بازدید 3048
در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره اقوام بیان شد:

تبریزی: دوست دارم در شهر مادری‌ام فیلم بسازم

کمال تبریزی دبیر جشنواره فیلم اقوام: اصلی‌ترین دلیل پذیرش دبیری این جشنواره برگزاری آن در شهر مادری‌ام است و دوست دارم قبل از بازنشستگی یک فیلم در این شهر بسازم.
کد خبر: ۱۱۸۴۳۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲ 22 July 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره فیلم اقوام ایرانی درخانه سینما، کمال تبریزی دبیر جشنواره، یکی از نقاط قوت این جشنواره را برگزاری این جشنواره بصورت مستقل عنوان کرد و برگزاری آن توسط یک گروه خصوصی را در افزایش کیفیت برگزاری این جشنواره تاثیرگذار دانست.

وی اصلی‌ترین دلیل پذیرش دبیری این جشنواره را برگزاری آن در شهر مادری خود بیان کرد و گفت: دوست دارم قبل از بازنشستگی یک فیلم در این شهر بسازم.

تبریزی اظهار کرد: انتظار‌ها باید در حد اولین دوره برگزاری این جشنواره باشد. شاخصه مهم انتخاب فیلم‌های اقوام گویش محلی آن است. تسهیل شرایط اکران فیلم‌های داستانی و مستند محلی جهت حمایت از آن‌ها را ضروری میدانم.

کمال تبریزی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که به حواشی حضور ایشان در برنامه تصویر دهم پرداخت و تاکید بر اینکه حاکمیت بدنبال عادی‌سازی روابط خود با جامعه هنری بواسطه بعضی همکاری‌ها است، بیان کرد: تنها حوزه‌ای که نمی‌توان در آن عادی‌سازی صورت بگیرد حوزه هنر و بخصوص سینما است، ولی سینماگران هم باید مانند بقیه صنوف کار خود را انجام دهند و از موضع انفعال با مسائل برخورد نکنند.

تبریزی در پایان ابراز امیدواری کرد برگزاری این جشنواره بصورت مستقل و مردمی ادامه پیدا کند.

در بخش دوم مراسم دکتر مهدی حیدری، رئیس جشنواره، بر روی سن آمد و نکاتی درباره جشنواره بیان کرد. حیدری ایده شکل گیری جشنواره را ناشی از کمبود کار رسانه‌ای و نبود ویترین جهت نمایش آثار سینمایی در زمینه اقوام عنوان کرد و ادامه داد: چند سال پیش در زمینه کار اقوام صحبت کردیم و من هم مقاله‌ایدر زمینه قومیت و اقوام مقاله‌ای نوشتم. در این زمینه جشنواره‌های مختلفی در زمینه میراث فرهنگی، موسیقی، صنایع دستی و تئاتر وجود دارد و تنها جای فیلم در زمینه اقوام خالی بود.

همچنین ایشان بیان کرد جهت تسهیل حضور سینماگران مختلف در این جشنواره فیلم‌هایی که از سال ۱۳۹۶ به بعد در زمینه اقوام ساخته شده امکان حضور در جشنواره را دارند.

سپس، دکتر اصغر جنابی با اجرای یک قطعه موسیقی اپرا با حال و هوای محلی رنگ و بوی دیگری به مراسم بخشید.

در بخش بعدی مرضیه برومند، مدیر عامل خانه سینما، ضمن خیر مقدم به حضار از برگزاری جشنواره اقوام ابراز خوشحالی کرد و ایران را کشوری صاحب آداب و رسوم متنوع و طبیعت چندفصل دانست و آن‌ها را بعنوان ثروت ملی کشور ایران معرفی و به حفظ آن‌ها تاکید کرد.

سپس فرهاد قائمیان بر روی سن آمد و ضمن تمجید از کمال تبریزی بعنوان دبیر جشنواره به همکاری مشترک خود با ایشان در سریال شهریار اشاره کرد و آنرا یکی از ماندگارترین لحظات زندگی خود نامید.

او وجود جشنواره فیلم اقوام را برای حفظ یکپارچگی ملت ایران و تمامیت ارضی کشور لازم دانست و از برگزار کنندگان جشنواره و فیلمسازان حاضر در آن تشکر کرد.

در انتهای مراسم مجری مراسم از علی اصغر شعردوست، پژوهشگر و ادیب شهر تبریز، دعوت به سخنرانی کرد.

وی در این بخش مراسم برگزاری اولین دوره این جشنواره را در تبریز ناشی از افتخارات و تاریخ غنی این شهر دانست و همچنین اقوام را یکی از دغدغه‌های همیشگی خود برشمرد.

دکتر شعردوست فصل مشترک تمام اقوام ایرانی را «ایران» و ایران خواهی را برای قومیت‌های ایرانی ارزش خواند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم