بازدید 4640
اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

وزیر دادگستری و دیوان عدالت اداری درباره نحوه اجرای رای «لطیفی» تعامل خواهند کرد / سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی در دستور کار است / رئیس‌جمهور هنوز درباره استعفای سجادی تصمیم‌ نگرفته‌ است

سید ابراهیم رئیسی در بخشی از سخنانش در جلسه امروز هیات دولت، با اشاره به موضوع ناترازی و اضافه برداشت برخی بانک‌ها به‌عنوان یک دغدغه جدی و زمینه‌ساز اخلال در نظام بانکی اظهار داشت: هیچ تاخیری در تعیین تکلیف و رسیدگی به عملکرد چند بانک متخلف پذیرفته نیست.
کد خبر: ۱۱۸۵۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰ 26 July 2023

تابناک _ اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه، چهارم مرداد ماه ۱۴۰۲هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

سید ابراهیم رئیسی در بخشی از سخنانش در جلسه امروز هیات دولت، با اشاره به موضوع ناترازی و اضافه برداشت برخی بانک‌ها به‌ عنوان یک دغدغه جدی و زمینه‌ساز اخلال در نظام بانکی اظهار داشت: هیچ تاخیری در تعیین تکلیف و رسیدگی به عملکرد چند بانک متخلف پذیرفته نیست و بانک مرکزی و وزارت اقتصاد موظفند، در بازه زمانی مشخص برای اصلاح این وضعیت برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی در دستور کار است

جواد اوجی وزیر نفت درباره اختصاص سهمیه بنزین به تاکسی‌های اینترنتی گفت: این کار در دستور کار دولت است.

وی همچنین با بیان اینکه از راه‌های مختلف، مطالبات خود را از کشور عراق وصول می‌کنیم، گفت: چه نقدی و حواله، تهاتر کالا، فرآورده‌های نفتی مطالبات خود را وصول می کنیم وهیچ‌گونه محدودیت و سقفی نیز برای آن تعیین نشده است.

درخواست رئیس سازمان محیط زیست برای تشکیل پایگاه ملی اطفای حریق

علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست از درخواست این سازمان برای تشکیل پایگاه ملی اطفای حریق در سطح کشور خبر داد و با اشاره به آتش سوزی روز گذشته در میانکاله گفت: متاسفانه بیشتر در این بخش، شاهد اقدامات عمدی هستیم. از روز گذشته نیروهای محیط بانی، نیروهای منابع طبیعی و سایر دستگاه های مرتبط وارد عمل شدند. هلوکوپتر نیز تا آخر وقت رسید. امروز نیز از دولت خواستیم که اگر بتوانیم یک پایگاه اطفای حریق ملی تشکیل شود تا این مسائل بهتر دنبال شود. درخواست ما این است که  این پایگاه به صورت کلی در کشور تشکیل شود.

تولید کیک زرد از فسفات از دستاوردهای مهم سازمان انرژی اتمی است

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی ضمن تاکید بر اینکه تولید کیک زرد از فسفات از دستاوردهای تکمیلی و مهم سازمان انرژی اتمی بوده است، گفت: امیدواریم برنامه‌ مصوب برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق را ـ که قاطعانه مورد تاکید مقام معظم رهبری واقع شد ـ پیش ببریم و تولید برق از سبد انرژی هسته‌ای را به این سقف برسانیم.

پیام‌رسان‌های ایرانی حافظ حریم خصوصی کاربران هستند

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره انتشار تصویری از نظارت بر پیام‌های ارسالی کاربران در پیام‌رسان «بله»، تصریح کرد: ما بعد از انتشار این تصویر به همکاران سازمان فناوری اطلاعات ماموریت دادم تا بررسی کنند. جلساتی برگزار و مستندات ارائه و دیروز هم بیانیه‌ای صادر شد. کاملاً به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم هم پیام‌رسان «بله» و هم سایر پیام‌رسان‌های ایرانی حافظ امنیت و حریم خصوصی کاربران هستند و این خط قرمز ما در وزارت اطلاعات است.

توضیحات وزیر ارشاد درباره نامه اش به دبیر کل آیسسکو 

 محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی درباره جزییات نامه اش به دبیر کل آیسسکو در محکومیت اهانت به قرآن گفت: آیسسکو یک نهاد فرهنگی در سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی است. برای این نهاد نامه نوشتم و درخواست کردم، جدی بحث محکومیت و مقابله با اقدام توهین و جسارت به قرآن کریم در دستور کار قرار گیرد و هم پیشنهاد دادم که اجلاس فوق‌العاده آیسسکو در تهران و به میزبانی وزارت فرهنگ و با حضور وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی برگزار شود.

وزیر دادگستری و دیوان عدالت اداری درباره نحوه اجرای رای «لطیفی» تعامل خواهند کرد

محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور اعلام کرد، بنا شده است تا پیرامون نحوه اجرای رای دیوان عدالت اداری در خصوص آقای لطیفی، وزیر دادگستری با دیوان عدالت اداری به عنوان رابط بین دولت و قوه قضاییه تعامل کنند و در نحوه اجرای رای هماهنگ شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود در خصوص برخی دیگر از اعضای هیات دولت نیز این مساله وجود دارد و آیا این افراد می روند یا خیر، بیان کرد: این یک بحث شکلی است. در این زمینه نیز با دیوان تفاهم خواهیم کرد. هنوز راجع به دیگران شکایتی نشده و اگر شکایتی نیز صورت گیرد بحث شکلی است و نحوه اجرای رای را با دیوان هماهنگ خواهیم کرد.

استفاده از سرمایه گذار خارجی برای تکمیل شبکه ریلی شرق کشور در دستور کار است

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهر سازی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های دولت، تکمیل کریدور زمینی شمال - جنوب در شرق کشور است، گفت:‌ برای تکمیل شبکه ریلی در شرق کشور دو خطه کردن مسیر بافق - یونسی استفاده از سرمایه گذار خارجی در دستور کار است تا حمل بار در این مسیر دو برابر شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره قیمت مسکن در تهران گفت: بر اساس اعلام رئیس بانک مرکزی، مسکن در بیشتر مناطق تهران قیمت کاهشی بین ۱۲تا ۱۵ درصد داشته است و این روند ادامه خواهد داشت.

برگزاری آزمون استخدامی برای نیروهای پرورشی و خدماتی

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی درباره جذب دوباره آموزگار گفت: مراحل ارزیابی تکمیلی جذب آموزگاران ابتدایی در حال طی شدن است. پیش‌بینی ما این است که بخشی از ظرفیت خالی می‌ماند؛ به عنوان مثال در تهران جمعیت ظرفیت آقایان خالی می‌ماند و خانم‌ها جذب می‌شوند؛ بنابراین، در حال مشورت با سازمان اداری و استخدامی هستیم که برای ظرفیت باقی مانده نیرو جذب کنیم؛ بنابراین، دوباره آزمون استخدامی خواهیم داشت. آزمون استخدامی برای نیروهای پرورشی و خدماتی نیز برگزار خواهد شد.

تصویب آیین‌نامه‌ای برای حمایت از نیروی انتظامی در دولت

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت از تصویب آیین نامه ای در دولت به منظور حمایت موثرتر از پلیس و نیروی انتظامی خبر داد و گفت: آیین‌نامه‌ای به پیشنهاد نیروی انتظامی به تصویب هیات وزیران رسید که مصادیق درگیری مسلحانه مرتکبان قاچاق کالا و ارز یا کسانی که ایجاد موانع فیزیکی می‌کنند برای پلیس را مشخص می‌کرد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت ادامه فعالیت وزیر ورزش در دولت، اظهار کرد: آقای سجادی از زمان سانحه سقوط بالگرد، عارضه‌های جسمانی متعددی برای او ایجاد شد و چند بار با رئیس‌جمهوری مذاکره داشت و به نوعی استعفا داده بود، چون سیر درمان مطابق با سرعت مورد انتظار پیش نمی‌رفت. درخواست استعفای آقای سجادی به رئیس‌جمهوری تحویل داده شده، ولی هنوز در این زمینه تصمیم‌گیری نشده است.

جهرمی همچنین درباره رفع مانع قانونی انتصاب میثم لطیفی در دولت، اظهار کرد: با توجه به اینکه در نهایت دیوان عدالت اداری اعمال ماده ۹۱ دولت را نپذیرفت، رأی در دستور اجرا قرار گرفت و از مسیر قانونی دیگری بهره‌برداری شد و میثم لطیفی، مستقیم قراردادی با نهاد ریاست‌جمهوری امضا کرد.

زاکانی: موضوع سرقت لوله‌های آب در تهران را بررسی می‌کنم

 روز چهارشنبه علیرضا زاکانی، در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: علت فرونشست بخش‌هایی در بزرگراه‌های آزادگان و شهید بابایی سرقت لوله آب نیست.

وی درباره اینکه رییس شورای اسلامی شهر تهران به تازگی علت فرونشست زمین در بزرگراه آزادگان را سرقت لوله‌های آب دانسته است، افزود: فرونشست در بزرگراه شهید بابایی به خاطر ترکیدگی لوله اتفاق افتاده بود. سرقت لوله‌های آب در تهران را نه تکذیب می‌کنم نه تایید، باید بررسی کنم.

بذرپاش: پروازهای چارتری تا اطلاع ثانوی به همه مسیرها متوقف شد

مهرداد بذرپاش روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به تاخیرهای مکرر پروازهای برخی شرکت های هواپیمایی و اینکه گفته شده به دلیل کاهش پروازها بوده است، گفت: تعداد پروازهای داخلی کاهش نیافته است، بلکه باید بساط سوداگری جمع شود.

وی شرکت های هواپیمایی را متضرر اصلی شرایط سوداگری در بازار بلیت پروازها دانست و تاکید کرد: مجوزهای چارتری به هر صورت تا اطلاع ثانوی لغو شده و به جز پرواز به میادین نفتی که قرار شده با سازمان های متقاضی جزییات آن مشخص شود، بساط پروازهای چارتری به هر صورت متوقف شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: عدول از نرخ مصوب تخلف است و سازمان تعزیزات به گرانفروشی ورود می کند، ولی در تعداد بلیت و پروازها نه تنها کاهش نداشتیم، بلکه ۵ درصد رشد داشته ایم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۵
دادستان کشور چرا در مورد اختلاس در فولاد حرفی نمیزنه؟؟!لطیفی ک خودیه اونجا نشه،حداقل ی پست مشاوره بهش میدن،کار زیاده خداروشکر،البته برا دوستان
دولت چرا حکم صادره دیوان عدالت را صرفاً برای یک نفر که ده ها جایگزین مناسب برایش وجود دارد، دور می زند و قانون را نادیده می گیرد؟ همین کارها شائبه قانون ستیزی دولت را دامن می زند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
دو نفر از این سه نفر همیشه قانون گریز بوده اند و رای
دیوان را اجرا نکرده اند :آقایان رییسی ومصدق و اژه ای
امین حسین رحیمی چندین سال دادستان و رئیس دیوان محاسبات کشور بود و به ایشون میگفتن: آقای حیران
، با سابقه ذهنی که من از ایشان دارم قطعاً در حین جلسه چندین بار از رئیس و سایر مدعوین خواهد پرسید: ببخشید موضوع جلسه چیه؟
دغدغه هایه دولت با دغدغه هایه مردم زمین تا اسمان تفاوت دارد.خدایا دیگه نمیتونم.
مگه رییس جمهور داریم؟
سهمیه تاکسی اینترنتی؟
لابد اسنپ و تپسی مورد نظرتان است؟؟؟؟؟
همینجوری هم این دو شرکت دارن بنزین ملت رو برای نقل و انتقال تک نفره ها (فقط یک نفر در هر مسیر) مصرف می کنند.
باید بنزین با قیمت کاملا آزاد به اونها فروخته بشه.
اونها سود می برند و دولت باید بنزین با سوپسیت به اونها بده؟؟؟
حالا هم که دارید راجع به سهمیه بنزین فکر می کنید.
مگه مال باباتونه که اینجور حاتم بخشی می کنید؟؟؟
پاسخ ها
تیزبین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
نه ماله بابای توئه. فکر نکنم تو عمرت یکبار هم از تاکسی و اسنپ استفاده کرده باشی. چون اگر استفاده کرده بودی می فهمیدی که کرایه ای که اسنپ برای یک مسیرتعیین می کنه یک سوم قیمتیه که یک تاکسی از مسافر می گیره اونهم بدون کمیسیون. حالا چرا باید به تاکسی ها که خون مردم رو توشیشه کردند سهمیه بدهند اما به راننده های اینترنتی نه. درضمن بعضی از راننده های تاکسی رو می شناسم که سهمیه سوختشون رو به پمپ بنزینی ها میدهند تا براشون بفروشند. حالا فهمیدی یا نه
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
اکبری دلبندم اولاً اون سوبسید نه سوپسیت ، دوماً به لطف همت سید محرومان تمام بازنشسته ها راننده اسنپ و تپسی شدن ، یکیش خود من ، باور کن با این گرانی قطعات و هزینه بالای تعمیرات اسنپ و تپسی اصلاً نمیصرفه ولی چکار کنیم مجبوریم !!!!
مگه کشور قحط الرجاله ؟ ! که لطیفی میشه دغدغه ی اول دولت ...
چرا کسی دغدغه ی نیروهای شرکتی ، پیمانکاری ، روزمزد ، 89 روز و ... نداره که هنوز بعضی هاشون حقوق دی ماه 1401 رو نگرفتن ... اونم در این اوضاع و احوال اقتصادی ...
دم از دنباله روی از عدالت امام علی(ع ) هم زده میشه !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
این اغا زاده دانشمند باید دید تحفه کدام مقام است
وقتی خارج از ضوابط اقای لطیفی استخدام قرار دادی میشود ایشان چگونه خواهند توانست دیگر سازمانهای مرتبط را به اجرای قوانین دلالت دهند ؟
برای خودی‌ها همیشه تعامل هست.همانطور که آقا دکتر شهردار تهران شد ولی دهکوره ما شهردار باید مهندس عمران باشه وگرنه سازمان بازرسی عوضش می کنه
انتصاب رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، که باید به امور استخدام و ... رسیدگی کنه، غیرقانونی بوده!!!!! کجا ممکنه آخه ی همچین چیزی اتفاق بیفته!!!!!!!!!!!! همینه که درجا میزنیم یا پسرفت میکنیم.
این تحفه کیه که به خاطرش قانون را دور میزنند؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست