بازدید 1713

هشدار درباره کلاهبرداری به شیوه فروش حواله خودرو

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی پلیس آگاهی فراجا به شهروندان در ارتباط با کلاهبرداری به شیوه فروش حواله خودرو هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۸۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹ 22 July 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سرهنگ محمد شریفی در تشریح هشدار پلیس اظهار داشت: در پی شکایاتی مبنی بر فعالیت کلاهبرداری شخصی از طریق فروش حواله خودرو و عدم تحویل خودروها، پرونده به کارآگاهان پلیس اگاهی شهرستان سبزوار ارجاع شد.

وی افزود: بررسی های اولیه کارآگاهان حاکی از این بود که فردی به هویت معلوم اقدام به فروش حواله خودرو به مبلغی بالاتر از کارخانه و کم‌تر از قیمت بازار آزاد کرده و پس از اینکه حدود ۴۰ الی۵۰ دستگاه خودرو را سر موعد تحویل داده متواری شده است.

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه مالباختگان از شهرهای مختلف تهران، سمنان، ورامین، سبزوار، ششتمد، خوشاب، داورزن، جوین، جغتای اقدام به واریز پول به حساب متهم کرده بودند، تصریح کرد: طبق تحقیقات تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر شاکی شناسایی شده که ارزش کلاهبرداری صورت گرفته بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی گفت: پس از یک ماه تلاش شبانه روزی کارشناسان دایره اطلاعات جنایی و کلاهبرداری پلیس آگاهی مشخص شد که متهم در چندین استان کشور (تهران، مشهد، کرمان، مازندران و گلستان) در حال تردد بوده که وی در شهر گرگان شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه در منزلش شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ شریفی تصریح کرد: پس از انتقال این کلاهبردار به اداره پلیس آگاهی وی اعتراف کرد با همکاری ۴ نفر دیگر و با برنامه ریزی قبلی اقدام به فروش حواله خودرو کرده و پس از تحویل چندین دستگاه سرموعد و جلب اعتماد شهروندان متواری شده است.

وی با بیان اینکه متهم نامبرده با قرار بازداشت موقت تحویل زندان شد، گفت: با این حال نظر به مراجعه روزانه شکات جدید تحقیقات جهت شناسایی متهمان متواری کماکان ادامه دارد.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی فراجا ضمن هشدار به شهروندان توصیه و هشدار داد: به هیچ عنوان فریب تبلیغات و آگهی های افراد کلاهبردار در سایت ها و ... را نخورید و حتما در این خصوص از منابع رسمی و معتبر اقدام به ثبت نام و خرید خودرو کنند.

وی با اشاره به سوءاستفاده برخی کلاهبرداران در فروش حواله خودروها به متقاضیان اظهار داشت: شهروندان می‌بایست فریب وعده‌های پوچ و وسوسه انگیز شرکت‌های بدون مجوز و افراد ناشناس مبنی بر تحویل خودرو با شرایط ویژه و استثنایی را نخورند.

سرهنگ شریفی با بیان اینکه کلاهبرداران معمولا طعمه‌های خود را از بین افرادی انتخاب می‌کنند که آشنایی کافی با فرآیندهای قانونی ندارند، تصریح کرد: هموطنان لازم است در برخورد با شرکت‌های اجاره‌ای و فاقد مجوز دقت لازم را به عمل آورده و موارد مشکوک را در اسرع وقت با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ درمیان بگذارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی