مجمع فولاد ۱۴۰۲ + فیلم مجمع

در تاریخ ۲۹ تیر ۱۴۰۲ مجمع عمومی فوق العاده و عادی سالیانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان با حضور ۷۷.۲۲ درصد سهامداران برگزار شد. گزارش نبض بورس از این مجمع را بخوانید.
کد خبر: ۱۱۸۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴ 22 July 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، در تاریخ  ۲۹ تیر ۱۴۰۲ مجمع عمومی فوق العاده و عادی سالیانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان با حضور ۷۷.۲۲ درصد سهامداران برگزار شد. در این مجمع صورت‌های مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ و نیز گزارش حسابرس قانونی و تقسیم سود مورد بررسی و تصویب قرار گرفت:

معرفی و جایگاه شرکت

شرکت فولاد مبارکه اصفهان با نماد «فولاد» بزرگترین تولیدکننده ورق‌های فولادی تخت در غرب آسیا و شمال آفریقا و نیز بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان است که سهم ۱.۵ درصدی در تولید ناخالص داخلی کشور را داراست. این شرکت دارای زنجیره کامل تولید از سنگ تا رنگ است.

چالش‌های استراتژیک پیش روی شرکت

•    عدم توازن زنجیره صنعت و کمبود شدید مواد اولیه
•    سیاست‌های دولت در مدیریت بازار و قیمت محصولات زنجیره فولاد
•    محدودیت منابع انرژی (برق و گاز) و افزایش قیمت آن‌ها
•    تحریم‌های ظالمانه بین المللی
•    محدودیت منابع آب

برخی از مهم‌ترین پروژه‌های توسعه‌ای شرکت

۱.     پروژه احداث واحد نورد گرم ۲
۲.     پروژه احداث شبکه و ایستگاه‌های گاز
۳.     اجرای پروژه‌های آهن سازی (کامیون ریز مکانیزه، افزودن چهار دیسک به خط تولید گندله سازی، سیستم آنتی کلوژن واحد انباشت و برداشت، تهیه و ساخت تجهیزات ماشین بریچ ریکلایمر دو طرفه)

صورت سود و زیان شرکت در سال مورد گزارش

مجمع فولاد ۱۴۰۲ | چانه زنی فراوان برای تقسیم سود

مقادیر تولید برای فروش شرکت

مجمع فولاد ۱۴۰۲ | چانه زنی فراوان برای تقسیم سود

عملکرد فروش به تفکیک بازار‌های داخلی و صادراتی

مجمع فولاد ۱۴۰۲ | چانه زنی فراوان برای تقسیم سود

شرکت فولاد با توجه به افزایش تقاضای بازار داخلی، ضمن تامین حداکثری نیاز بازار داخلی، روند صادرات خود را به میزان ۱.۱۹۶ هزار تن کاهش داده است.

سوالات مطرح شده در مجمع

آیا پروژه‌ها پیشرفت خوبی داشته؟ نورد گرم ۲ چه میزان پیشرفت کرده؟ پیشرفت پروژه‌ها خوب بوده ولی برای هر پروژه، مجوز‌های متفاوتی باید گرفته شود که زمان بر است. نورد گرم ۲ حدود ۱۳ تا ۱۴ درصد پیشرفت داشته.

چرا ومعادن و کچاد و کگل خریداری شده؟ با نگاه بلندمدت و استراتژیک خریداری شده و خرید کگل و کچاد و کنور به هدف کنترل بیشتر و هم راستایی با استراتژیک‌های فولاد انجام شده است.

سنگ شرکت سنگان چگونه تامین می‌شود؟ با منابع موجود در منطقه که باید از ایمیدرو مجوز گرفته شود و نیز با واردات سنگ از افغانستان که هنوز به نتیجه نرسیدیم.

چرا مواد اولیه بجای کچاد و کگل از سنگان خریداری می‌شود؟ شرکت سنگان ۱۰۰ درصد از شرکت فولاد است و تولید در سنگان معاف از مالیات است و سرمایه گذاری زیادی در سنگان انجام شده و حتما برای فولاد سودده خواهد بود. البته هزینه حمل سنگان به مبارکه برابر با هزینه حمل از کچاد و کگل به مبارکه است.

چرا قیمت سهم فولاد کم شده است؟ در زمان‌های کوتاه مدت نوسانات زیادی در بازار سرمایه است ولی سهم فولاد، سهمی بنیادین در بازه زمانی ۴ تا ۵ ساله است و مقطعی نیست.

برای حل مشکل کم آبی و خشکسالی چه اقدامی انجام داده اید؟ تا پایان سال پروژه آب به میزان ۷۰ میلیون متر مکعب آب به اصفهان وارد می‌ کند که مشکل فولاد و ذوب و زاینده رود حل خواهد شد.

افزایش حامل‌های انرژی چه تاثیری بر سودآوری شرکت دارد و آیا قابل حل است؟ افزایش حامل‌های انرژی سودآوری شرکت‌های فولادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این مشکل با اعتراض قابل حل نیست، راهکار اساسی این است که نیروگاه ۸۰۰ مگاواتی وارد مدار شود که بعد از کسر هزینه استهلاک، برق مجانی خواهیم داشت.

در این مجمع حسابرس و بازرس قانونی، دوباره سازمان حسابرسی انتخاب و تصویب شد.

چانه زنی بر سر تقسیم سود

به پیشنهاد هیئت مدیره که سود شرکت ۶۸ هزار میلیارد تومان بوده فقط ۲۰.۳ همت از آن یعنی به ازای هر سهم ۲۵ تومان سود تقسیم شود.
سهامداران با این میزان تقسیم سود مخالفت کردند که در بین مخالفین ناظر مجمع آقای محمدی نماینده رفاه بیان نمود که سال ۱۴۰۰ شرکت با تقسیم سود خوب توانست در سال ۱۴۰۱؛ رشد تولید و کارآمدی و نیز تامین مالی خوبی را انجام دهد و نیز شرکت به راحتی برخی پروژه‌های دستوری را با تقسیم سود خوب رد کرد. البته با دسترس نبودن پول و در واقع تقسیم سود خوب برای سهامدار، واحد تامین مالی با تلاش بیشتر، قوی عمل کرد و البته اوراق اجاره ۴ ساله خوب و نیز خرید سهام معقول تری انجام شد.
به گفته‌ی وی سود قابل تقسیم شرکت شامل سود انباشته (۵ همت) و سود سال شرکت (حدود ۶۹ همت) برابر با ۷۴ همت است و البته ما قصد ضربه به شرکت را نداریم، ولی با حرکت درآمدن مدیران میانه و برنامه ریزی بیشتر، پیشنهاد ما تقسیم سود ۶۰ تومان به ازای هر سهم است.
در نهایت با چانه زنی فراوان بر سر تقسیم سود در قیمت‌های متفاوت برای هر سهم ۵۰ تومان سود تقسیم و تصویب شد که حداکثر تا شهریور ماه واریز می‌گردد.

فیلم مجمع فولاد ۱۴۰۲

برای مشاهده فیلم مجمع اینجا کلیک کنید. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست