بازدید 1971
۱

زلنسکی خواستار تشکیل «شورای ناتو - اوکراین» شد

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در گفت وگو با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو خواستار تشکیل «شورای ناتو - اوکراین» شده است.
کد خبر: ۱۱۸۴۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳ 23 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از رسانه‌های اوکراینی، زلنسکی شنبه شب در پیام ویدئویی خود اظهار کرد: با استولتنبرگ در مورد وضعیت امنیتی کنونی به ویژه اقدامات تهاجمی روسیه در دریای سیاه گفت وگو کردم.

وی افزود: هرگونه بی‌ثباتی در این منطقه و اختلال در مسیرهای صادرات محصولات کشاورزی ما، پیامدهایی را برای همه جهانیان به دنبال خواهد داشت که ایجاد بحران قیمت مواد غذایی کمترین عواقب ممکن است.

رئیس جمهور اوکراین خاطرنشان کرد: با دبیرکل ناتو در مورد اقدامات مقتضی برای برطرف کردن مشکلات بر سر راه صادرات محصولات کشاورزی اوکراین و اطمینان از عملکرد پایدار کریدور غلات رایزنی کردیم.

زلنسکی گفت: ما در همکاری خود با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به یک سطح جدید ارتقا پیدا کرده و به مکانیسم «شورای ناتو - اوکراین» رسیده‌ایم و این مکانیسم می‌تواند کار کند.

وی با تاکید بر اینکه ما می‌توانیم بر بحران امنیتی در دریای سیاه غلبه کنیم، افزود: به استولتنبرگ پیشنهاد تشکیل فوری چنین شورایی را برای بحث و گفت وگو در مورد حل و فصل بحران‌های پیش رو داده‌ام و امیدوارم این شورا در روزهای آتی برگزار شود.

به نوشته رسانه‌های اوکراینی، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین روز دوشنبه هفته گذشته (۱۷ جولای / ۲۶ تیر)، خبر از تعلیق توافقنامه غلات دریای سیاه توسط مسکو داد. روسیه متعاقباً لغو ضمانت‌های امنیتی کشتیرانی تحت این توافقنامه را نیز اعلام کرد.

در پی این تصمیم روسیه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت که معتقد است ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه واقعاً خواهان تمدید توافقنامه غلات دریای سیاه است و در این باره با او صحبت خواهد کرد.

بعد از ایراد این سخنان از سوی اردوغان، زلنسکی به ترکیه و سازمان ملل پیشنهاد کرد که کریدور غلات تحت توافقنامه غلات دریای سیاه باید بدون روسیه به کار خود ادامه دهد.

پس از مطرح شدن پیشنهاد زلنسکی، پوتین روز چهارشنبه هفته گذشته (۱۹ جولای / ۲۸ تیر) گفت که روسیه امکان بازگشت به توافقنامه غلات را تنها در صورتی بررسی خواهد کرد که شرایط مورد نظر مسکو به طور کامل برآورده شود.

در همین حال در روزهای اخیر، ارتش روسیه به طور مداوم زیرساخت‌های ذخیره و صادرات محصولات کشاورزی و ذخایر غلات را در جنوب اوکراین مورد هدف قرار داده و تخریب کرده‌ و در نتیجه یکی از این حملات در روز چهارشنبه هفته گذشته، زیرساخت‌های استان اودسا مورد هدف قرار گرفته و ۶۰ هزار تن غلات در بندر چورنومورسک این استان نابود شده است.

روز جمعه (۲۱ جولای / ۳۰ تیر) نیز در یک حمله شبانه از سوی روسیه، ۱۰۰ تن نخود و ۲۰ تن جو در استان اودسا در جنوب اوکراین نابود شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
واقعا بدبختی این زلنسکی و نادانیش در تکیه به ناتو باید به عنوان درس عبرتی مورد بررسی قرار بگیره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست