بازدید 11343
با پانصد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حملات هوایی شدید و گسترده روسیه به پایتخت اوکراین / پیشروی ارتش اوکراین در سراسر جبهه جنوبی / روسیه: ۲۲ پهپاد اوکراینی رهگیری شدند

پانصد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۴۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲ 25 July 2023

حملات هوایی شدید و گسترده روسیه به پایتخت اوکراین

بین الملل تابناک: پانصد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

روسیه: ۲۲ پهپاد اوکراینی رهگیری شدند
۱۴۰۲/۰۵/۰۳ - ۱۹:۳۵

 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد تلفات تسلیحاتی و انسانی ارتش اوکراین در جبهه‌های مختلف درگیری ادامه دارد.

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که در درگیری در جنوب دونتسک و منطقه زاپروژیا ارتش اوکراین ۱۴۰ نظامی خود را از دست داد. همچنین بر اثر درگیری در این مناطق یک تانک ارتش اوکراین و نیز انبارهای مهمات و سوخت آن منهدم شد.

در گزارش وزارت دفاع روسیه آمده است که ۱۲ حمله ارتش اوکراین در منطقه دونتسک از سوی نیروهای روسی دفع شد. در این درگیری‌ها بیش از ۳۷۰ نظامی اوکراینی کشته و زخمی شدند، همچنین انبار مهمات ارتش اوکراین منهدم شد.

بنا به این گزارش در منطقه خرسون، ۶۰ نظامی اوکراینی نیز کشته شدند. هویتزر خودکششی آکاسیا ارتش اوکراین نیز در منطقه خرسون منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور یک بالگرد میگ -۲۴ ارتش اوکراین را در منطقه زاپروژیا سرنگون کرد. همچنین ۲۲ پهپاد اوکراینی رهگیری شدند.

پوتین و لوکاشنکو درباره واگنر گفت‌وگو کردند
۱۴۰۲/۰۵/۰۳ - ۱۹:۳۴

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (سه‌شنبه) در جریان کنفرانس خبری خود اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس در خصوص گروه شبه‌نظامیان «واگنر» که اخیراً جنجالی را در روسیه به پا کرده بودند، بحث وگفت‌وگو کردند.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی راشاتودی، پسکوف تصریح کرد که پوتین و لوکاشنکو در جریان دو روز گفت‌وگو، در خصوص طیفی از موضوعات از جمله واگنر، همکاری اقتصادی و تهدیدات خارجی تبادل نظر کردند.

لوکاشنکو که ماه گذشته نقش بسیار مهمی در حل و فصل اغتشاش گروه واگنر در روسیه ایفا کرد، روز یکشنبه هفته جاری برای آغاز گفت‌وگو با پوتین، به «سنت پترزبورگ» پرواز کرد.

وزارت دفاع بلاروس پنجشنبه (۲۰ ژوئیه) در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای گروه واگنر آموزش به نیروهای ویژه بلاروس را در یک پایگاه نظامی در چند مایلی مرز این کشور با لهستان آغاز کرده‌اند.

رئیس‌جمهور بلاروس نیروهای واگنر را به این کشور دعوت کرده تا به آموزش ارتش آن کمک کنند. این دعوت بعد از آن انجام شد که شورش مسلحانه ماه گذشته گروه واگنر علیه روسیه با میانجیگری لوکاشنکو در کمتر از ۲۴ ساعت پایان یافت. 

لوکاشنکو اخیرا هم در یک سخنرانی از شبه‌نظامیان واگنر درخواست کرد ارتش بلاروس را تحت آموزش نظامی قرار دهند اما در صحبت‌هایش در ششم ژوئیه (۱۵ تیر) گفت موضوع نقل مکان نیروهای واگنر هنوز حل نشده و به مدیریت گروه و مقام‌های روسیه بستگی دارد. 

«یوگنی پریگوژین» فرمانده شرکت خصوصی نظامی واگنر چهارشنبه هفته گذشته برای اولین بار بعد از شورش ناکام علیه روسیه در انظار ظاهر شد. طبق گزارش سی‌ان‌ان، ویدئویی که روز چهارشنبه منتشر شد ظاهراً پریگوژین را در حال سلام و احوالپرسی با نیروهایش در بلاروس نشان می‌دهد. 

شبکه آمریکایی ادعا کرد مکان‌یابی این ویدئو نشان می‌دهد در پایگاه نظامی متروکه در «آسیپوویچی» در حدود ۸۰ کیلومتری جنوب شرق مینسک پایتخت بلاروس ضبط شده است. 

کرملین: بازگشت به توافق غلات غیرممکن شده است
۱۴۰۲/۰۵/۰۳ - ۱۹:۳۳

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت که بازگشت مسکو به توافق صادرات غلات از بنادر اوکراین در دریای سیاه غیرممکن شده است.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین توضیح داد: «بازگشت به توافق غلات غیرممکن شده است زیرا بخش مربوط به روسیه در آن اجرا نشده است. روسیه در سن‌پترزبورگ با کشورهای آفریقایی درباره توافق غلات و تلاش‌های مسکو برای حمایت از بازارهای جهانی مذاکره می‌کند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درباره کشف آثار مواد منفجره در یکی از کشتی‌های حامل غلات اوکراینی اظهار داشت: «با تلاش‌های کی‌یف برای استفاده از گذرگاه‌های صادرات غلات برای مقاصد نظامی و انجام حملات تروریستی علیه روسیه مقابله می‌کنیم».

سخنگوی کرملین درباره نشست روسیه با سران کشورهای مهم آفریقا نیز تصریح کرد: «تمام کشورهای آفریقایی تحت فشار بی‌سابقه‌ای از سوی آمریکا، فرانسه و دیگر کشورهای غربی برای ممانعت از برگزاری نشست با روسیه قرار گرفته‌اند. باید این فشارها را محکوم کرد».

طبق این گزارش، پسکوف با بیان اینکه مهم است گذرگاه‌های صادرات غلات اوکراینی برای مقاصد نظامی استفاده نشود، افزود: «نامه [آنتونیو] گوترش [دبیرکل سازمان ملل] به [ولادیمیر] پوتین [رئیس جمهور روسیه] شامل یک برنامه عملیاتی برای توافق غلات و وعده‌ای بود که بخش مربوط به روسیه می‌تواند در مقطعی انجام شود».

ریچارد نیکسون جنگ در اوکراین را پیش‌بینی کرده بود
۱۴۰۲/۰۵/۰۳ - ۱۹:۳۰

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت، ریچارد نیکسون، رئیس جمهور اسبق آمریکا حدود ۳۰ سال پیش به بیل کلینتون درخصوص احتمال غرق شدن اوکراین در هرج و مرجی خونین هشدار داده بود.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت، ریچارد نیکسون، رئیس جمهور اسبق آمریکا در نامه‌ای هفت صفحه‌ای به تاریخ ۲۱ مارس ۱۹۹۴ بعد از بازگشتش از سفر به روسیه و اوکراین، ارزیابی خود را درباره دورنمای بی ثباتی سیاسی دوره پس از شوروی ارائه کرد.

رئیس جمهور اسبق آمریکا طبق این سند که چند روز پیش در دسترس عموم قرار گرفت، به بیل کلینتون که آن زمان رئیس جمهور بود، در حدود ۳۰ سال قبل، وقوع تغییرات سیاسی بزرگ در روسیه را پیش بینی کرده و در عین حال هشدار داده بود که اوکراین ممکن است درگیر آشوب‌های خونین شود.

نیکسون در این نامه اوکراین را "غیرقابل چشم پوشی" (برای روسیه) توصیف کرده بود. او با اشاره به رخدادهای مربوط به جنگ ۱۹۹۲-۱۹۹۵ قومیتی در منطقه بالکان که جان ده‌ها هزار نفر را گرفت، هشدار داد: "وضعیت در اوکراین شدیدا انفجاری بوده و اگر اجازه دهیم که از کنترل خارج شود، درگیری‌های بوسنی پیش آن به نظر نخواهد آمد."

رئیس جمهور اسبق آمریکا وضعیت سیاسی در اوکراین را "غیرقابل پیش‌بینی" خوانده و گفته بود که در این وضعیت "پارلمان اوکراین حتی بدتر از مجلس دومای روسیه است."

او از بیل کلینتون خواست، حضور دیپلماتیک آمریکا در اوکراین را تقویت کرده و اختصاص کمک مالی به کی‌یف را در اولویت قرار دهد.

به گفته نیکسون، قدرت سیاسی بوریس یلتسین، رئیس جمهور وقت روسیه "به سرعت در حال افول است" و "روزهای رهبری بلامنازع او در روسیه به شماره افتاده است."

رئیس جمهور اسبق آمریکا همچنین اظهار کرد، یلتسین خودش را غرق در مستی‌های طولانی کرده و "در فضای حاکم بر مجلس دومای دولتی و کشور روسیه که هر چه ضد آمریکایی‌تر می‌شود" دیگر نمی‌تواند به تعهدات خود به رهبران غربی عمل کند.

رئیس جمهور اسبق آمریکا همچنین اظهار کرد، اطمینانی درباره اینکه چه کسی بتواند جایگزین یلتسین شود نداشته اما گمانه زنی کرد، نیروهای ضد غربی در روسیه ممکن است "کاندیدای معتبری برای ریاست جمهوری معرفی کنند."

یلتسین در سال ۱۹۹۹ از ریاست جمهوری روسیه استعفا کرد و بعد از او ولادیمیر پوتین زمام رهبری روسیه را به دست گرفت.

روابط بین اوکراین و روسیه در سال ۲۰۱۴ پس از وقوع کودتایی با حمایت غرب در کی‌یف و شروع درگیری‌ها در دونباس (شرق اوکراین) به سرعت بدتر شد. روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ با استناد به کوتاهی اوکراین در اجرای توافقنامه‌های مینسک با موضوع اعطای وضعیت ویژه به مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق این کشور، نیروهای نظامی خود را به کشور همسایه اعزام کرد.

پروتکل‌های تحت این توافقنامه‌ها در سال ۲۰۱۴ برای اولین بار با میانجیگری آلمان و فرانسه امضا شد. پترو پوروشنکو، رئیس جمهور سابق اوکراین پس از آن اعتراف کرد، هدف اصلی کی‌یف استفاده از آتش‌بس برای خرید زمان و "ایجاد نیروهای مسلح قدرتمند" بوده است.

کرملین کمی قبل از شروع درگیری فعلی در اوکراین، جمهوری‌های منطقه دونباس را به عنوان کشورهای مستقل به رسمیت شناخت و از اوکراین نیز خواست رسماً خود را یک کشور بی طرف که هرگز به هیچ بلوک نظامی غربی نمی‌پیوندد، اعلام کند. سپتامبر گذشته، چهار منطقه دونتسک، لوهانسک و همچنین خرسون و زاپوروژیا پس از برگزاری همه پرسی به روسیه پیوستند.

پیشروی ارتش اوکراین در سراسر جبهه جنوبی
۱۴۰۲/۰۵/۰۳ - ۱۹:۲۷

به گفته مقام‌های نظامی ارتش اوکراین، نیروهای این کشور پیشروی‌هایی را در سراسر جبهه جنوبی کسب کرده‌اند.

به گزارش شبکه خبری سی.ان.ان، "آندری کوالف" سخنگوی ستاد مشترک ارتش اوکراین امروز (سه شنبه) مدعی شد، نیروهای این کشور در مسیر استارومایورسکه در جبهه بردیانسک واقع در جنوب ولیکا نووسیلکا موفقیت‌هایی داشتند.

ستاد مشترک ارتش اوکراین نیز اذعان کرد نیروهای روس برای جلوگیری از پیشروی نیروهای اوکراین در جبهه جنوبی، به شدت مقاومت می‌کنند.

در بیانیه ستاد مشترک ارتش اوکراین همچنین آمده است، نیروهای اوکراینی همچنین ضد حمله علیه نیروهای روسی را در ملیتوپل و بردیانسک ادامه دادند و مواضع خود را تقویت کردند.

محور ملیتوپل یکی از محورهای اصلی مراحل اولیه ضد حمله اوکراین بود، جایی که ارتش اوکراین ابتدا برخی از تجهیزات غربی را که ویژه پیشروی دریافت کرده بود، به کار گرفت.

زلنسکی: دفاع هوایی می‌خواهیم
۱۴۰۲/۰۵/۰۳ - ۱۹:۲۶

رئیس‌جمهوری اوکراین امروز سه‌شنبه بر دیگر تاکید کرد که کشورش فورا نیاز به تقویت دفاع هوایی دارد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین امروز در کانال تلگرامی خود نوشت: اوکراین برای محافظت از مردم خود، میراث تاریخی‌اش و ادامه طرح غلات دریای سیاه فورا نیاز به تقویت دفاع هوایی خود دارد. من این را طی گفتگو با ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا گفتم و در مورد تلاش‌های روزانه روسیه برای تخریب مرکز تاریخی اودسا و زیرساخت‌های بندری صحبت کردم. ما باید از اودسا دفاع کنیم.

رئیس‌جمهوری اوکراین افزود: ما در مورد همکاری دفاعی بیشتر، روند عملیات تهاجمی اوکراین و نیازهای دفاعی فعلی اوکراین بحث کردیم.

زلنسکی گفت: ریشی سوناک و من به تصویب بیانیه مشترک حمایت از اوکراین در نشست سران ناتو در ویلنیوس توسط گروه هفت و در ادامه، پیوستن سایر کشورها به آن اشاره کردیم. ما همچنین گام‌های بعدی را برای اضافه کردن تضمین‌های امنیتی ملموس به آن به صورت دوجانبه هماهنگ کردیم.

حملات هوایی شدید و گسترده روسیه به پایتخت اوکراین

سرهی پوپکو، رئیس اداره نظامی کی‌یف طی پیامی در کانال تلگرامی اعلام کرد، روسیه با حمله پهپادی، کی‌یف را آماج قرار داد و بر اساس اطلاعات اولیه، همه پهپادها توسط سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین سرنگون شدند.

وی با بیان اینکه اطلاعات درباره این حادثه، هنوز در حال جمع‌آوری است، مدعی شد که تلفات جانی یا خسارات جدی نداشته است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین اخیرا اعلام کرده بود، کی‌یف برای مقابله با حملات موشکی روسیه به یک «سپر هوایی تمام عیار» نیاز دارد.

شرکای غربی اوکراین تا بیش از یک سال پس از آغاز جنگ از ارائه سامانه دفاعی به کی‌یف خودداری می‌کردند؛ اما سرانجام در ماه آوریل سامانه‌های دفاعی هوایی پاتریوت در اختیار این کشور قرار گرفت. این سامانه قادر است موشک‌های بالستیک، کروز و هواپیماهای روسیه را سرنگون کند.

نیروهای اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته ۵۲ بار جمهوری خلق دونتسک را گلوله باران کردند

در همین حال، خبرگزاری تاس امروز (سه‌شنبه) به نقل از بیانیه‌ی دفتر نمایندگی جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک نظارت و هماهنگی موضوعات مربوط به جنایات جنگی اوکراین گزارش داد که نیروهای مسلح اوکراین طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵۲ بار مناطقی در جمهوری خلق دونتسک را گلوله باران کردند و چهار غیرنظامی زخمی شدند.

در این بیانیه آمده است که دشمن در منطقه دونتسک، ۳۵ بمباران با استفاده از سامانه های موشک پرتاب چندگانه (MLRS) و توپخانه ۱۵۵ میلی متری انجام داد.

همچنین روز گذشته، وزارت دفاع روسیه از حمله شبانه ۱۷ هواپیمای بدون سرنشین به شبه جزیره کریمه خبر داد. فرماندار منطقه کریمه اعلام کرد که یک انبار مهمات مورد حمله قرار گرفته و یک ساختمان مسکونی نیز آسیب دیده است.

آمریکا ۳۲ «استرایکر» به اوکراین ارسال می‌کند

 «آسوشیتدپرس» به نقل از منابع آگاه گزارش کرد که بسته جدید کمک نظامی ایالات متحده به اوکراین به مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار شامل ۳۲ نفربر زرهی «استرایکر» می‌شود.

حدود یک هفته پیش، رسانه‌های غربی گزارش کردند که مقام‌های آمریکایی قرار است بسته تسلیحاتی جدیدی به ارزش ۱.۳ میلیارد دلار برای کمک به اوکراین اعلام کنند که شامل انواع پهپادهای انتحاری و سیستم راکت‌انداز جدید «ومپایر» می‌شود.

هم‌اکنون، آسوشیتدپرس گزارش کرد، واشنگتن در صدد است ادوات توپخانه‌ای «هویتزر»، راکت‌های هایدرا-۷۰، پهپاد جاسوسی هورنت، موشک‌های هیمارس و ناسامس و موشک‌های استینگر و جاولین در اختیار اوکراین قرار دهد.

پیشتر رویترز گزارش کرده بود که احتمالاً ایالات متحده در تاریخ ۲۵ ژوئیه (سوم مرداد ماه)، یک بسته جدید کمک نظامی ۴۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین اعلام کند.

پیشتر، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در سخنانی تأکید کرد، واشنگتن هر کاری انجام خواهد داد تا سیستم‌های دفاع هوایی و مهمات مورد نیاز اوکراین را تأمین کند.

زاخارووا: روسیه برای آینده جهان می‌جنگد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، حتی کشورهای پیشرفته غربی و آن‌هایی که به لحاظ اقتصادی قوی هستند، به مستعمره‌ تبدیل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه طی سخنرانی در انجمن زنان روسی-آفریقایی تاکید کرد: کشورهای غربی، حتی آن‌هایی که به لحاظ اقتصادی قوی و پیشرفته هستند، به مستعمره‌هایی تبدیل شده‌اند.

وی افزود: جالب‌ترین مساله این است که کشورهای اتحادیه اروپا و ناتو از پیش به مستعمره‌های جدید تبدیل شده‌اند. آن‌ها به لحاظ اقتصادی قوی هستند، تاریخ طولانی درباره توسعه دموکراتیک دارند و بسیاری از آن‌ها در گذشته آزادی‌های دموکراتیک را خلق کردند. با این حال امروز آن‌ها نه تنها وابسته هستند بلکه به لحاظ اقتصادی، سیاسی و اخلاقی کاملا تحت امر اراده مرکز اصلی خود یعنی دنیای آنگلوساکسون هستند. البته جهان تمایلی به دنبال کردن این مسیر قدیمی ندارد و نمی‌خواهد به آن بازگردد و همان اشتباهات را تکرار کند.

زاخارووا تصریح کرد: ما نه تنها برای خودمان مبارزه می‌کنیم، بلکه برای آینده این جهان می‌جنگیم و ما هستیم که تصمیم می‌گیریم آیا جهان آزاد خواهد بود یا به استعمار گذشته بازخواهیم گشت.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پایان خاطرنشان کرد: روسیه و آفریقا همچون برخی از کشورهای غربی آماده نیستند آزادی را فدای منافع مادی کنند. هرچند رفاه و منافع مادی اهمیت دارد، چیزی‌های مهم‌تر دیگری نیز وجود دارد. اگر آزادی درونی، اراده آزاد و درک خوب و بد نباشد، رفاه و منافع علیه انسان‌ها عمل می‌کند.

کاخ سفید: از حملات اوکراین در داخل روسیه حمایت نمی‌کنیم

 کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: به طور کلی، ما از حملات اوکراین در داخل روسیه حمایت نمی‌کنیم.

در پی حمله روز گذشته‌ی اوکراین به مسکو، روسیه تصمیم به انجام اقدامات تلافی جویانه سختی علیه اوکراین گرفت و این دو حمله پهپادی، از جمله حمله نزدیک به مقر وزارت دفاع را "اقدام وقیحانه تروریستی" خواند.

بر اساس این گزارش، یک مقام ارشد اوکراینی ادعا کرده که حملات بیشتری صورت می‌گیرد.

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد: این جنگی است که روسیه آن را آغاز کرد؛ این جنگ آنهاست.

در همین حال، کی‌یف روز دوشنبه مدعی شد که حمله هواپیمای بدون سرنشین روسیه، انبارهای غلات اوکراین در رودخانه دانوب را ویران کرد و در پی این حادثه هفت تن زخمی شدند.

کرملین اعلام کرد به "عملیات نظامی ویژه" خود در اوکراین ادامه خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳۹
چیزی به نام «جمهوری خلق دونتسک» وجود ندارد. دونتسک یکی از استان های اوکراین است که بخشی از آن از سال 2014 زیر اشغال موقت نیروهای نظامی روسیه قرار دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
کل اوکراین بخشی از روسیه است که از آن جدا شده است/ تاریخ را بخوانید/ چیزی شبیه به نسبت به بحرین به ایران
پوتین هم مانند صدام حسین است: هر زمانی که در جبهه شکست می خورد، شهرها و اهداف غیرنظامی را هدف قرار می دهد. فاجعه این است که پوتین با استفاده از پهپادهای ایرانی این کار را می کند! شرم بر ما.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
اون زمانی که تو سازمانه ملل مستانه هی رای مثبت میداد به تحریم های ایران و واسه آمریکا خوش رقصی میکردن باید فکر اینجاش بودن که دشمن تراشی نکنن
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
ناشناس 02:10 - این روسیه بود که به عنوان یکی از 5 عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل به 6 سری تحریم های واجب الاجرا علیه ایران رأی داد و اوکراین اصلا عضو دائمی شورای امنیت نیست و در این قطعنامه ها نقشی نداشت. اگر روسیه می خواست می توانست این قطعنامه ها را وتو کند، ولی نه تنها این کار را نکرد، بلکه آنها را تأیید کرد. پیش از کامنت نوشتن لطفا 2 دقیقه مطالعه کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
زمانی اروپا به صدام سلاح شیمایی می‌داد حالا وقت انتقام هستش
در عوض هر مسلمانی که کشتند باید 10 اروپایی کافر مرتد راهی جهنم شود
در زمان انقلاب شعار اصلی "نه شرقی نه غربی" بود. البته منظور از این شعار نه دشمنی و جنگ با دو کمپ شرق و غرب بلکه اتخاذ سیاست های منافع ملی محور بود. رفته رفته همسایه شمالی - که اتفاقا در آسیب هایی که به کشور ما وارد شد ه دست کمی از هم تای غربی ندارد به "دوست" جون جونی ما تبدیل شد. در جنگ روسیه با اکراین ولی - تصمیم گیران کشور - به اشتباهی در سطح اشتباه رضا شاه در همکاری با آلمان - عملا منافع ملی را فدای کشور بیگانه کردند.
نه چین و نه هند دو متحد روسیه - هیچ کدام چنین حرکت بی حساب و کتابی نکرده اند. تاریخ در مورد این تصمیم گیری سران چگونه قضاوت خواهد کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
روسیه زدگی معادل خیانت پروری و بدتر از غربزدگی است چون روسیه همیشه به اصل خیانت به ایران عمل کرده است نیازی به قضاوت تاریخ در آینده نیست از گذشته تاکنون همه چی مشخص است
پهبادهایی که دیروز هم کریمه و هم ساختمانهای مسکو را هدف قرار داد نشان از کارایی بسیار بالای اس 300 و اس 400 و اس 500 و سوخو 35 و سوخو 45 و سوخو 1005 دارد! شک دارید از پوتینی ها بپرسید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
کانادا سرد نیست!؟
اذیت نمیشید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
کارایی اینا با مشابه انریکاییش فرق زیادی نداره چنار ، البته روسیه یه سیستم مثل ومپایر میخاد که تخصصش پهباده و نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
کانادایی پهپاد های شاهد هم که توانست نفت آرامکو عربستان و اوکراین را هدف قرار دهد این نشان از ضعف و بی کاربردی پاتریوت آمریکایی دارد
می‌توانید از غربگدایان بپرسید
حالا در مورد برکناری وزیر خارجه چین برخی دوستان خواهند گفت برگ چنار شایعه سازی میکند و هیچ مقام رسمی چین و حتی رسانه های غربی به دلیل برکناری وزیر حارجه چین اشاره نکرده. خوب. اگر گشتی در شبکه های اجتماعی داخل چین بزنید بصورت عجیبی که در چین سابقه ندارد با طوفان این داستان و نقش این مجری در مرکز ان روبرو می شوید. شاید بشود گفت وانگ ای وزیر خارجه قبلی انقدر در ساختار قدرت چین تفوذ دارد که با مطرح کردن این سناریو میخواد قدرت نمایی حتی به خود شی کند. یاداوری کنیم که وزیر خارجه برکنار شده چین دستیار شخصی شی بوده و بسیار به شی نزدیک و البته مواضع غیر دوستانه ای با روسیه و پوتین داشته. در مقابل وانگ ایی مواضع بسیار ضد غربی دارد و به روسیه و پواین بسیتر نزدیک. به نظر میرسد پوتینی ها در چین هم نفوذ کردند و شی از انها حساب میبره. شاید بشود گفت وانگ ایی برای شی همان نقش یوگنی اشپز برای پوتین را دارد. دیدنی شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
در کامنت هفته پیش گفته بودیم که شی و بایدن در بالاترین سطح در حال مذاکرات فشرده برای کنار گذاشتن پوتین هستند. کارگردان این مذاکرات و دعوت کننده اصلی کیسینجر همین وزیر خارجه برکنار شده چین هست که دستیار شخصی شی هم بوده و بشدت طرفدار کاهش تنش بین چین و امریکا بوده. همین هست که رسانه های غربی فعلا سکوت کردند. بنظر میرسد غربیها میزان نفوذ و مهره های پوتین در پکن را دست کم گرفته بودند. برکناری ناگهانی وزیر خارجه بسیار نزدیک به شی و بر گشتن وانگ ایی طرفدار روسیه به وزارت بیشتر شبیه یک کودتای نرم علیه شخص شی و حرکت او بسوی کاهش تنش با امریکا و دوری از روسیه هست. دبدنی شده. باید دید حرکت متقابل شی و غرب چه خواهد بود. اگر شی در برابر وانگ ایی عقب بشینه عملا باید وانگ ایی و در نهایت پوتین را رهبر واقعی چین دانست که بزودی شی را هم تحت عنوان بیماری کنار خواهد گذاشت. افسوس برای ملت چین که هنوز مستعمره روسیه هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
چقدر بیکاری تو
بی کار
| United States of America |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
از کانادا چه خبر؟
هیچ دقت کرده اید که تابناک معملا دو خبر متضاد در خصوص جنگ روسیه و اوکراین را در یک تیتر می گنجاند، مثل:
- حمله هوایی شدید روسیه به پایتخت اوکراین
- پیشروی ارتش اوکراین در سرتاسر جبهه جنوب

به نظر شما، عمدی در کار است ، و یا سهوا اینگونه خبرها را در یک تیتر تلفیق می کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
یکی به نعل و یکی به میخه دیگه.
زلنسکی تو که سیرمونی نداری و‌خیلی چیزهایی غربی ها میخواد اما کیه که به تو بده
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
دوست محترم زلنسکی به روسیه حمله کرده یا پوتین به اکراین؟؟؟؟؟؟؟؟؟
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
ناتو طبق معاهده نباید بطرف شرق گسترش پیدامیکرد،درواقع غرب به شرق حمله کرده
روسیه و آمریکا نوکر ما نیستند که زندگی ما رو‌ بهبود ببخشند ، این وظیفه بعضی هاست
و اینکه نباید با هیچ کشوری دشمنی کنیم
چونکه نتیجه دشمنی با آمریکا رو دیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
و نتیجه دوستی با انریکا رو هم دیدیم و داریم گلابیهاشو میل میکنیم
من اجازه نمیدم مردم فراموش کنن همین جنبش فواحش کمپین خرید دلار و بی ارزش کردن پول ملی گذاشته بود الان با جیب های پر از دلار تو نیاوران همشون لخت شدن افراد فقیر جامعه دچار زجر اقتصادی شدن مردم نباید فراموش کنن.
غربی های کثیف نژاد پرست باید بفهمن فقط خودشون انسان نیستن به نژادهای دیگه احترام بذارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
اگر نژادپرست بودند یک مسلمان رییس جمهورشان نمی شد باراک حسین اوباما...
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
اوباما مسلمان نیست پدر وی اهل کنیا که مسلمان
شناسنامه‌ای هست و طی ارتباط نامشروع با یک زن آمریکایی صاحب فرزندی میشن به نام باراک (اسم اسلامی از مبارک)که خودش رو به عنوان یک مسیحی و حتی یهودی معرفی میکنه و آیین‌ مذهبی‌شون رو هم رسما به جا میاره و رییس جمهور آمریکا میشه
البته در آمریکا این مسئله جزو فرهنگ و تمدن‌شونه وباید فکر کنید که آیا لیبرالها و یهود و... اجازه میدن که یک مسامان واقعی رییس جمهور دنیای غرب بشود؟ اونها به فرهنگ آمریکایی با همه کثافت کاریهاشون افتخار میکنند مثلا در مناظره انتخاباتی وقتی هلیاری کلینتون به ارتباطات نامشروع ترامپ مثلا با ۱۰ اشاره کرد وی در کمال وقاحت ارتباط بیل کلینتون(همسر او ) با ۱۱نفر رو ذکر کرد و همینطور داشتن با افتخار تعداد رو افزایش میدادن تا ببینند کدوم بیشتر بوده
حالا اگه شما میخوای اوباما رو مسلمون بدونی ، خود دانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
اولاً که اوباما مسلمان نیست
دوم اینکه مسلمان کسی است که بنده و تسلیم خدا باشه
کسی مثل اوباما که به طاغوت و کشور فاسد کثیفی مثل آمریکا خدمت کند. این شخص خود کافر است
آمریکا میتواند پوتین را به میز مذاکره بکشاند و جنگ اوکراین را خاتمه دهد اگر به او پیشنهاد اقامت و پاسپورت آمریکا را بدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
آمریکا یه کثافت خونه بیشتر نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
آمریکایی کل در یک گودال کثیفی و لجن فرو رفته زیاد ماندنی نخواهد بود
مرگ بر شرق گدا و مرگ بر غرب گدا
زنده باد ایران
زنده باد آریایی ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
زنده باد بزرگ مرد تاریخ بشریت دکتر رئیسی
محسن
| Belgium |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
هنوز توی فکر مرگ بر این و مرگ بر ان هستی؟بابا برو پیش روانپزشگ.؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
11:31
بهت برخورد‌
شرق گدا یا غرب گدا ؟
احتمال حمله روسیه به ایران بعد از شکست از اوکراین بسیار زیاد است
روسیه احتمالا بعد از شکست خوردن از اوکراین و ناتو جهت بهبود وجه خود در نزد اذهان عمومی به یک کشور حمله خواهد کرد
و باتوجه به اینکه ایران شریک و پشتوانه قدرتمند خارجی ندارد ،ایران بهترین گزینه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
دیگه انقدرم پوتین عقب مونده نیس که به تنها متحدش حمله کنه??
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
اتفاقاً حمله اتمی روسیه به آمریکا نزدیک است
ان شاء الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
اگر روسیه شکست بخورد آمریکا را با حمله اتمی به خاکستر تبدیل خواهد کرد
چون روش جماعت شخصی نیست که ذلت و حقارت را بپذیرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار