بازدید 1718
۳

مشترکان پرمصرف با صرفه‌جویی مشمول پاداش می‌شوند

رجبی مشهدی گفت: امسال مثل سال گذشته نیست که مشترکان پرمصرف نتوانند از طرح‌های تشویقی استفاده کنند، آنها می توانند با کاهش مصرف برق مشمول پاداش شوند.
کد خبر: ۱۱۸۴۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 24 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ رجبی مشهدی،سخنگوی صنعت برق در برنامه اقتصاد و بازار شبکه خبر ضمن بیان ثبت رکوردی جدید از مصرف برق در روزهای آتی گفت: مشارکت همه هموطنان در کاهش مصرف می‌تواند تضمین کننده پایداری شبکه سراسری برق کشور باشد.
 
سخنگوی برق کشور با اشاره به افزایش تقاضای مصرف برق در روز‌های اخیر گفت: ما روز گذشته شاهد اوج مصرف ۷۲ هزار و ۲۶۰ مگاوات بودیم که فاصله چندانی با حد نصابی که در دو هفته گذشته در شبکه برق ایران پشت سر گذاشتیم، نداریم، الآن لحظه‌ای عرض کنم که میزان مصرف برق ۵۰۰ مگاوات از روز گذشته بیشتر است.

رجبی مشهدی  یادآور شد: در حال حاضر تقریباً نسبت به بار پایه که حدود ۴۰ هزار مگاوات است، بیش از ۳۲ هزار مگاوات اثر بار‌های سرمایش هست. کولر‌هایی که در کشور در حال کار هستند، تقریباً ۲۰ میلیون کولر آبی و ۱۰ میلیون کولر گازی هست. اگر ۱۰ درصد فقط کاهش مصرف در این بخش باشد می‌توانیم با شبکه پایدار و امکان تأمین برق برای همه هموطنان فعالیت کنیم.

به گفته سخنگوی برق کشور، امسال مثل سال گذشته نیست که مشترکان پرمصرف نمی‌توانستند از طرح‌های تشویقی استفاده کنند بلکه به راحتی می‌توانند با کاهش مصرف برق خودشان مثلاً کولر گازی اگر در اختیار دارند دمایش را روی ۲۵ درجه و بالاتر تنظیم کنند، ۲۰ درصد کاهش مصرف را به دنبال خواهد داشت و برای کولر‌های آبی اگر از دور کند استفاده کنند می‌توانند حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش مصرف را داشته باشند.

وی همچنین گفت: همین ساعت‌هایی که خدمت شما هستیم یعنی از ۱۱ تا ۱۷ ساعت اوج مصرف است، فشار زیادی بر روی شبکه‌های سراسری برق همچنین نیروگاه‌ها هست برای این که امروز را که خیلی روز گرمی است و همچنین فردا که این احتمال را می‌دهیم که اگر همین ۵۰۰ مگاوات مستمر بماند ما یک نصاب جدیدی را در اوج تقاضای مصرف برق داشته باشیم و فردا همین اتفاق بیفتد، همه مردم اگر همکاری داشته باشند و ما خواهش می‌کنیم از آن‌ها ۱۰ درصد فقط کاهش مصرف برق داشته باشند حتماً امروز را هم می‌توانیم به صورت پایدار برق همه بخش‌های مختلف را تأمین کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
تابستان میشه صرفه جویی در برق زمستان میشه صرفه جویی در گاز ، برای آب هم که مرتبا تذکر می دهند اولا با این قیمتهای نجومی برق و گاز مردم توان مصرف و پرداخت هزینه های آن را ندارند پس جای دیگری باید دنبال مصرف بالا گشت ثانیا بلحاظ فرهنگی در این زمینه کم کاری شده است ثالثا اگر واقعا کشور و مسئولین محترم خواهان کاهش مصرف هستند تجهیزات مدرن روز کم مصرف برای مصرف خانوارها را تبلیغ و تشویق به استفاده نمایند شاید صنایع تولیدی کشور تمایلی به تولید اینگونه محصولات نداشته باشند ولی باید به این سمت رفت تجهیزاتی از قبیل آبگرمکن خورشیدی ، بخاری کم مصرف گازی فن دار مدل زاپنی ، سر شیر و سردوشهای کم مصرف ، البته ارزان نیست و همت دولت را میطلبد
تابناک ممکنه بررسی کنی بگی چه وقت 60 درصد قیمت برق بالا رفت؟ قبض برق دوره قبل من شده بود 30 هزار تومن و دیروز دیدم قبض جدید اومده که شده 90 هزار تومن که فکر کردم اشتباه شده وقتی رفتم اداره برق گفتن 30 تومن بدهی دوره قبل و 60 تومن هزینه این دوره . گفتم چرا دو برابر و گفتن احتمالا کولر استفاده شده و گفتم خوب قبول ولی کولر که مصرف برق را دو برابر نمیکنه و گفتن مگه خبر نداری که 60 درصد قیمت برق اضافه شده؟؟؟!!! حالا لطفا بگو آیا واقعا جایی اعلام شده که 60 درصد اضافه شده یا پنهانی این کارو کردن؟؟
هیچ پاداشی در کار نیست . من یک واحد مسکونی دارم که هنوز اماده سکونت نشده و مصرف برق ان صفر بوده است اما 85 هزار تومان برایش قبض برق امده است. در خانه خودم هم ماه گذشته 70 کیلووات زیر الگو مصرف کردم اما هیچ نشانی از پاداش نبود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست