بازدید 15582
۴

امام جمعه اهواز: باید به جای اشک، خون گریه کرد

سید محمد نبی موسوی فرد گفت : وجود مقدس امام حسین (ع) و اهل بیت، به زنجیرزنی، سینه زنی و اشک ریختن نیازی ندارند البته هرسال باید پرشور تر از سال‌های قبل برگزار شود و به جای اشک، خون گریه کرد اما هدف عمده آیین‌های عزاداری، الگو گرفتن از رفتار و اخلاق اهل بیت عصمت و طهارت، جاری شدن عدالت به معنای واقعی است.
کد خبر: ۱۱۸۵۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷ 28 July 2023

 / امام حسین (ع) به سینه زنی و اشک ریختن نیازی ندارند/
 مسجد خوزستان در خط مقدم حجاب هستند / امام حسین (ع) به سینه زنی و اشک ریختن نیازی ندارند/ باید به جای اشک، خون گریه کرد

ایرنا نوشت:

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: عاشورا ماندگارترین حادثه عالم است و هیچ یک از حوادث جاودان تاریخ به عمق، گستردگی و اثربخشی آن نبوده و نخواهد بود.

سید محمد نبی موسوی فرد در خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر بیان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری عاشورا یک فرهنگ بی‌مانند، جریان مستمر و یک سرمشق دائمی برای امت اسلامی محسوب می‌شود.

وی افزود: سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) به برکت جهاد، اسلام را احیا کرد و چهار عامل خدا محوری و اخلاص، منطق و عقل، حماسه و عزت و عشق سرشار از عاطفه و انگیزش احساس باعث ماندگاری این حادثه تاریخی شده است.

موسوی فرد ادامه داد: وجود مقدس امام حسین (ع) و اهل بیت، به زنجیرزنی، سینه زنی و اشک ریختن نیازی ندارند البته هرسال باید پرشور تر از سال‌های قبل برگزار شود و به جای اشک، خون گریه کرد اما هدف عمده آیین‌های عزاداری، الگو گرفتن از رفتار و اخلاق اهل بیت عصمت و طهارت، جاری شدن عدالت به معنای واقعی است.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه ملزومات و آثار اخلاص و خدا محوری به عنوان نخستین عنصر حادثه عاشورا شامل مواردی از جمله اعتماد به خدا، بصیرت و ایثار است اظهار کرد: در مساله فرزند آوری باید به خداوند اعتماد و توکل کرد و والدین با رسم‌های دست و پاگیر مانع ازدواج جوانان نشوند.

وی تاکید کرد: اگر محافل و مجالس عزاداری حسینی رفتار ما را اصلاح کنند، عاشورا خدایی بوده است و زیارت عاشورا را باید به عنوان درسنامه در زندگی خود به کار گیریم.

حجت الاسلام موسوی فرد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در شرایطی که امروز در کل کشور حافظان امنیت از جان، مال و دین مردم محافظت می‌‍کنند و نیروی انتظامی در خط مقدم قرار دارد مردم به چه بهانه‌ای نهی از منکر نمی‌کنند؟

خطیب جمعه اهواز با تاکید بر اینکه یکی از پیام‌های حادثه عاشورا حجاب اسلامی است افزود: در روایات و آیات قرآن کریم به امر به معروف و نهی از منکر اشاره شده و تذکر دادن به افراد بی‌توجه به شئونات اسلامی در صورت استمرار نتیجه بخش خواهد بود.

وی اضافه کرد: امروز ۵۰ مسجد خوزستان و شهر اهواز در خط مقدم قرار دارند و حداقل چند ماه به صورت مستمر اقدام به امر به معروف و نهی از منکر در خصوص مساله حجاب می‌کنند و بقیه مساجد نیز به صورت معین ساماندهی خواهند شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۴
واقعا حرفه‌حرفهای شما کاملا درست است ولی شماکه از امام حسین حرف می‌زنید باید راه آن امام رابروید به مردم خویش کمک کنید من ۶سال در صنایی فولاد مشغولم وشرکت مرا جذب نکرده آمدم پیش شما کمکم کنید هیچ کاری نکردید از مشکلات خود به شما گفتم چه زندگی‌ی دارم ولی هیچ نتیجه نگرفتم ما روستائ هم جوار شرکت هستیم گرد وخاک ومواد آلود رویه سر ما ست ولی حق کار نداریم صدای شرکت آلودگی صوتی به ما وفرزندانمان ایجاد کرده ولی باز هم حق با آنهایی است که غیر بومیند حرکت ونهظت امام حسین کمک به خلق عالم است
چرا امام جمعه اهواز در سیادت ورود نمیکنن .؟چرا حق افرادی که سید هستن ولی به دلیل مشکلات سجیلی زمان شاه سیادت در شناسنامه شان نیامد ورود نمیکند
ای کاش امام جمعه بفکر جوانهای بیکار و فقر اقتصادی و گرسنگی مردم هم بود و بصورت مستمر پیگیری میکرد فقط کشور ما مشکل حجاب نداره چون اکثریت رعایت میکنند لطفا بفکر معیشت ملت و تورم وگرانی باشید
کسی که در رفاه هست میتواند ملت گرسنه را درک کند وقتی مسولین در خانهای اشرافی زندگی میکنند و بهترین امکانات را خانواده هایشان دارند
??
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی