بازدید 15111
رئیس جمهور سکان هدایت ورزش و جوانان را به دست کدام دسته خواهد سپرد؟

گزینه‌های جانشینی سجادی در وزارت ورزش؛ فارسی و دبیر بین دانشگاهی‌ها، آخوندی و هاشمی از میان مدیران متخصص اجرایی و بهادری جهرمی از جمع دولتی‌ها

باید دید رئیس جمهور از میان طیف مدیران اجرایی دارای کارنامه در ورزش، مدیران کارآزموده دانشگاهی و گزینه‌های دم دستی در دولت کدام دسته را برای هدایت ورزش به جای سجادی انتخاب خواهد کرد؟
کد خبر: ۱۱۸۵۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷ 30 July 2023

نامه استعفای حمید سجادی از وزارت ورزش و جوانان روی میز رییس‌جمهور در انتظار امضا و البته معرفی جانشین است.

گزینه‌های جانشینی سجادی در وزارت ورزش؛ فارسی و دبیر بین دانشگاهی‌ها، آخوندی و هاشمی از میان مدیران اجرایی و بهادری جهرمی از جمع دولتی‌ها

به گزارش تابناک ورزشی؛ حمید سجادی که با امید و آرزوهای رنگین ورزشی‌ها به عنوان یک قهرمان شناخته شده ورزش ایران در آسیا و جهان، گام به وزارتخانه گذاشت، از همان ابتدا با چالش های بزرگی روبرو شد که از دوره سلطانی فر برای او به ارث رسیده بود.

بعداز پایان کرونا، ورزش هنوز از خواب و تعطیلی طولانی خارج نشده بود که اتفافات سیاسی و التهابات اجتماعی سال گذشته کشور، با واکنش چندین ورزشکار ، وزارت ورزش و جوانان را با حواشی بزرگی درگیر کرد. 

وقایع تلخ جام جهانی قطر در کنار نتایج تیم ملی نیز فشارها را دوچندان کرد و بعداز تهدیدات کمیته بین‌المللی المپیک در مورد ارتباط برخی اتفاقات با ناآرامی‌ها، کار به تحریم حمید سجادی از سوی اتحادیه اروپا کشید.

با اینحال اعتراضات پیاپی نمایندگان و کارت زردهای پیاپی بهارستان به سجادی، باعث استیضاح او نشد اما حادثه سقوط بالگرد حامل وی در اسفندماه سال گذشته باعث شده تا وزیر ورزش عطای کار در این سمت را به لقایش ببخشد و برای دومین بار استعفایش را تقدیم رئیس جمهور کند. استعفایی که با توجه به شرایط آشفته ورزش و مجامع فدراسیون‌ها، به بن بست خوردن واگذاری پرسپولیس و استقلال بعداز اختلاف با سازمان خصوصی‌سازی و همچنین روابط سرد با نهادهای بین‌المللی و تعلیق انتخابات چند فدراسیون بلاتکلیف، اینبار قطعا پذیرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید

در این میان برخی گزینه‌ها برای جانشینی سجادی گمانه‌زنی شده‌اند و مشخص نیست آیا انتخاب نهایی رئیس جمهور از بین این چهره‌های مطرح سابق ورزشی و مدیریتی کشور باشد یا از جامعه دانشگاهی انتخاب خواهد شد.

 تا این لحظه اخبار غیررسمی حاکی از رقابت دو طیف مدیران اجرایی و دانشگاهی برای سپردن سکان هدایت وزارت ورزش و جوانان در ادامه دولت سیدابراهیم رییسی است. 

در میان گزینه های اجرایی باسابقه حضور در سطوح بالای مدیریتی ورزش کشور نام محمد عباسی، اولین وزیر ورزش و جوانان بعداز تشکیل آن در دولت محمود احمدی‌نژاد که سابقه وزارت تعاون را نیز دارد ، کیومرث هاشمی معاون سابق سازمان ورزش در دوره محمد علی‌آبادی و مدیر کمیته ملی المپیک که معاون تندرستی و ورزش دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش نیز بود، محمد آخوندی سخنگوی اسبق سازمان تربیت بدنی و عضو کنونی شورای اسلامی شهر تهران که با رای بالا نماینده مردم پایتخت شده و ریاست کمیسیون برنامه و بودجه کلانشهر تهران را نیز برعهده دارد، آخوندی عضو موظف هیات مدیره بنیاد احسان بوده و حالا تبحر خاصی در بودجه‌ریزی و تخصیص اعتبارات و تدوین برنامه های کلان پیدا کرده است، به چشم می‌خورد.

در راس چهره های دانشگاهی هم نام دکتر علیرضا فارسی به چشم می‌خورد. او البته در ابتدای دولت نیز گزینه وزارت ورزش بود اما گویا ساختمان سئول حالا به او پیشنهاد شده است. استاد روانشناسی ورزشی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی بیشتر از سایر نامزدها برای جانشینی حمید سجادی مطرح است و برنامه مدونی برای خروج ورزش از بن بست فعلی ارائه داده است. ورزش پیش از این محمود گودرزی را به عنوان یک وزیر دانشگاهی بالای سر خود دیده که بخاطر روحیه متمایز دانشگاهیان و اساتید دوره کم تنش و آرامی در حواشی را رقم زد و البته حرکت به سمت استفاده از دانش روز در ورزش افزایش یافت.

گزینه‌های جانشینی سجادی در وزارت ورزش؛ فارسی و دبیر بین دانشگاهی‌ها، آخوندی و هاشمی از میان مدیران اجرایی و بهادری جهرمی از جمع دولتی‌ها

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی دیگر چهره ورزشی و قهرمان المپیک با سبقه دانشگاهی است که با کارنامه عمرانی قابل دفاع در فدراسیون کشتی در صف کاندیداها دیده می‌شود. روحیه تعامل در او البته کمتر دیده شده و معمولا در حال تنش و چالش با مدیران و نهادهای بالادستی بوده است هرچند این حملات با مقاصد و منافع شخصی انجام نمی‌شود. دبیر طی یکسال اخیر مواضعی اتخاذ کرده که از سوی بخشی از جامعه با انتقاد روبرو شده و سوژه شبکه‌های اجتماعی بوده است. اختلاف او با رسول خادم و حسن یزدانی، صالحی امیری و مناف هاشمی مدیران قبلی و فعلی کمیته المپیک، و همچنین درگیری علنی با پولادگر که به عذرخواهی خودش ختم شد، هنوز جزو اخبار داغ ورزش است.

نام سیدمحمد پولادگر معاون فعلی سجادی در وزارتخانه، هم مطرح شده است که البته خودش دلیل بسیاری از اصطکاک ها در راس برخی فدراسیون‌ها است. هادی ساعی رییس فدراسیون تکواندو و پرافتخارترین ورزشکار تاریخ ایران در المپیک ، یکی از منتقدان جدی او با وجود آشتی دبیر ، هنوز بر سر مواضع خود علیه پولادگر باقی مانده است.

گزینه‌های جانشینی سجادی در وزارت ورزش؛ فارسی و دبیر بین دانشگاهی‌ها، آخوندی و هاشمی از میان مدیران اجرایی و بهادری جهرمی از جمع دولتی‌ها

در صف مدیران اجرایی دولت نیز بهادری جهرمی سخنگوی دولت، منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و استاندار سابق تهران، محمدحسن نامی وزیر سابق ارتباطات به چشم می‌خورد.

باید منتظر ماند و دید که رئیس جمهور ماموریت اداره حوزه ورزش و جوانان در ادامه دوساله عمر دولت را به کدام یک از گزینه‌های موجود خواهد سپرد. 

در این میان گزینه‌هایی چون سینا کلهر و یامین پور به عنوان معاونین سجادی هم تلاش دارند در رایزنی ها برای صندلی وزارت، نام‌شان گنجانده شود اما اقبال چندانی نسبت به انتخاب آنها و معرفی شان به مجلس وجود ندارد، بخصوص که اینبار وکلای ملت با هر گزینه‌ای برای نشستن در صدر ورزشی‌ها کنار نمی‌آیند.

نویسنده: امید صبوری

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۶۸
دبیر دانشگاهیه!!!! یه پوزیشن دکترا بخاطر مدال المپیک گرفت رفت دانشگاه
از شریعتی هم رئیس دانشگاه بود یه پوزیشن هیئت علمی گرفت متاسفانه!! آخه این بزن بهادر رو چه به دانشگاه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
همین که در جلسه اداری نماز نشسته می خوند

برای انتصاب دبیر کافیه !!!؟

به تجربه هیچ بدی نرفته که یک بدتر جایش

را نگرفته باشد !!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
غیر از ورود آسان و هیئت علمی شدن نحوه درس خواندن و دکتری گرفتن هم جالب است. از هم دوره‌ای‌های ایشان می‌توانید بپرسید
بهمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
!!!!!!!! فرد منتخب یایستی دانشگاه امام صادقی باشد خ خ خ
این دولت فقط دبیر رو کم داره !
پاسخ ها
راضد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
ای گفتی ای گفتی داداش
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
آی گل گفتی
.....محمد آخوندی سخنگوی اسبق سازمان تربیت بدنی و عضو کنونی شورای اسلامی شهر تهران که با رای بالا نماینده مردم پایتخت شده...... !!!!!


حالا چقدر رای اورده؟!
یا خداااااااااااا! علیرضا دبیر با سابقه 2 رکعت نماز وسط جلسه کاندید وزارت ورزش شد!!!!!!!!!!!!
بخدا باورم نمیشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Brazil |
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
نه پس توقع داری کشورو بدن دست وطن فروشان دشمن پرست
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
۲۰:۰۶
دقیقا با همین منطق شما که از بهره پایین هوشی ناشی میشه کشور رو به باد دادیدن
چون ممکنه شخصی بیاد که خودی نباشه پس مدیریت رو بدیم دست خودی ها حتی اگر لیاقت و توانایی رو نداشته باشن
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
کشور که دست شما وطن پرستاست! مرغ عید 60 تومن بود الان 100 تومن! میشه افزایش 65 درصدی در 4 ماه! حالا تورم سالانه چقدره 45 درصد!
بعضی ها میگن ما دهک صفریم چرا یارانه نمیدن افتادیم دهک ۱۰! شما انتخاب قبلی رای دادی اصلا؟ اگه ندادی خوب حتما دهک ۱۰ بودی برو یارانه ات رو از هموناییی که بهت گفتن رای نده بگیر امسالم همین آش و همین کاسه است بزنی میخوری!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
ساندیسی طفلی!
برای رای جمع کردن ب چه فلاکتی افتادین
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
عزت نفستو به یارانه 300 تومنی فروختی؟
ایشون خودش گفت من واسه مسخره بازی رفتم کاندید شورای شهر شدم فکر نمیکردم کسی به من رای بده مشکل از مردم بود که به یه شخص بدون تخصص رای دادن. این جملات رو خودش در مصاحبه گفت سرچ کننید فیلمش در اینترنت هست!!!!!!!!!!
حالا ایشان شده کاندید وزارت؟
وای بر این دولت
وای بر این کشور
به به دبير وزير ورزش بشه چقدر بايد اين مملكت بدبخت باشه
دبیر! کاندید وزارت! هر دم از این باغبری می رسد.
چه قحط الرجالی داریم توی این مملکت
تصور کنید دبیر وزیر بشه !
یه وقت میبینید وسط جلسه هیات دولت یکی مهر به دست داره نماز میخونه !
اسپند دود کنید چشم نخورند این نخبه ها!!!!!!!
کدوم دانشگاهی طرفدار دبیر است؟ مدرکش را بیاورید تا من پاره کنم
به حال مملکتی که در ان دبیر برای وزارت مطرح میشه باید خون گریه کرد طنز تلخ نیست فاجعه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
تکرار تاریخ
بازهم یک دوست دیگر انتخاب می کنند شک نکنید. دولت سیزدهم برای دوستان دنبال یک پست خوب است نه برای پستها یک ادم مناسب
کددم دبیر ؟!!!!
دبیر ریاکار ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
اون کار ها رو کرد که ابن کار ها گیرش بیاد
اگه دبیر وزیر شه ؛ همه روئسای فدراسیون ها باید انگشتر و تسبیح داشته باشن + نماز بخونن جلو دوربین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
وسط جلسه نماز جماعت میذاره اونم از نوع نشسته پشت به قبله پهلو به قبله سخنران هم هر کی هست برای خودش جفنگ بگه . ولی جلسه تعطیل نشه برن نمازخانه که دوربین ها بگیرن نماز جماعت پشت میز رو
دبیر !
چه ورقی !
یکی رو بذارید وزیر که از دیوار سفارت بالا رفته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
منو وزیر کنید میرم بالا از هر دیوار سفارتی که شما بگید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
آقای دوربینی رو وزیر ورزش کنید .
. زیاد رفته پیاده روی
توی موکب ها هم حضوری فعال داره .
بهادری جهرمی؟ قحط الرجاله؟ یعنی یه نفر که ورزشی باشه و مدیریت بلد باشه توو این مملکت پیدا نمیشه؟ یه گردونه دارین هی دست میندازین یکی رو درمیارین یه میز و صندلی بهش میدین
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
این که فرق شلوار ورزشی و پیژامه را هم نمیدونه
سیرکی درست کردید بس خنده دار
من میگم بهادری جهرمی چون از بر و بچ دانشگاه امام صادق هم هست و تیم یکدست تر میشه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
مرسی
به حال و روز این مملکت باید گریست .
دبیر گزینه شده برا وزارت !!!!!!!
یا خدا !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
آقا حرف مفت نزن ! به حال خودت گریه کن که هر چرت و پرتی را ننویسی ! دبیر مشکلش چیه ؟ چون تو یک جلسه نماز خوانده ؟برای وزارت ورزش یک ورزشکار که تحصیل کرده هم هست مدال جهانی و مدال المپیک هم داره در دوره فدراسیون کشتی هم عالی کار کرده میتواند در وزارت ورزش هم خوب کار کند !
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
تحصیل کرده؟ فکر کنم یادت نیست چطوری رفت دانشگاه؟ در زمانی که دانشگاه رفتن ساده نبود با یه مصاحبه و درخواست بدون کنکور رفت دانشگاه! دو تا مدال میشه رزومه؟؟؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
حرف مفت رو خودت می زنی که احتمالا حتی سنت به دیدن کشتی های دبیر نمیرسه ! این کی درس خوند بره دانشگاه ؟ کی تو دانشگاه درس خوند ؟ همه اش با رانت این ور اون ور بوده. رفت گین کارت گرفت دید نمی صرفه برگشت همین ور بیشتر براش داشته باشه.
غاز داشته باشم تحویل دبیر نمیدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
پس وقتی دوتا غاز هم نداری حد و اندازه شما همینه لازم نیست بفکر علیرضا دبیر باشی !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
بنده خدا به فکر دبیرجونت ریاکار تو نیست به فکر عاقبت مملکت داغون خودشه . تو مغز تو هم معلوم چی هست . فعلا بخور با دبیر جونت که یک کوچه تو تهران تمام املاک ش مال دبیر جونت هست حتما تو هم یک واحد رو شدی دیگه از تعداد واحد
مدیریت ها در کشور به امثال دبیر تقدیم داده شده که حال و روز مملکت شده این
در دانشگاه امام صادق معلم ورزشی چیزی نیست؟؟ حتی یکی از استان قدس رضوی یا دانشگاه امام صادق یه دونه عکس با گرمکن ورزشی هم داشته باشه از نظر این دولت گزینه اصلح است
ریاکارتر از دبیر نبود تا وزیر شود؟
خدایا ریا و تزویر کی در این مملکت رخ میبندد.آخه دبیر اصلا صلاحیت را دارد؟! فقط تظاهر و ریا را خوب بلد است جهت طی کردن پله های مدیریت یهویی؟!!
نکته معیوب عکس بالا . وزیر ورزش و کاندید وزیر ورزش و کلیه همراهان همه روی چمن راه میروند . ایا وزارت ورزش را هم اینطوری اداره میکنند ؟
دبیر کی رفته دانشگاه؟؟؟؟
یعنی دولت رییسی اینقدر بدبخت شده که دبیر بشه وزیرش خخخخ
دبیر !!!!!! علیرضا دبیر !!!!به درد سفره خانه سنتی هم نمیخوره اخه اینها ابروی ایران رو میبرن مگر قحط الرجال ه امثال این دبیر و هادی ساعی ‌و رضا زاده و حیدری … جای تاسف …
چه میشه گفت تابی جون چه میشه گفت!!!!؟؟؟؟
سلام خدا بر شما
در طی 35 سال گذشته،تعداد اتباع افغانی در کشور داره زیاد تر میشه.یه ساعت وقت بزارید و برید توی مراکز انتظامی،پرونده های قتل ،دزدی و تجاوز به نوامیس ایرانی بیشتر از بقیه به چشم میخوره.در طول این سال ها هم با دلسوزی های بی جا شرایط ورود رو برای این اتباع راحت تر کردید.با سخت کردن شرایط ماندن و ورود به ایران برای افغانی ها حداقل حداقل به فکر بچه های خودتون باشید و از دزدی یا تجاوز جنسی به اون ها در آینده جلوگیری کنید.

این چند خط حرف های من رو به مسئول اداره اتباع یا امور خارجی برسونید.من راهی جز شما برای ارتباط پیدا نکردم?
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
هیج کنترلی رو مرز ندارند و چند هزار چندهزارتا وارد میشن!
آقای دکتر دبیر قطعا بهترین گزینه. دکتری ورزشی، قهرمان المپیک، کشتی گیر کاربلد، ببینی کشتی رو زیرو رو کرد بهترین تمرین هارو به حسن داد و مهمترینش انقلابی و ولایی. عاشق جمهوری اسلامی چه کسی بهتره قشنگ ده سال ورزش کشور رو بیمه می‌کنه تا آمریکا رو از اول المپیک پایین نیاره و ایران رو اول کنه ولی کن نیست
احتمال زیاد دبیر به مجلس معرفی بشه چون درصد ظاهرسازی ایشان خیلی بالاتر است .
آقا با الگوریتمی که بر دولت آقای رئیسی حاکم است جناب آقای یامین پور وزیر ورزش می شود !
بهادری جهرمی که طفلک درگیر بی خوابی ریس جمهور هست
یک نفرشان یکبار گل کوجیک بازی کرده باشه کافیه.
آقایان عزیز بنده رو وزیر ورزش کنید، قول میدم هم کنکور بدم برم دانشگاه امام صادق و هم برم منیریه یه دست لباس ورزشی بخرم !
این سجادی به دلیل رفتارهاش باید تاوان پس دهد
آقای دکتر نکیسا هم هستند،
خیلی این چند وقته زحمت کشیده
کل افراد دولت را نگاه کنید کدامین آنها لیاقت وزارت دارن که حالا ما منتظر باشیم یک فرد متخصص و توانا را بالای سر وزارت ورزش ببینیم
در دولت آقای رئیسی اصل بر وابستگی گروهی و حزبی است نه بر تخصص و تدبر از راس آن تا انتهایش
پازلی که با زاکانی ها و حجت الله عبدالملکی ها شکل گرفته برای تکمیلشفقط امثال دبیر را لازم داره
به نام خئا
به نظر من دکتر فارسی از همه دیصلاح ترهستند.
جوان، با تحصیلات مرتبط، دارای مدال و با برنامه
گل بود به سبزه هم آراسته شد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست