بازدید 1062

درآمد اکثر خانوارها با نرخ تورم متناسب نیست

عضو کمیسیون بودجه مجلس با بیان اینکه درآمد اکثر خانوارها با تورم همخوانی ندارد و پاسخگوی هزینه‌ها نیست، گفت: دولت اهتمام بیشتری در کنترل قیمت‌ها داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۸۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱ 22 July 2023

رحیم زارع در گفت‌وگو با خانه ملت درباره وضعیت معیشت مردم و گرانی کالاهای اساسی، گفت: مسائل اقتصادی دولت را درک می کنم و می دانم برای رفع مشکلات بنیادی اقتصاد زمان لازم است اما از دولت انتظار داریم با اقدامات کوتاه مدت نیز به کنترل نرخ ها کمک کند چراکه متاسفانه مردم هر روز شاهد افزایش قیمت اقلام خوراکی و مصرفی خود همچون گوشت، مرغ، دارو، شیرخشک، تجهیزات مصرفی پزشکی و لبنیات  هستند.


نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درآمد اکثر خانوارها با تورم همخوانی ندارد و پاسخگوی هزینه‌ها نیست و به یقین اگر دولت نتواند مواد غذایی مردم را به درستی و با کیفیت مناسب تامین کند در آینده شاهد بروز بیماری‌ها در جامعه خواهیم بود که هزینه‌های درمانی بسیاری به دولت و خانوارها تحمیل می‌کند.


وی افزود: از آنجا که سال جاری باعنوان مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده است، دولت باید نسبت به کاهش تورم توجه بیشتری داشته باشد اما از ابتدای سال شاهد افزایش قیمت بسیاری از کالاهای اساسی بودیم لذا با توجه به کاهش قدرت خرید مردم در پی این گرانی‌ها، شرایط نگران‌کننده شده است.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید کنترل بازار را در دست بگیرد و ثبات قیمتی را محقق کند، اظهار کرد: مردم تحمل گرانی‌ها جدید را ندارند بنابراین دولت اهتمام بیشتری در کنترل قیمت‌ها داشته باشد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی