بازدید 2613

مشاجره تلفنی نتانیاهو در بیمارستان با وزیر جنگ کابینه!

با ادامه پافشاری کابینه رژیم صهیونیستی بر کاهش اختیارات دیوان قضایی، منابع عبری فاش ساختند که نتانیاهو در جریان بستری شدن چند ساعته در بیمارستان با یوآف گالانت بر سر اصلاحات مشاجره کرده است.
کد خبر: ۱۱۸۴۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۵ 24 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، با اوج گیری دامه اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی علیه اصلاحات قضائی بنیامین نتانیاهو، یک رسانه عبری زبان فاش ساخت که نتانیاهو در جریان اختلال قلبی خود از داخل بیمارستان به «یوآف گالانت» وزیر جنگ هشدار داد، از دخالت دست بکش من نخست‌وزیرم و خودم تصمیم می‌گیرم.

دفتر اطلاع رسانی فلسطین شامگاه یکشنبه گزارش داد که کانال «۱۲» تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد شب گذشته نتانیاهو در معرض خطری حقیقی قرار داشت و به سبب اختلال در ضربات قلب به مدت ۱۲ ثانیه بلافاصله به بیمارستان انتقال داده شد و تحت عمل کاشت دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب قرار گرفت.

این رسانه عبری در ادامه فاش ساخت که بنیامین نتانیاهو در جریان بستری شدن چندساعته در بیمارستان پس از آنکه از تلاش یوآف گالانت در تعویق رأی گیری بر سر موادی از قانون اصلاحات قضائی (حکم عقلانیت) در کنست با خبر شد، با ابراز خشم از این موضوع، در تماس تلفنی با وی مشاجره لفظی کرد و با حمله به گالانت هشدار داد: از دخالت دست بکش. من نخست‌وزیرم و خودم تصمیم می‌گیرم.

به نوشته رسانه‌های عبری زبان، نتانیاهو در تصمیم خود بر سر اصلاحات در سیستم قضائی مصمم است. رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به هیچ توافقی در مورد طرح اصلاحات قضائی دست نیافتند و نتانیاهو همچنان بر پیشبرد این طرح به رغم تظاهرات‌های گسترده اصرار دارد.

در همین ارتباط، رئیس رژیم صهیونیستی بعد از اتمام دیدارش با نتانیاهو بر سر چانه زنی بر سر برنامه قضائی وی و مخالفت نخست وزیر، به دیدار «یائیر لاپید» رهبر مخالفان رفت.

شبکه تلویزیونی کان اعلام کرد، هرتزوک قصد دارد به راه حل میانه‌ای رسیده و در عین تصویب قانون اصلاحات قضائی، برای مدت مشخصی اجرای برخی از بنود جنجالی آن‌را به حال تعلیق در آیند.

از سوی دیگر، رسانه‌های عبری همزمان با وخامت اوضاع در سرزمین‌های اشغالی و تسری اعتراضات به نافرمانی و تمرد گروهی نظامیان علیه نتانیاهو گزارش دادند که هزاران معترض خشمگین امروز در جریان اعتراض به اصلاحات قضائی در اطراف کنست (پارلمان) گرد آمدند و علیه کابینه شعار سر دادند.

امروز نیز، هزاران نفر از حامیان کابینه راست‌گرای رژیم صهیونیستی در خیابان کابلان در تل آویو در حمایت از طرح اصلاح قضائی نتانیاهو راهپیمایی حمایت آمیز کردند.

در همین ارتباط، گروه‌های اپوزیسیون و سران معارض کابینه با هشدار به سیاست قضائی نتانیاهو اذعان کردند که با تشدید دامنه اعتراضات در شهرهای اشغالی گرفته تا رخنه این اعتراضات به صفوف نظامیان نه تنها به توانمندی ارتش صدمه خواهد زد، بلکه یک گام دیگر به جنگ داخلی نزدیک‌تر خواهیم شد.

گفتنی است دیروز بیش از نیم میلیون معترض خشمگین در اراضی اشغالی در ۲۹ امین هفته متوالی علیه کابینه تظاهرات کردند و امروز با تجمع مقابل کنست علیه کابینه شعار سر دادند.

کنست «اسرائیل» به روند بررسی طرح اصلاحات جنجالی نتانیاهو در اصلاح تبصره «حکم عقلانیت» تا روز دوشنبه ادامه خواهد داد و پیش بینی می‌شود با اصلاح این بند و کاهش کنترل دیوان قضائی بر عملکرد کابینه، موجی از ناآرامی‌ها سرتاسر اراضی اشغالی را در برگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست