جدال توییتری نماینده مجلس دردسرساز شد

عضو هیات رسیدگی به رفتار نمایندگان گفت: هفته آینده و پس از تشکیل جلسات این هیات، نظر نهایی ما درباره مواضع اخیر نماینده تربت جام اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۸۵۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۷ 01 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، اظهارات توییتری جنجالی نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی طی چندروز گذشته واکنش های بسیاری به دنبال داشته است.

پس از آن که اوایل ماه جاری، سردبیر یک سایت اقتصادی به دنبال اظهارات خود درباره حمید رسایی از جریمه ۲۴ میلیون تومانی و تبعید یک‌ساله به تربت‌‌جام خبر داد، جلیل رحیمی جهان آبادی، موضع‌گیری عجیبی در اکانت توییتری خود اتخاذ کرد که در فضای مجازی نیز خبرساز شد.

نماینده تربت جام در صفحه توییتری خود نوشت: مشخص شد تا الان‌ ما مجرم و در تبعید بودیم. ترجیح می‌دهیم تا آخر عمر در تبعید باشیم اما همفکر امثال رسایی نباشیم‌...

این اما نطقه پایان اظهارات جنجالی وی نبود. رحیمی جهان آبادی در واکنش به پیام های مخاطبان صفحه خود نوشت: «شما ارزشی‌ها رای تون را بدید آدم هایی مثل خود شما. افتخار من، گرفتن رای از مردم با شرف و با ایمان و آگاه تربت جام و تایباد و باخزر و صالح آباد است که شما ارزشی‌ها را شلغم هم حساب نمی‌کنند»! نماینده تربت جام در ادامه اظهارات خود با ادبیاتی نادرست نوشت: «ارزش پهن روستای ما از شماها بیشتره. حداقل به‌عنوان کود برای گیاهان مفیده. فایده شماها چیه جز تخریب و توهین و آسیب به منافع‌ملی.»

ادامه بگومگوهای نماینده تربت جام

پیام های جنجالی و خارج از عرف نماینده تربت جام در حالی است که او طی روزهای گذشته به بسیاری از پیام های مخاطبان خود پاسخ داده است. جملات خارج از عرف که واکنش های زیادی در پی داشته است. رحیمی جهان آبادی در پاسخ به تعدادی از پیام های انتقادی مخاطبان صفحه توییتری اش در اظهاراتی عجیب نوشت: «مشکل از ماست که هر چه شما ارزشی‌‌نماها گفتید و هر چه بر سر مردم و کشورمان آوردید سکوت کردیم و حرمت قائل شدیم. من رسماً از شلغم عذرخواهی می‌کنم. چون شلغم خواص مفیدی دارد و شما ارزشی‌نماها بی‌خاصیت‌ترین موجودات عالمید و کارتان هتاکی و تخریب و افراط و فاتحه‌خواندن به منافع و امنیت‌ملی است.» او البته در پیام های دیگری با ادبیاتی شبیه به مخالفان نظام نوشته است: «برای ایجاد پروفایل جعلی و چرند نوشتن، هفته‌ای چند ساندیس باهات حساب می‌کنند؟»

ادبیاتی به دور از شان نمایندگی مردم و پاسخ معاون وزیر ورزش

پس از واکنش های کاربران فضای مجازی، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در واکنش به اظهارات جلیل رحیمی جهان‌آبادی در صفحه شخصی خود نوشت: «نمایندگان محترمی که در دفاع از جایگاه مجلس در مواجهه با نامه معاون وزیر کشور آنچنان برخورد و مطالبه‌ای را برای برکناری او از خود نشان دادند، نسبت به یک نماینده هتاک که حیثیت مجلس انقلابی را زیر سوال برده، چه واکنشی خواهند داشت؟» اظهاراتی که پیام جنجالی دیگری به دنبال داشت و نماینده تربت جام در پاسخ وی نوشت: «شما همون نیستی که از لباس زیر زنان هم وطن ما صحبت می کردی!؟ نظر شما پیرامون اقدامات فرهنگی ارشاد اسلامی گیلان چی هست!؟ صد رحمت خدا به سنگ پای قزوین ببین کی صحبت از ادب می کنه! مردم را بزغاله و گوساله و خس و خاشاک خطاب نمی کردید!؟»

این در حالی است که یامین پور در توئیتی خطاب به این نماینده نوشت: ‌‎«تیکه اول که مربوط به پروژه مسی علی‌نژاد بود و ظاهرا بدجور به شما برخورده! اما به گمانم مقصود اون تعابیر بعدی که نمی‌دونم کی گفته، کسانی امثال تو بودند نه مردم. از تو هم که توقع ادب نداریم، توییت من خطاب به نمایندگان بود تا دهنت رو ببندند بیشتر از این با آبروی مجلس بازی نکنی.»

جملاتی که بار دیگر نیز واکنش تند نماینده تربت جام را به دنبال داشت. جلیل رحیمی جهان آبادی در توییتی خطاب به وحید یامین پور نوشت: «کسی که در جایگاه بی ربط و غیر تخصصی نشسته و هیچ عملکرد مثبتی هم نداره و امر و نهی به خانه ملت و نمایندگان مردم هم انجام میده و ادعای انقلابیگری هم داره! باید دهنش را ببنده هرچند شما ها! سال هاست گوش ها و عقلتون بسته است و دهنهاتون باز و از کل عالم ایراد می گیرید.»

عضو هیات رسیدگی بر رفتار نمایندگان: شنبه، نظرمان درباره مواضع نماینده تربت جام را اعلام می کنیم

اظهارات جلیل رحیمی جهان‌آبادی درحالی طی چند روز گذشته ادامه داشته که برخی از کاربران فضای مجازی درخواست برخورد مناسب با این مواضع خارج از عرف را دارند. در همین حال یک عضو هیات رسیدگی بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: روز شنبه هفته آینده، نظر این هیات درباره مواضع اخیر نماینده تربت جام را اعلام می کنیم.

محمد سرگزی در گفت و گو با خبرنگار فارس در تربت جام اظهار کرد: در هفته جاری، جلسه ای در مجلس شورای اسلامی نداشتیم و در هفته آینده، اظهارات آقای رحیمی جهان آبادی را بررسی می کنیم.

وی افزود: با توجه به تعطیلی جلسات در هفته جاری، هنوز گزارشی از مواضع توییتری نماینده تربت جام به هیات نظارت نیامده است. طی هفته آینده این موضوع را بررسی می کنیم و روز شنبه، نظر هیات را اعلام خواهیم کرد.

عضو هیئت رسیدگی بر رفتار نمایندگان ادامه داد: از آن جایی که در تهران نیستم و دسترسی زیادی به اینترنت ندارم از جزئیات پیام های توییتری جلیل رحیمی جهان آبادی اطلاعی ندارم و درباره این موضوع، نمی توانم نظر شخصی خودم را بگویم اما نظر هیات رسیدگی بر رفتار نمایندگان را در روز شنبه بیان خواهیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست