بازدید 17267
عمل جراحی طحال، سجادی را به خانه فرستاد

رسمی: وزیر ورزش در بیمارستان استعفا کرد / تعیین سرپرست وزارت ورزش با حکم رییسی

شمار مخالفان سجادی از همان ابتدا هم چشمگیر و سه رقمی بود و او در دوره ۲۳ماهه وزارتش، نه تنها نتوانست تعداد آنها را کاهش دهد، بلکه هر روز به شمارشان افزوده شد، تا جایی که سه بار از مجلس کارت زرد گرفت و سرانجام عمل جراحی طحال باعث شد راهی خانه شود.
کد خبر: ۱۱۸۴۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲ 24 July 2023

حمید سجادی یک ماه مانده به دو سالگی حضور در جایگاه وزیر ورزش و جوانان، رسما استعفا کرد. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ همان گونه که چند روز پیش در تابناک گزارش داده بودیم که وزیر ورزش با توجه به کارنامه خود و فشار نمایندگان مجلس بزودی کنار می‌رود، همین اتفاق رخ داد و به نظر می‌رسد، در راس دولت تمایلی به ادامه حضور سجادی در کابینه نبود.

وزیر ورزش در ادامه روند درمان به علت آسیب دیدگی طحال که در سانحه سقوط بالگرد در کرمان رخ داد، دوباره تحت جراحی قرار گرفته و با شرایط جسمی وی، عملا ادامه کار پرحجم و پرفشار برایش مقدور نبود.

سجادی ملی‌پوش اسبق دوومیدانی ایران و قهرمان پرآوازه دوهای استقامت قاره آسیا، سوم شهریور ۱۴۰۰ با کسب ۱۶۵ رای موافق، ۱۰۸ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع توانست از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد و به عنوان وزیر ورزش دولت سیزدهم فعالیت خود را آغاز نماید.

شمار مخالفان او از همان ابتدا هم چشمگیر و زیاد بود و او در دوره ۲۳ماهه وزارتش، نه تنها نتوانست تعداد آنها را کاهش دهد، بلکه هر روز به تعداد آنها افزوده شد، تا جایی که سه بار از مجلس کارت زرد دریافت کرد و توضیحاتش در صحن قانع‌کننده‌ نبود.

سجادی در دوران حرفه‌ای ورزش در رشته دوومیدانی ده مدال آسیایی را از آن خود کرده و در دوهای ۱۵۰۰ متر، سه هزار متر، پنج هزار متر و ۱۰ هزار متر توانسته رکوردهایی را به ثبت برساند و یکی از معدود ورزشکارانی است که به بالاترین رده مدیریت اجرایی یعنی وزارت رسید.

او مدتی در باشگاه ورزشی سایپا و سال‌ها نیز در موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش به مدیریت پرداخت و عضو شورای شهر هم شد.

پس از حادثه بالگرد حامل وزیر ورزش و همراهان که بعدازظهر ۴ اسفند ۱۴۰۱ در جریان سفر به شهرستان بافت کرمان و هنگام فرود در مجموعه ورزشی این شهرستان رخ داد، بحث استعفای سجادی به علت ناتوانی جسمی برای ادامه فعالیت در این وزارتخانه قوت گرفت اما او با اصرار اطرافیانش در مسند ماند ولی طی دوماه اخیر فشار برای عزل یا استیضاح او بالا گرفت.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایرنا نوشت: «حمید سجادی» وزیر با اخلاق ورزش و جوانان به دلیل عارضه ناشی از سقوط بالگرد و ضرورت ادامه درمان تاکنون دو بار استعفای خود را تقدیم آیت الله رئیسی کرده است.

سجادی به تازگی هم در ادامه روند درمان به علت آسیب دیدگی طحال مجددا تحت جراحی قرار گرفته است و با شرایط جسمی وی عملا ادامه کار پرحجم و پرفشار برایش مقدور نخواهد بود و احتمال می رود رئیس جمهور برای رعایت حال حمید سجادی این بار با استعفای وی موافقت کند. این در حالی است که از صبح امروز، برخی رسانه ها خبرِ موافقت رئیس جمهور با استعفای وی را منتشر کرده اند.

به این ترتیب باید منتظر تعیین سرپرست جدید برای وزارت پرحاشیه و خبرساز ورزش با حکم رئیس جمهور بنشینیم؛ جایی که گزینه‌های بسیاری صف کشیده‌اند تا جای دونده سابق را بگیرند و احتمالا بار دیگر، یکی از چهره‌هایی که سابقه حرفه‌ای در ورزش و تحصیلات مرتبط با این حوزه ندارد، به ساختمان خیابان سئول می‌رود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۱
نه منکه باورم نمیشه! مسوول ایرانی و استعفا؟؟!!! محاله ! مگه داریم ؟ مگه میشه ؟!!!!
پاسخ ها
عماد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
اتفاقا سیاست بخرج داد چون میدونست استیضاح میشه و رفتنیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
از اول هم نباید خودشو ضایع می کرد این جوری با همکاری توی دولت حسابی از چشم مردم افتاد دیگه افتخارات ورزشی که قبلا کسب کرده به چشم نمیاد
کل کابینه دسته جمعی استعفا دهد .
# انتخابات - سالم - زود هنگام
سرپرست جدید دبیر ریاکار رو برکنار کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
به این راحتی مردم روقضاوت نگن، من وتو شاید بهتر از اون نباشیم
استعفای رئیسی از استعفای سجادی واجبتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
اونایی که 8 سال واسه روحانی خودشون رو جر دادن بهتره ساکت شن این از همه چی واجب تره
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
ناشناس 23:35 خدا قسمت کنه سر کبک وارتون از برف بیاد بیرون ! الان دو ساله دولت و مجلس و کل نظام یک دست شده اند ! هیچ مخالفت بزرگی با دو.لت نیست ، دستشون در همه روابط خارجی بازه. چی کار دارن می
کنند دقیقا ؟؟؟؟چه منفعت عجیبی برای کشور داشته اند ؟ جز این بوده که التماس اروپا کنند که بیا هون نیمه قراداد برگشت به برجام اواخر کار ظرف رو دوباره امضا کنیم ؟
اینا چرا تا مریض نشن استعفا نمیدن
وزیر ورزش چ اهمیتی داره؟ تو رو به خدا وزیر اقتصاد رو استیضاح کنید. این خاندوزی جدول ضرب هم بلد نیست. فاتتحه اقتصاد مملکت رو خوند
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
دوستان عزیز شاید ندانید ولی مهمترین وزارتخانه ایران همین وزارت ورزش و جوانان است البته برای بالادستی ها و در زمان خاص ...
پاراگراف آخر را خوب آمدید. ولی خداوکیلی کدام مسئول در مسند وزارت ووکالت را می شناسید که مسئولیتش با تحصیلات و تخصصش مطابقت کند؟
حتما بهشون گفتن باید سوار هلی کوپتر بشع ترسیده استعفا داده
بسیار هم عالی همانند ۱۶ سال ورزش حرفه ایی ش که صرفا وقت تلف کردن پول دو میدانی بود و هیچ عنوان جهانی در ۱۶ سال نیاورد ، در عرصه ی وزارتی هم هم کماکان بی عرضه گی خود را به نحو احسن نشون داد.یادمه در مسابقات هم همیشه آخر آخری بود که به زور به خط پایان می‌رسید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
بهتره منصف باشیم و خشممون از شرایط جامعه و وزاتداری ایشون رو به ورزشکارانی که موفق به کسب مدال جهانی نمیشن تخلیه نکنیم..ارزش سالهای عضویت ایشون در تیم ملی علیرغم همه این شرایط محفوظ باشه
فاقد سابقه حرفه ای و تحصیلات مرتبط و خیلی خوب اومدی تابی مثل اکثر وزراء
واقعا وقتی به آقای رئیسی آیت الله میگن مقام هر چه آیت الله هست بشدت پائین میاد . آخه این القاب برای خودش قانون و شرایطی داره و تفویضی و افتخاری نیست که .......
در ایران قسمت اعظم بودجه کشور صرف تجهیزات نظامی میشود،بقیه وزرا باید موتور وزارتخانه‌ها رو با آب بگردونند، نتیجه میشه این، شما تا به حال دیده اید وزیر دفاع استیضاح بشه، وقتی دست و بالش پره مشکلی نداره،اما یک نفر وزیر ورزش میشه با کمترین بودجه اگر پدر جد سجادی هم بیاد بقول معروف بی مایه فتیره.
حتما وزیر جدید بزرپاشه چون بودجه مملکت رو درست کرد رفت مسکن یک میلیون خونه رو ساخت حالا باید بره ورزش رو به درجات عالی برسونه چون سوپر منه در غیر این صورت یکی از وزرای قبلی یا مشاورین فعلی و یا شاید قبلی وزیر میشه اصلا خود شخص رئیسی با حفظ شغل فتی این مسولیت رو هم قبول کنه چون قطع الرجاله تو مملکت ..
قرار نیست کسی کنار رود مگر بامدد حضرت عزاییل
رفتن وزیر ورزش کاری رو از پیش نمیره وزیر اقتصاد رو برکنار کنید و یک ادم کاربلد رو بزارید جایگزین فامیل بازی رو بزارن کنار این دولت
استعفای وزیر اقتصاد از همه چیز مهمتره. چرا کسی به این موضوع فکری نمیکنه؟؟!!
وزیرکشور رو برکنار کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
شوت زاده باید برود
دکتر آرش میراسماعیلی مدیر جهادی و جوان بهترین گزینه برای وزارت ورزش است کسی که مورد غضب دشمنان و لعن خودفروختگان است .
شما میتونین از توانمندیهای بالای اسماعیلی وزیر حراف ارشاد نیز استفاده کنین.افتضاحی که در قضیه مدیر کل ارشاد گیلان به بار اومد تا پارتی بازی ایشان در گماردن داماد خواهر خود به نام ا.س.ک به عنوان رایزن فرهنگی ایران در ازلکستان
وزیر اقتصاد، رییس بانک مرکزی، وزیر کار و اساسا کابینه بی انگیزه باید بروند. سجادی دونده خوبی بود همین.
مطمئنم بجای ایشان یک وزیر کارکشته تر منصوب میشود
انسانها در پی شهرت، قدرت و ثروت هستند. سجادی شهرت را داشت. طمع او به قدرت سبب خوار و خفیف شدنش شد. او واقعا به لحاظ مدیریتی ضعیف بود.
کلا رییس جمهور نهار نخورده وکابینه اش را منحل کنید ثواب دنیا واخرت را می برید ؟..
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست