بازدید 1885
۱

رئیس سابق شاباک: در آستانه جنگ داخلی قرار داریم

«ناداو ارگمان» رئیس سابق سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در واکنش به اعتراضات در فلسطین اشغالی درباره لایحه اصلاحات قضایی کابینه بنیامین نتانیاهو گفت که این رژیم در آستانه جنگ داخلی قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۸۴۱۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳ 21 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری سما فلسطین، «ناداو ارگمان» از طرح اصلاحات قضائی کابینه نتانیاهو نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

رئیس سابق شاباک در مصاحبه با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از نتانیاهو خواست که از پیشبرد طرح اصلاحات قضائی عقب‌نشینی کند.

وی گفت: نتانیاهو مثل زمانی که او را می‌شناختم به (رژیم) اسرائیل متعهد نیست. به نظرم او بیشتر در قبال یک ائتلاف ناممکن احساس تعهد می‌کند.

ارگمان در ادامه با بیان اینکه انتظار می‌رود این طرح روز دوشنبه رای بیاورد، افزود: من نگرانم که بعد از آن شرایط ما متفاوت شود و من درباره استقلال قضاتمان و درباره (رژیم) اسرائیل نگران هستم.

رئیس سابق شاباک طرح نتانیاهو را وحشتناک عنوان کرد و از رئیس کنونی شاباک خواست به نتانیاهو نشان دهد تبعات تصویب آن چه خواهد بود.

وی در پایان گفت: من بسیار نگرانم که ما در آستانه جنگ داخلی قرار داریم.

ارگمان پیش تر گفته بود که نتانیاهو مسئول آسیبی است که به توانایی و کارآمدی ارتش وارد شده است.

این درحالی است که روز سه‌شنبه رئیس ستاد کل مشترک رژیم صهیونیستی، نظامیان کابینه و کنست را مسئول تمرد در ارتش دانست.

«هرتزی هالیوی» نظامیان معترض به لایحه ایجاد تغییرات در سیستم قضایی را تهدید کرد که با پاسخ آنها روبرو شد.

هالیوی در نشست کمیسیون خارجی و امنیت کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی با جملات تلویحا تهدیدآمیز گفت که هر کسی که دعوت به نافرمانی در ساختار ارتش یا نیروهای ذخیره کند، در واقع به ارتش و امنیت رژیم لطمه وارد کرده است.

وی به وجود چالش‌های امنیتی در این رژیم اذعان کرد و گفت: در شرایط کنونی باید در آمادگی بالا همراه با کارایی و همبستگی باشیم.

ارتش رژیم صهیونیستی به تازگی به دلیل نافرمانی و تمرد شماری از افسران و نیروهای ذخیره به ویژه خلبانان و واحدهای کوماندو و واحد سایبری در کنار پزشکان نظامی علیه لایحه تغییرات در اختیارات دستگاه قضایی، دچار بحران شده و مقامات صهیونیست نسبت به تبعات امنیتی آن بر این رژیم هشدار داده‌اند.

به گزارش ایرنا، ایستادگی همه جانبه نیروهای مقاومت در برابر تجاوز ارتش صهیونیستی به مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی و دفاع مقتدرانه رزمندگان مقاومت در هفته‌های اخیر در نوار غزه و کرانه باختری همزمان با شکاف‌های داخلی در اثر اصرار کابینه افراطی نتانیاهو برای تغییرات قضایی در این رژیم، بحران داخلی و خارجی بی سابقه‌ای را بر سران تل آویو تحمیل کرده است.

در همین راستا، مقامات ارشد نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از بیم طغیان بدنه ارتش رژیم اسرائیل علیه لایحه تغییرات قضایی مورد اصرار کابینه نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تبعات امنیتی آن، جلسه اضطراری تشکیل دادند.

اعتراضات به لایحه تغییرات قضایی در سایه اصرار کابینه نتانیاهو برای طی کردن مراحل تصویب آن در کنست گسترش یافته و بخش‌های مختلف ارتش رژیم صهیونیستی را نیز در بر گرفته و باعث نافرمانی شماری از افسران و نیروهای ذخیره رده‌های مختلف شده است. این درحالی است که گروهی از نظامیان بازنشسته و سابق ارتش رژیم صهیونیستی از نافرمانی در ارتش و اعتراضات حمایت کرده‌اند و شماری از افسران بازنشسته دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به شاباک نیز خواهان توقف این لایحه شده و درباره تبعات خطرناک آن برای امنیت این رژیم هشدار داده‌اند.

کابینه حاکم رژیم صهیونیستی قصد دارد تا پیش از شروع تعطیلات تابستانی کنست در پایان ماه جولای، لایحه تغییرات قضایی را تصویب کند.

تلاش کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی برای تسلط بر دستگاه قضایی این رژیم و مقاومت ائتلاف مخالفان در کنست، گسست سیاسی در این رژیم را تشدید کرده است.

روسای گروه‌های مخالف در رژیم صهیونیستی هدف لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را تضعیف دستگاه قضایی این رژیم و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
والله ما هم چندان دور نیستیم!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست