بازدید 29616

ترمز شوتی‌ها را بکشید!

جولان خودروهای شوتی در جاده‌های منتهی به پایتخت این روزها به دغدغه‌ای جدید برای مردم به خصوص رانندگان سایر خودروها تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۱۸۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳ 23 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، این روزها جولان خودروهای حامل کالاهای قاچاق که به اصطلاح «شوتی» نامیده می شوند بیش از هر زمان دیگری در مسیرهای منتهی به پایتخت خودنمایی می کند. خودروهایی با ارتفاع بالاتر از حد متعارف که عموماً پژو ۴۰۵، پارس و سمند هستند و هیچ حد و مرزی برای رعایت قانون نمی شناسند و تقریباً از تمامی خط قرمزهای رانندگی به راحتی عبور می کنند و از این جهت که حامل کالاهای قاچاق هستند نیز ناقضان قوانین کشور به شمار می آیند.

پلاک های مخدوش یا حتی نداشتن پلاک، سرعت‌های بسیار بالا، رانندگی مخاطره آمیز و گاه وحشت آفرین، ایجاد مزاحمت برای رانندگان دیگر، آلودگی صوتی، دستکاری فنی خودرو و هرچیز دیگری که در لیست تخلفات رانندگی قرار می گیرد را می‌توانید تنها در چند دقیقه توسط شوتی ها شاهد باشید. شوتی هایی که خود را به اصطلاح «سلاطین جاده» می‌دانند و در کنار تخلفات فاحش رانندگی، نظم اقتصادی را نیز بر هم می زنند.

این خودروها بیش از هرجای دیگر در مسیرهای آزادراه تهران - ساوه - همدان، آزادراه قزوین - کرج - تهران، آزادراه تهران - قم و همچنین مسیرهای بزرگراهی داخلی شهر بخصوص بزرگراه آزادگان مشاهده می‌شوند. رانندگان این خودروها گویا از دیده شدن هیچ ابایی ندارند و تردد شبانه را کنار گذاشته و در روز روشن در محورهای مواصلاتی جولان می دهند.

اخیرا در مشاهدات عینی در مسیر اتوبان ساوه به تهران، یک کاروان شامل حدود 15 خودرو شوتی با سرعتی بسیار خطرناک از عوارضی عبور کردند در حالی که پلیس بزرگراهی هیچگونه واکنشی نسبت به آنان نشان نداد. البته این نمونه منکر تلاش های شبانه روزی رسته های انتظامی در برخورد با این قانون شکنان نیست به طوری که هر روز شاهد دستگیری خودروهای شوتی با میلیاردها تومان کالای قاچاق هستیم.

اما با این حال علاوه بر آثار منفی فعالیت شوتی‌ها در بخشی از نظم اقتصادی، رفتار مخاطره آمیز ترافیکی آنان بیش از هر چیز دیگری منجر به ایجاد رعب و وحشت مردم می شود. موضوعی که پلیس به عنوان تامین کننده نظم و امنیت در جامعه و جاده‌ها نسبت به آن مسئولیت دارد.

شوتی‌ها و پلیس

همانطور که اشاره شد برخورد با خودروهای شوتی از جنبه های راهنمایی و رانندگی و همچنین قاچاق کالا، متوجه پلیس و مجموعه انتظامی است که به نظر می رسد از پلیس راهور تا پلیس پیشگیری و امنیت اقتصادی باید در این بخش ایفای نقش کنند.

سرهنگ علی‌اصغر شریفی مسئول اطلاع رسانی پلیس راهور تهران در این خصوص گفت: این مساله مربوط به پلیس راهور کشور بوده و به استان تهران ارتباط ندارد و باید از آنها سئوال شود.

اما سرهنگ مجید غفاری رئیس اطلاع رسانی پلیس راهور کشور نیز گفت: موضوع برخورد با خودروهای شوتی مربوط به پلیس اقتصادی و پیشگیری است و در حوزه وظایف راهور نمی‌باشد.

وی درپاسخ به نقض قوانین راهنمایی و رانندگی توسط شوتی‌ها، توضیح داد: پلیس راهور در حوزه متخلفان قوانین رانندگی برخورد لازم را انجام می دهد کما اینکه هر روزه تعداد بسیاری از این خودروها را متوقف و با تشکیل پرونده قضایی به پارکینگ منتقل می کند.

سرهنگ بابک نمک‌شناس رئیس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اما مسئولیت متمرکز برخورد با خودروهای شوتی را متوجه پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز می داند و معتقد است که متولی رسیدگی به موضوع خودروهای شوتی این نهاد است و به نوعی مرکز هماهنگ کننده مجموعه انتظامی در برخورد با این هنجارشکنان را دارد.

دستور صریح فرماندهی فراجا برای تمامی رسته‌های پلیس

اما رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز فراجا کامل‌ترین توضیخات را درباره نحوه برخورد و مدیریت خودروهای شوتی ارائه کرد.

سرهنگ جلال امینی، گفت: هیچ نهاد انتظامی تخصصی در حوزه مبارزه با شوتی ها فاقد وظیفه نیست.

وی ادامه داد: طبق دستورالعمل و ابلاغیه صریح سردار رادان فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی برای تمامی رسته های پلیس مرتبط با موضوع قاچاق به خصوص برخورد با خودروهای شوتی وظایفی تعیین شده است که به تمامی این نیروها ابلاغ شد.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز فراجا وظایف پلیس راهور اظهار داشت: اطلاعات فراجا، پلیس پیشگیری، مرزبانی و پلیس آگاهی در دستورالمعل ستاد مبارزه با قاچاق کالا نقش دارند و در تمامی این رسته‌ها عملیات توقیف خودروهای شوتی و دستگیری رانندگان نشان می‌دهد تمامی نیروهای پلیس درگیر هستند.

شوتی‌ها معلول عدم سازماندهی مبادی ورودی کشور

سرهنگ امینی در ادامه به شکل‌گیری خودروهای شوتی اشاره کرد و توضیح داد: خودروهای شوتی و به طور کلی فعالیت شوتی‌گری، علت ناهنجاری اقتصادی نیست بلکه معلول «عدم ساماندهی مبادی ورودی کشور در مناطق مرزی و بندی» است.

وی تصریح کرد: سیاست‌گذاری های ما در حوزه مناطق مرزی، بندی، مناطق آزاد و دیگر نواحی ورودی اقتصادی اشتباه بوده و منجر به ایجاد بستری برای سودجویی و قاچاق کالا شده است که حمل و نقل شوتی معلول این سیاست است.

به گفت رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، امروزه شاهد نابسامانی در ورود کالا به صورت «ته لنجی» و ملوانی در مناطق جنوبی و بندی کشور هستیم که به هر لنج اجازه می‌دهد به اندازه ۳۰ وانت نیسان کالا وارد کشور کنند که طبق قانون باید به مصرف همان استان برسد، اما طبق برآورهای پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تنها سه تا ۴ درصد از این کالاهای وارداتی در استان مرزی مصرف و باقی به سمت پایتخت و استانهای دیگر روانه می شود.

سرهنگ امینی این فضا را برای هرگونه قاچاق و ایجاد انگیزه، مساعد دانست و تاکید کرد: وقتی یک خوردو شوتی می‌تواند با هر بارگیری ده‌ها میلیون تومان کاسب باشد، بنابراین باید انتظار داشت که هر روز شاهد افزایش تعداد خوردوهای شوتی باشیم. خودروهای شوتی طی سالهای اخیر به شدت در حال افزایش هستند و اکنون به تعداد بسیاری رسیدند که هر روز بر آن افزوده می‌شود.

۴۲ هزار شوتی توقیف شدند

وی همچنین باردیگر به عملکرد پلیس در حوزه مبارزه با قاچاق و خودروهای شوتی تاکید کردو گفت: طی سه سال اخیر بیش از ۴۲ هزار خودرو شوتی توقیف شد که نشان از حقیقت عملکرد پلیس دارد اما تا زمانی که نهادهای دیگر وظایف خود را به خوبی انجام ندهند و سیاست های واردات کالا تغییر نکند نمی‌توان انتظار داشت بساط شوتی سواران برچیده شود.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: در سالهای اخیر ‌ده‌ها مامور انتظامی کشور در مقابله با خودروهای شوتی شهید و مجروح شدند و صدها نفر از مردم عادی نیز توسط این خودروها مصدوم شدند.

وی گفت: تنها در سه ماهه نخست امسال، چهار هزار دستگاه خودرو شوتی شناسایی و توقیف شدند که برخی از آنها سابقه پنج الی ۶ بار تخلف داشتند. اما این توقیفات هم نتوانسته منجر به برچیده شدن این حاملان کالای قاچاق شود زیرا انگیزه این کار بسیار بالا و سودآور است.

یا خانه یا سردخانه

سرهنگ امینی به شعار «یا خانه یا سردخانه» رانندگان شوتی سوار اشاره کرد و افزود: رفتار شوتی‌ها بسیار خطرناک است و آنها به معنای واقعی برای جان خود، ماموران انتظامی و مردم عادی ارزشی قائل نیستند.

وی اظهار داشت: اما برای پلیس حتی جان رانندگان این خوردوها هم اهمیت دارد و تاکید ما به تمامی نیروها این است که با حداقل خطرات جانی این خودروها را متوقف کنند زیرا اغلب آنان از جوانانی هستند که در سودای پول زیاد و زحمت کم دست به چنین فعالیت خطرناکی می زنند.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز به برخورد راهنمایی و رانندگی با این خودروها هم اشاره کرد و افزود: تمامی خودروهای شوتی فارغ از داشتن بار یا خالی بودن از کالا، برای نخستین بار جریمه نقدی و برای بار دوم به طور حتم توقیف و مصادره می‌شوند و دیگر به صاحب یا راننده آنها بازگردانده نمی شوند.

سرهنگ امینی بار دیگر این برخوردها را مقطعی و نوعی مُسکن زودگذر دانست و تاکیدکرد: برای حل دائمی معضل خودروهای شوتی که در حال حاضر فراوانی بسیار بالایی دارند، باید مبادی و گلوگاه ورودی کالای قاچاق به عنوان علت اصلی از بین برود. اما تا آن زمان نیز پلیس همچنان مورد اتهام قرار خواهد گرفت در حالی که هر روز برای مقابله با این مخلان اقتصادی جان خود را در دست گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۴۲
انتشار یافته: ۶۲
سلامدممنون از مطلب درستتون. واقعا تاسف آور است بروز بی نظمی در برخی نقاط کشور به حد غیر قابل توان رسیده است اواخر هفته گذشته از از مسافرت بر می گشتیم در مسیر اندیمشک به اهواز که جولان خودروهای شوتی با سرعت بسیار بسیار باور نکردنی در جاده بودند و ... پاسخ من به خانواده ام تنها شرمندگی بود که پس پلیس کجاست....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
متاسفانه بارها پلاک و محل این خودرو ها را به پلیس اعلام کردم اما هیچ اقدامی صورت نگرفت... تنها در صورت قاچاق اسلحه با آنها برخورد می شود حتی شاید به مواد مخدر هم نه خیلی... به لباس و مشروب و کفش و ... که هیچی به هیچی... اسلحه هم به خاطر کار اطلاعات است نه پلیس..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
ای ن بابا شرمنده خانوادت شدی
اون وقت برای چی
واسه اینکه دارن بار میبرن و دزدی نمیکنن که نون حلال در بیارن تو شرمنده خانوادت شدی
توی اتوبان خلیج فارس ماهشهر به اهواز روانی کردن مردم رو
کافیه بیایین وببینین کاروانهای 15 تایی شون رو توی شب که هیچ قانونی ندارن
ایجاد مزاحمت برای خودروهای دیگه و کلا انگار حال و روز مناسبی ندارن راننده هاشون و تحت تاثیر موادی هستن چون هیچ آدم سالمی اینطور رانندگی نمیکنه
لطفا جلوشونو بگیرین تا بارانندگی خطرناک باعث کشتن مردم نشن
ازسمت راست و چپ خودروی من همزمان سبقت گرفتن جوری که باد ماشینو تکون داد و خانم و بچه ام به شدت ترسیدن
متاسفانه روز به روز تعدادشان بیشتر می شود و به نظر می رسد از هفت دولت آزاد هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
کسی که ازبندرگناوه ودیلم تاتهران میادکسی هم جلوش نمیگیره معلومه عیب کارکجاست؟
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
عیب اینجاست که اگه نباشن دلار میشه ۱۰۰ تومان
حتما حجاب اسلامی رو رعایت می کنند بنابراین مشکل خاصی نداره رفتارشون .
اقتصاد درست بشه همه چیز درست میشه
پاسخ ها
زنبورک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
قانون درست اجرا بشه همه چیز درست میشه، همه چیز.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
اقتصاد درسته و هیچ مشکلی نداره
بهتر از اقتصاد ایران را در خیلی از کشورها نمیتوانید پیدا کنید
متخلف باید خوب مجازات بشه
لطفا بعد از ظهر ها یک سر به اتوبان تهران قم بزنید و ببینید این به اصطلاح شوتی ها چه کارهایی که در اتوبان انجام نمیدهند.
اگر شما خدای نکرده سرعتتان از 120 به 125 تجاوز کند ماموران زحمتکش راهور از طریق سامانه ها و دوربین ها برایتان قبض جریمه صادر می کنند ولی نمیدانم چگونه است که اصلا کاری با این به اصطلاح شوتی ها با سرعت های بالای 150 ندارند.
بنده بارها و باره دیده ام که انها چگونه سلامت دیگران را به خطر می اندازند.
هفته قبل در این خصوص با 110 تماس گرفتم و آنها گفتند شماره راهور اتوبان را به شما می دهیم با آنها تماس بگیرید!!!!!
واقعا جای تعجب دارد که من تماس گفتم که تخلفی را گزارش کنم و من را برای پیگیری تخلف به جای دیگری حواله می دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
جرات داری بهشون راه نده.اسلحه میکشن.
متاسفانه بصورت دسته های بزرگ با پیش قراول حرکت می کنند.بسیار سازمان یافته .واقعا امنیت جاده وسایر رانندگان را به خطر می اندازند.از دوطرف سبقط میگیرند کافیه چند سانتیمتر فرمون ماشین رو بچرخونی مطمئنا پرواز خواهی کرد.من روز جمعه ساعت 12 به سمت تهران درجاده ساوه بودم یه دسته حداقل 100 تایی مسیر رو قرق کرده بودن .مجبور شدیم نیم ساعت توقف کنیم.فقط تنها راهش دعا برای مسافران تابستانی هستش وبجزء این هیچ راه حل دیگه ای وجود ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
یعنی امنیت جاده ها راشوتی ها خراب میکنن اقای متحرم حرف پیچ ها خرابی جاده ها کجاش بگم ،، حرف مملکت بزن که خرابه
شاهیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
هنوز کشته های شوتی ها ب یک ملیون نفر نرسیده ک بخوان جلوشونو بگیرن
شاید هم خود نیرو های انتظامی ان شوتی سوار ک براشون مهم نیس
شما كار براي جوانان ايجاد كنيد بعد ازاين شوتي ها انتقاد كنيد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
چون کار ندارند باید با جان و مال مردم بازی کنند
خودروهاشون رو پنچر کنید بی تربیت ها رو!
سمت کرمان اتوبان رو از خط سرعت میگیرن برعکس میان!! کامیون, وانت , سواری, اولین بار فکر کردیم خوابمون گرفته پشت فرمون!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
چرا پنچر کنن یه بار ازشوتی بپرس بگو چرا این کار میکنی
با سلام و عرض تسلیت بابت ایام سوگواری ماه محرم و شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان ..
براستی ، سبک رانندگی اکثر شوتیها ، بسیار بسیار خطر ناک و برای دیگران رعب آور و استرس زا است ..
بعضا" برخی از آنها ، پلاک عقب را نیر نصب نمی کنند ...
از آنجاییکه شوتیها عقب خوردروی خود را بالا می برند لذا تشخیص ظاهری آنها مشکل نیست و با همین یکدلیل ( خروج سیستم تعلیق و سیستم کنترل ماشین از حالت عادی و استاندارد کارخانه ) حتی زمانی که بار ندارند ، نیز می توان ( پس از تهیه و ابلاغ دستورالعملهای مناسب و مربوطه ) ، توسط پلیس محترم و زحمت کش راهور ، شناسایی و متوقف گردند تا ان شا .. از بروز حوادث ناخواسته و یا ایجاد استرس در جاده ها برای هموطنان گرامی و خانواده های عزیزشان ، جلوگیری شود ...
و من ا... التوفیق ..
نام کالای قاچاق را از کالاهایی که از بنادر می آیند بر دارید .آنوقت خواهید دید که خودرو شوتی نداریم.کار که برایشان ایجاد نشده .اینها افرادی هستند که دزدی هم نمی کنند واز راه خرید وفروش اموراتشان را می گذرانند اگر جلوی کار شان گرفته شود بر تعداد دزدها وزور گیرهای جامعه افزوده خواهد شد.
اره اقتصاد فلج تورم پس جوان‌ها چکار کننن
جاده های هرمزگان بهشت شوتی هاست،سرعت وحشتناک بالای 150 با بار گازوییل،بمب متحرک و...
سلام شما اول جلو دزدی ها رابگیرین پول های که میره اونور واونهای که هیچ زحمت نمیکشن وحقوق بالای ۵۰ و۱۰۰ میگیرن تا شوتی ها نیان تو جاده نیاز دارن وقتی کار نباشه باید چه کنند هیچ شوتی از کار
ش راضی نیس فقط خرج خونه وماشینشون درمیارن بنده شوتی کار میکنم فقط دولت زحمت بکشه بیاد خونه منو ببینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
اولویت بندی از کجا اومده که اول باید جلو فلان چیز گرفته بشه تا بعد فلان چیز؟!
نمیشه از تمامی فساد به طور همزمان جلوگیری کرد؟!
مشکل اصلی .بیکاری فقر و فساد طبقاتی می‌باشد که جوانان را به شغل های کاذب وا میدارد .....در کشوری که غنی ترین کشور های دنیا می‌باشد از نظر ذخایر الهی
..........
فهم و درک واقعی در وجود هر کس نیست .. ....

حرف زیاد است و گوش شنوا وجود ندارد ...
شوتی ها چون از زندگیشون سیر شدن و نیاز به تنوع دارن میان تو این کار... وگرنه کار بوده براشون با حقوق عالی.. ادمهای ناشکری بودن شدن شوتی.. باید تک تکشون رو اعدام کرد.. از
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
تو ی کار برامن معرفی کن تا شوتی را بزارم کنار...البته کار مثه خودت با حقوق خودت عرزشی
اگه نیروی انتظامی این قضیه شوتی ها رو حل کنه میتونه نظر آحاد مردم رو جلب کنه
اما حس بی امنی و بی خیالی یا بی عرضگی نسبت به دوستان فراجا هست
چطور میشه توی یه کشور مثل ایران اینجوری قانون سکنی کرد
سرعت بالا و بی رحمی و چراغ های کور کننده و تجاوز به سمت مخالف و .....
این گوی و این میدان که از اتهام ها رهایی پیدا کنید
شما اقتصاد کشور را درست سر و سامان بدهید و برای جوانها شغل و خانه و زندگی تعیین کنید. ببینم کی دلش میخاد بره شوتی. اخه همه جوانها بیکارند یه ماشین با بد بختی جور میکنند و میرن دنبال شوتی به خاطر یه لقمه نون. اخه چیکار کنند. از گشنگی بمیرن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
نمیشه با رعایت قانون راهنمایی رانندگی قاچاق کنن؟
هر چیزی توو این مملکت صدتا صاحب و متولی داره که موقع پاسخگویی فقط بلدن بگن به ما ربطی نداره
کولبر و شوتی لازم و ملزوم یکدیگرند شوتی اقلامی را که کولبرها می اورند به شهرهای بزرگ می رساند شما باید یک فکری برای شغل کولبرها کنی
ازفقره
قاچاقچیان اصلی چی؟آزادباشند؟
اگر تصادف کنند ماشین را می گذارند و با ماشین بعدی می روند. چون اصلا تنها نیستند. بعضی ها هم پلاک مخدوش دارند و پلیس ما را برای پاک ممنوع جریمه می کند و برای 5 تا بالاتر از سرعت مجاز روانه پارکینگ
انشالله خدا حفظشون کنه هر چی شوتی باشه
وقتی کالای داخلی مثلا یخچال با قیمت بالا تر از خارجی یا هم قیمت خارجی باشه فرض مسلم مردم ارزانتر که برند هم هست میخرن
گلایه نکنید والا کسی حاضر نمی‌شود خونش را در ظرف شیشه‌ای ریخته در آن راههای خطرناک با خود حمل کند آنها همه از فقر و نداری و بدبختی خودشان را زده اند به این راه که شرمنده زن و بچه هایشان نشوند عزیزان
در اینکه پیدایش این پدیده ماحصل وضعیت اقتصادی بهم ریخته کشور هست شکی نیست ، اما بالاخره خلاف ، خلافه و خلافکار باید تاوان بده ، پس بنابراین باید قانونگذاز مجازات رو جوری ببینه که خلافکار نقره داغ بشه و دور این کارا رو خط بکشه ، اگه جوونه ، اگه بیکاره و اگه .... دلیل نمیشه که جون مردم را به خطر بندازه ، هزاران جوان مثل اینا دران کار شرافتمندانه میکنن چونکه غیرت دارن ، اینا یه مشت تنبل حسرت بدل هست که میخوان یک شبه ره صد ساله برن .
برای هر کار خلاف ، توجیهش هم هست ، از وقتی که مسئولین و کارشناسان مثلا اعتیاد را توجیه کردند و گفتند معتاد بیماره نه مجرم ، آمار اعتیاد کشور بالا رفت و شد اینی که الان میبینیم ، پس باید نسبت به خلاف رحم نشود .
عاقبت قاچاق اعلام شدن همه چیز آخه لوازم خونگی هم شد قاچاق!
کوتاه و مختصر بگویم که: قانون و پلیس سهل است، پول روی سنگ بگذاری آب می شود.
باسلام و احترام
شرکت بودم بخاطر تعدیل نیرو اخراج شدم دوتادختر بچه کوچک دارم هرکاری کردم نشد کار پیدا کنم یا برگردم سرکار اولم ی ماهه بیکار بودم تمام خرج و بدهی تو این یکماه سمت من سرازیر شد چاره نداشتم رفتم تو خط من اینکار نه به عنوان کار قبول دارم هرچه در میارم خرج ماشین و خونه بزور میرسه لطفا قضاوت نکنید من نه تند میرم نه مزاحم رانندگی کسی میشم و بارم همیشه دوچرخه ماشین شارژی موتور شارژی بغیر اینا خودم قبول نمیکنم چیزای دیگه ببرم مجبورم بخاطر بچه هام با اینکه کار میکنم ولی باز شرمندشون هستم چون بازم بهشون نمیرسم همین شوتیا اگر اینکار نکنن باید برن دزدی یا زورگیری سرعتی که میرن مجبورن باید زود ب مقصد برسن وگرنه هم خودشون هم ماشینشون میره و ی خانواده بدبخت میشه قضاوت نکنین درست نیست
عزیزان الان تمام اجناس داخل کشور خارجیه .پنج درصد این اجناس به واسطه سواری یا همون شوتی جابجا میشه .
بقیه جنسا چجور میاد دست کی ای وسطه
چرا جلوی اون ۹۵درصد گرفته نمیشه
چرا برای شوتی قاچاقه و مجبوره با جون خودش وبقیه بازی کنه ولی راحت اون ۹۵درصد بارشون میرسه مقصد
کدومتون تو خونه هاتون جنس ایرانی دارید
کدومتون تا الان جنس ایرانی خریدین وراضی بودین
قیمت بالا وارزش پایین
ما هممون به نحوی با قانون بازی میکنیم ورعایت نمی‌کنیم
این هم یک نوع شغلی غیر کاذب می دانید که کالا های می اورند که جان من تو را نجات می دهد و تمام این کالا ها ضروری هستند اینها هم زحمت می کشند ولی باید قوانین مقررات را رعایت کنند
تا حجابشون کامله کاری به کارشون نداشته باشید و بگذارید تنام جاده های کشور را ناامن کنند
سالهست این شوتی ها مسیر عسلویه تا شیراز را طی میکنند وافراد فقیر دهات لامرد وجوانان بیکار هستند که میخواهند یک شبه پولدار شوند.با از بین بردن هزاران شغل وبخطر انداختن جان همه مردم وپلیس راه ونیروی انتظامی .لطفا جلو قاچاق محصول را دردریای عسلویه وبندر گاو بندی بگیرید توسط مرزبانان عزیز.سپاس.
فعلا فراجا براش حجاب مهمه
ما بدبخت مالیات مغازه میدیم.عوارض میدیم.پسماند میدیم.بیمه ،پول کارگر،برق اب،گاز ووو میدیم.بعد طرف قاچاق میاره بازار رو داغون میکنه...آمریکا مرز مکزیک رو با پهپاد رصد میکنه..برق وصل کرده..یک خانه باید چهاردیواری باشه و امنیت و تعداد رفت اومد و جمعیتش مشخص تا برنامه ها درست انجام بشه...فقط از جنبه بهداشتی مثلا یک ویروس بیارن چی میشه؟؟؟؟
هماهنگن
این میگه من متولیش نیستم اون میگه به من چه!! ولی به حجاب که میرسه همه متولی میشنو ....!!!
الان نیروی انتظامی ما وقت رسیدگی به شوتی ها رو نداره حجاب مهمتره!!!
سودای پول زیاد؟؟ من شوتی نیستم ولی میدونم همشون از مجبوری میرن
گلوگاهای اصلی منتهی به گناوه وهندیجان ببندید اگه یک شوتی از گناه تا تهران دیدید جایزه دارید ولی قبلش اشتغال واسه این شوتی سوارها فراهم کنید چون از جاده درشون بیارید شک نکن باید توی خونه های مردم در حال دزدی و یا تو خیابونا در حال کیف قاپی دنبالشون باشید که بدتر میشه
شوتی فقط از رو بیکاری و نداشتن شغل و کاره مجبورن بخاطر خرج و مخارج زندگی مجبوری با این هزینه های ۱۰برابری
ماشین کالای قاچاق اگاهی گچساران تو مسیر گناوه گچساران در همین راه مبارزه باکالای قاچاق چپ کرده و راننده باید خرجشو بده بره دادسرا نظام، هیچکس هم حمایت نمیکنه، هرچه کالامیاد همش از تو گمرک میاد جلو مرزبانی وحقوقی گمرک رد میشه از کار از مبدا خرابه
شما چرا خودتونو شرمنده اینو اون میکنین این جامعه هست که سنی ها رو قبول نداره اونا هم مجبورند این کار ها رو انجام بدن اگه انجام ندهند که نونی سر سفره شون نمی‌مونه شوتی ها اسمشون بد در رفته وگرنه عشق ماشین هستند و چون بعضیا ازشون خوششون نمیاد دلیل نمیشه که اونا هم از نون خوردن بیفتند و من کاملاً با این نظریه مخالفم
چه خانواده هایی که با سبقت های ممنوعه سر پیچها با چراغ خاموش در شب وشاخ به شاخ توسط شوتی ها جون خودشون رو از دست دادند .
اگرجلوی آنها گرفته شود که نمی شودتعدادی مامور متخلف ازدرآمدبالا می افتندونتیجه تعدادی مامور وظیفه شناس وخداترس باید جانشان راازدست بدهند
دوستان .وهموطنان .بحث سر درست وغلط بودن کار نیست .سر حرکت ورفتار اشتباهه .خیلی بد رانندگی میکنن .چند بار خواستم به پلیس بگم ولی دلم نیومد یواش برو یواش بیا کاری نداره
با سلام اینها که میگین شوتی باری را که جا به جا میکنن اکثرن بار خودشان که نیست ،اون اصل کاری که قاچاق میکنه وبار مال اون هست رو باید دید کیه ،اگرنه شوتی بار وجابه جا میکنه کرایش را میگیره تمام خطراتش هم گردن میگیره ،همیشه فرد قانون شکن واقعی در خفا ودیده نشدن ومورد پیگیری قرار نگرفتن کارش را انجام میده وهمه گناه ها را از چشم اون شوتی میبینن ،
تویی ک میگی شوتی بد هست و اجناس قاچاق میبره و نظم اقتصادی رو بهم میزنه،تپ خودت کل وسایل خونت همین اجناس قاچاقه ک شوتیا میارن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی