بازدید 1726
اتحادیه اروپا:

کودتاچیان نیجر مسئول حمله به سفارتخانه‌ها هستند

اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که کودتاگران نیجر را مسئول تمام حملات به غیرنظامیان، پرسنل دیپلماتیک و سفارت‌ها می‌داند.
کد خبر: ۱۱۸۵۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵ 31 July 2023


به گزارش تابناک به نقل از فرانس24؛ پس از حمله جمعیت خشمگین به سفارت فرانسه در نیامی پایتخت نیجر و سوزاندن یکی از درهای سفارتخانه، اتحادیه اروپا کودتاچیان این کشور را مسئول بروز چنین حملاتی دانست.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای گفت: اتحادیه اروپا تصمیم رهبران غرب آفریقا برای اعمال تحریم های اقتصادی علیه نیجر پس از کودتای نظامی را تصمیم خود دانسته و متعهد به انجام آن است.

روز یکشنبه، هزاران نفر از مردم حامی تسلط نظامی در خیابان های نیامی راهپیمایی کردند و فرانسه، قدرت استعماری سابق این کشور را محکوم کردند و پرچم های روسیه را به اهتزاز درآوردند. معترضان قبل از اینکه ارتش جمعیت را متفرق کند، در سفارت فرانسه را به آتش کشیدند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، گفت که حملات علیه فرانسه و منافع آن قابل تحمل نخواهد بود و هر کسی که به شهروندان فرانسوی حمله کند، پاسخ فوری خواهد دید.

فرانسه و اتحادیه اروپا همکاری های امنیتی و کمک های مالی به نیجر را به حالت تعلیق درآورده اند و خواهان آزادی رئیس جمهور منتخب محمد بازوم شده اند که از روز چهارشنبه در بازداشت ارتش است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم