بازدید 2645

شکایت ترامپ از سی‌ان‌ان برای تشبیه به هیتلر رد شد

شکایت دونالد ترامپ از شبکه سی‌ان‌ان برای تشبیه او به هیتلر رد شده است.
کد خبر: ۱۱۸۵۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷ 30 July 2023

به گزارش  تابناک به نقل از بی بی سی، ترامپ از سی‌ان‌ان شکایت کرده بود که با توصیف ادعاهای نادرست او درباره انتخابات ۲۰۲۰ به عنوان «دروغ بزرگ»، تشبیه او به تبلیغات نازی‌ها و دستگاه پروپاگاندای آدولف هیتلر بوده است.

اصطلاح «دروغ بزرگ» در کتاب «نبرد من» آدولف هیتلر برای شرح این ایده به کار رفته که اگر دروغی بسیار بزرگ و باورناپذیر باشد، مردم آن را راحت‌تر باور خواهند کرد، چرا که تصور شنیدن دروغی به آن بزرگی برایشان دشوار است.

سی‌ان‌ان با اصطلاح «دروغ بزرگ» به ادعای نادرست پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات اشاره می‌کرد و دونالد ترامپ و وکلایش با استدلال تشبیه شدن به نازی‌ها و عاملان هولوکاست، از سی‌ان‌ان برای افترا شکایت و درخواست ۴۷۵ میلیون دلار غرامت کردند.

اما قاضی پرونده، راگ سنگال که خود منصوب آقای ترامپ نیز هست، در حکم رد شکایت نوشته است که تشبیه به هیتلر یک موضوع ابراز عقیده است، نه بیان واقعیت عینی، و بنابراین نمی‌توان آن را مبنایی برای افترا دانست.

قاضی سینگال گفت تشبیه طرف مقابل در بحث سیاسی به هیتلر از هر طرف که باشد «کژسلیقگی» است، اما افترا به حساب نمی‌آید.

او نوشت: «استفاده سی‌ان‌ان از اصطلاح دروغ بزرگ در ارتباط با چالش‌های انتخاباتی ترامپ نمی‌تواند در حد محتملی این تصور را برای مخاطب ایجاد کند که ترامپ می‌خواهد آزار و نسل‌کشی یهودیان را پی بگیرد. محتمل نیست که هیچ بیننده عاقلی بتواند چنین برداشتی بکند.»

دونالد ترامپ در شکایت خود استدلال کرده بود که استفاده از این اصطلاح «تداعی نادرست و فتنه‌گرانه‌ای» بین آقای ترامپ و آدولف هیتلر برقرار می‌کرده است.

شکست در پرونده «دروغ بزرگ» شاید بزرگترین دردسر حقوقی آقای ترامپ نباشد.

او در یک پرونده برای اتهام نگهداری نادرست اسناد محرمانه با چهل فقره اتهام روبرو است.

علاوه بر این برای جعل اسناد تجاری در ارتباط با پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار هم چندین فقره اتهام علیه او وارد شده است.

ترامپ با وجود این پرونده‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو نامزد شده و گفته حتی اگر محکوم شود از انتخابات کناره نمی‌گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست