بازدید 2651
کریمی اصفهانی :

بدون گشت ارشاد هم می‌توان قانون را اجرا کرد

احمد کریمی اصفهانی می‌گوید: با توجه به اینکه در گشت ارشاد سلیقه‌ای عمل می‌شود، باید روی قانون متمرکز شد تا خدایی نکرده مشکلی در جامعه ایجاد نشود. برای خود گشت ارشاد هم نیاز به قانون است که سلیقه‌ای رفتار نکند، اگر قرار باشد سلیقه‌ای رفتار و اجتهاد کند، نبودنش بهتر از بودنش است.
کد خبر: ۱۱۸۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱ 26 July 2023

به گزارش تابناک، رویداد ۲۴ نوشت : احمد کریمی اصفهانی فعال سیاسی اصولگرا و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در واکنش به حضور مجدد گشت ارشاد در سطح شهر، به رویداد۲۴ می‌گوید: با توجه به اینکه در گشت ارشاد افراد متعددی حضور دارند، ممکن است گاهی رفتارهایشان به سمت سلیقه‌ای عمل کردن برود و باعث بروز مشکل شود لذا بهترین راه این است که قانونگذار، قانون را ضمن احترام به بانوان کشور تنظیم کنند.

وی ادامه داد: مردم هم باید بدانند که در کشور زندگی می‌کنند که قانون دارد و احترام به قانون باعث نظم در جامعه می‌شود لذا ضمن اینکه قانونگذار باید قانون حساب‌شده‌ای را تدوین کند، از آن سو هم اجرای قانون برای همه افراد الزامی است. اگر این کار رخ ندهد هم برای بانوان و هم کسانی که می‌خواهند برخورد کنند مشکل ایجاد می‌شود. برخورد باید ضابطه‌مند و حساب‌شده باشد. به نظرم بدون گشت ارشاد هم می‌توان قانون را پیش برد و آن را اجرا کرد.

کریمی اصفهانی با بیان اینکه اگر قانون اجرا نشود سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و اولین کسانی که خسارت می‌بینند کسانی هستند که قانون را رعایت نمی‌کنند، گفت: قانونگذار حتما باید جایگاه و عزت خانم را توجه ویژه کند. معتقدم با توجه به اینکه در گشت ارشاد سلیقه‌ای عمل می‌شود، باید روی قانون متمرکز شد تا خدایی نکرده مشکلی در جامعه ایجاد نشود. برای خود گشت ارشاد هم نیاز به قانون است که سلیقه‌ای رفتار نکند، اگر قرار باشد سلیقه‌ای رفتار و اجتهاد کند، نبودنش بهتر از بودنش است.

کریمی اصفهانی در پاسخ به این سوال که ایا ممکن است حضور مجدد گشت ارشاد در آستانه سالگرد اعتراضات منجر به بروز تنش شود، گفت: حتما به نفع هیچکس نیست. امنیت و سلامت برای حاکمیت مهم است. طبیعتا در بروز تنش هیچ چیزی به خوبی پیش نمی‌رود. هرکسی که ایجاد التهاب می‌کند به جامعه خودش خیانت می‌کند. وقتی قانون وجود دارد و اجرا می‌شود دیگر چه نیازی به گشت ارشاد است؟ امیدوارم اتفاقی نیفتد و زنان بدانند که بزرگی آنها در رعایت حجاب است و نباید اینگونه تلقی شود که رعایت نکردن حجاب دهن‌کجی به نظام یا ولایت و انقلاب است. مسئله حجاب یعنی امنیت برای زن. به نظرم در موضوع حجاب تبیین خوبی صورت نگرفته است و به جای گشت ارشاد، رسانه‌ها نقششان را در این خصوص ایفا کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۲
جالب این جا است که فقط حجاب و شرکت در انتخاب را قانون می دانید
باشه! چند وقت دیگه میبینیمتون
قانون فقط براي حجاب است ؟ كسي كه گران فروشي مي كنه چي؟‌نماينده ها ، رئيس جمهور ، وزير كشور ، رئيس قوه قضائيه گراني فساد براشون مهم نيست ؟ تا كي مي خواهيد مردم را سرگرم كارهاي پوچ و بي ارزش كنيد ؟‌مردم از گراني له شدن بس نيست آقاي رئيس جمهور ؟
برای دزدان و اختلایگران و غارتگران موقوفات و ریاکاران متقلب هم قانون تدوین کنید چرا فقط به حجاب گیر دادین
آخه قانونی که از شرع نیست رو اجبار میکنید و قانونی که از شرع هست رو اصلا اجرا نمیکنید مسخره کردید خودتون رو مردم و قانون و شرع و .......
سوالی که سال هاست در جامعه ما پرسیده می شود این است که حجاب از دیدگاه شرع یه چیزی است و از دیدگاه قانون گذار یه چیزی . از دیگاه شرع هیچ اجباری در پذیریش نیست ، پس به هیچ عنوان نمی توان مجبور کرد . ، به همین علت مسئولین چون می دانند که از دیدگاه شرع حجاب اجباری نمی شود، به قانون بودن حجاب در قوانین کشوری استناد می کنند . اما سوالی که مطرح می شود این است قانونی که مورد قبول قسمتی از جامعه نیست آیا بهتر نیست مورد بازنگری قرار بگیرد . تا سبب اختلاف در جامعه نشود . فقط لازم است این نکته بادآوری شود که کشور متعلق به همه مردم است نه قشری خ
کشوری داریم که در آن قانون اساسی نوشته میشود ولی خوانده و اجرا نمیشود.
عجب صبری خدا دارد
تابناک: سه حالت وجود دارد :
1- یکی مثل شما میخواهد گشت ارشاد جمع بشه مردم راحت باشند .

2-یکی دیگر اینکه ما کشور اسلامی هستیم والان که اینجا هستیم با خون شهدا نمیشود معامله کرد وباید در برابر ناهنجاریها ایستادگی کنیم و قانون بادی اجرا شود .

3- و بعضی ها هم از آب گل آلود ماهی میگیرند هم طرفدار بی حجابی هستند هم می خواهند که مثل یک مدیر به ظاهر در مقابل آن بایستند و اب از اب تکان نخورد دادش سر کیو شیره می مالی هر چیزی هزینه داره و باید هزینه بدی !!!!!!!!!
اینهمه منبع رف زده پر از ادعا و ادعا. دریغ از یک راهکار اجرایی. من نمی گم گشت ارشاد خوبه یا بده ملی هر کی ادعا می‌کنه بدون گشت ارشاد هم میشه قانون رو اجرا کرد، خوبه یه خط راهکار هم میداد
همتون با هم گشت ارشاد رو برگردوندین ولی طبق معمول میاین منکر میشین و از فواید نبودش سخنرانی میکنین. بعد هم که توو جلسات دورهمی شرکت میکنین به ریش ما میخندین
طرز تفکر و سبک زندگی ایرانی دستخوش تحول شده است دیگر مثل سابق خانواده ها و مردان معتقد به حجاب کامل نیستند دنیا را میبیند و به زن حق میدهند که نوع پوشش متعارفش را خودش انتخاب کند لذا با زور و اجبار کاری از پیش نخواهد رفت و بهتر است انتخاب نوع پوشش را به خود بانوان واگذاریم انسان حداقل در حد انتخاب نوع پوشش عقل دارد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست