستان را برعهده گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست