بازدید 3106
۵

۶۰ زن و مرد به دام کلاهبرداری از داخل زندان افتادند!

کلاهبردارانی که از داخل زندان و به بهانه خوش‌حسابی شهروندان در اپوراتورهای تلفن همراه یا برنده شدن در قرعه کشی مرتکب جرایم باندی شده‌‌اند به دام افتادند.
کد خبر: ۱۱۸۴۴۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۷ 22 July 2023

به گزارش.«تابناک» به نقل از سایت جنایی، تا این مرحله از تحقیقات پلیس فتای تهران  ۶۰ زن و مرد که فریب خورده‌اند با طرح شکایاتی خواهان رسیدگی به پرونده هستند.

دکتر، مهندس، تاجر، خانه دار و... جزو مالباختگانی هستند که با یک زنگ تلفن پول هایشان را از دست دادند. همه آنها به یک شگرد مورد سرقت قرار گرفته اند و بسیاری از آنها در گفت‌وگو با خبرنگاران گفتند: در متن پیام کد تایید برنامه بانک ما نوشته شده بود که کد محرمانه‌ است و آن را در اختیار کسی قرار ندهیم اما متهمان آنقدر خوب و با چرب‌ زبانی صحبت می‌کردند که در آن لحظه متوجه حساسیت موضوع درخواستشان نمی‌شدیم و وقتی اس‌ام‌اس‌های کم شدن پول از حسابمان می‌آمد تازه متوجه می‌شدیم که خودمان مقدمات را برای کلاهبرداران فراهم کرده‌ایم.

زن جوانی که همراه پسرش یکی از مالباختگان این باند کلاهبرداری است، در رابطه کلاهبرداری تلفنی که از او شده است، گفت: با شماره تلفن اعتباری تماس گرفتند و گفتند که از رادیو گفت و گو تماس گرفته‌اند و برنده قرعه کشی ۳۰ میلیونی همراه اول شده‌ام. شخصی که پشت خط تلفن بود، مرد جوانی بود که خیلی خوب صحبت می کرد. به من گفت یا باید روی خط بروم و با شنوندگان رادیو صحبت کنم یا اینکه مستقیما به بخش دریافت جایزه وصل شوم. من هم بخش دریافت جایزه را انتخاب کردم. او مدام از من سوالات متفاوت می‌پرسید تا حواسم را پرت کند و راحت اطلاعاتم را لو بدهم. او به من چند شماره داد که گفت شماره حواله هایتان است و چند کد برایتان می آید که این کدها برای فعالسازی حواله‌هاست. اما کد اول کد احراز هویت بود و کدهای بعدی رمز دوم بود که من به تصور اینکه کدهای امنیتی برای دریافت حساب هستند را پشت سر هم برایش خواندم. بعد پیامک‌هایی آمد و تصور کردم هر پیامک حاوی ۱۰ میلیون تومان واریز به حسابم است. اما در حقیقت هر بار که اس‌ام‌اس می‌آمد ۱۰ میلیون تومان از حسابم کم می شد و در نهایت ۵۳ میلیون تومان از دست دادم.

شاکی دیگر، مرد تاجری است که ۸۷ میلیون تومانش به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته است. او می‌گوید : تا به حال چندین بار با من تماس گرفته بودند و هر بار متوجه می‌شدم کلاهبرداری است و فورا قطع می‌کردم. اما این‌بار فردی که تماس گرفت، به قدری با اعتماد به نفس و خوش برخورد بود که من تمام اطلاعات را بدون هیچ سوالی در اختیارش قرار دادم. به من گفت شماره قدیمی است و خوش حساب هستم و به همین دلیل برنده جایزه شده‌ام. در متن پیامک‌هایی که می‌آمد نوشته بود که این متن خصوصی است و تنها برای استقاده شخصی شماست اما من اطلاعاتش را به فرد کلاهبردار می‌دادم و او  هم در چندین مرحله از حسابم پول برداشت کرد.

به دنبال شکایت‌های سریالی، تحقیقات از سوی کارآگاهان پلیس فتا پایتخت آغاز شد. در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد تماس‌ها از زندان رجایی شهر گرفته شده است. گردانندگان اصلی باند زندانیان محکوم به قصاص و حبس‌های طولانی مدت بودند که با استخدام چندین نفر بیرون از زندان نقشه خود را اجرا می کردند. به این ترتیب اعضای این باند در بیرون و داخل زندان شناسایی شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵
زندان دانشگاه است . یک بیسواد وارد شود دو ساله کارشناس هک و کلاهبرداری و حقوق دانی که بتواند قوانین را دور بزند می شود
يادتون نره تو ايران هيچكس به شما خبر خوب و پول و جايزه نميده
تمام
طمع انسان انتها نداره........
تمام این جرائم و کلاهبرداری ها مقصر اصلیش دولت و مسوولین هستند
به یک دلیل ساده بقدری زندگی رو برای مردم از نظر اقتصادی سخت کردن که فقط به وسیله معجزه مثل لاتاری و بخت آزمایی و جایزه و ... امکان داره زندگی مردم بهتر بشه
جالبه
حتی از کنترل زندانی ها هم عاجزید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست