بازدید 1556

گفتگوی بایدن و نخست‌وزیر ایتالیا درباره چین و اوکراین

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا در کاخ سفید دیدار و درباره روابط دوجانبه، اوکراین و چین رایزنی کردند.
کد خبر: ۱۱۸۵۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰ 28 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، بایدن در این دیدار که پنجشنبه به وقت محلی آمریکا برگزار شد، گفت که وی و ملونی «دوستان یکدیگر شده‌اند» اما نخست وزیر ایتالیا بعد از این ملاقات گفت که وی جمهوریخواهان را ترجیح می‌دهد با این حال این مساله باعث نمی‌شود که «ارتباط خوبی» با بایدن نداشته باشد.

ملونی گفت که وی در دیدار با بایدن درباره مشارکت ایتالیا در طرح کمربند و جاده چین گفت‌وگو کرد اما آمریکا رویکرد خود در قبال چین را به ایتالیا تحمیل نمی‌کند.

ملونی که در کنفرانسی خبری در سفارت ایتالیا در واشنگتن صحبت می‌کرد، افزود: هیچ رویکردی وجود ندارد که ما مجبور به انتخاب آن باشیم.

ایتالیا تنها عضو گروه هفت است که در سال ۲۰۱۹ به طرح کمربند و جاده چین پیوست. اما به نظر نمی‌رسد که ایتالیا توافق با چین درباره این طرح را که در مارس به پایان می رسد، تمدید کند.

ملونی و بایدن در دیدار خود درباره اوکراین نیز گفت‌وگو کردند. رئیس جمهوری آمریکا گفت که ملونی «حمایتی بسیار قوی از اوکراین در قبال بی‌رحمی‌های روسیه به عمل آورده است.»

رئیس جمهوری آمریکا همچنین اظهار کرد که حجم روابط تجاری آمریکا و ایتالیا در سال گذشته میلادی به یکصد میلیارد دلار رسید و «هیچ دلیلی وجود ندارد که این رقم افزایش پیدا نکند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل