بازدید 3357
۲

پوتین: توافق غلات میلیاردها دلار به روسیه خسارت زد

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه توافق غلات میلیاردها دلار به روسیه خسارت زد، گفت: این توافق به ترتیب ۱.۲ میلیارد دلار و ۱.۶ میلیارد دلار برای کشاورزان و تولیدکنندگان کود کشاورزی در روسیه خسارت مستقیم داشته است.
کد خبر: ۱۱۸۴۱۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸ 21 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرن از راشا تودی، رئیس جمهور روسیه افزود: به دلیل تخفیف ۳۰ تا ۴۰ درصدی غلات روسیه در بازارهای جهانی، زیان کشاورزان روسیه به ۱.۲ میلیارد دلار رسید.

پوتین گفت: علاوه بر این، افزایش هزینه حمل و نقل دریایی برای حمل و نقل محموله و هزینه تسویه حساب‌های بین‌المللی و سایر معاملات منجر به کاهش دو برابری سودآوری محموله‌های صادراتی روسیه شده است.

رئیس جمهور روسیه در ادامه با اشاره به اینکه تولیدکنندگان کودهای روسی که مجموعاً ۱.۶ میلیارد دلار ضرر داشتند، با مشکلات مشابهی روبه‌رو بودند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، روسیه حتی از ارائه کود به صورت رایگان به فقیرترین کشورهای نیازمند منع شد.

پوتین تاکید کرد: غرب بی‌شرمانه از معامله غلات سود برد و به سادگی معنا و ماهیت این توافقات را منحرف کرد.

به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا روز سه‌شنبه در برنامه‌ای در شبکه یک تلویزیون این کشور، گفت که مسکو دیگر به وعده‌های کشورهای غربی و سازمان ملل در رابطه با توافق غلات دریای سیاه اعتماد نمی‌کند و فقط پس از مشاهده نتایج جدی، بازگشت به این توافق را در نظر خواهد گرفت.

وی در ادامه به این مساله اشاره کرد که روسیه هر فرصتی را به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل داده، آماده همکاری با او بوده و تمام تلاش خود را برای رفع انسداد انجام داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با تاکید براینکه ما دیگر هیچ تضمین و قولی را نمی‌پذیریم، تصریح کرد: ابتکارات لحظه آخری فقط با هدف وادار کردن ما به گفتن "بله" انجام می‌شود. فقط نتایج ملموس. هنگامی که چنین نتایج ملموسی ارائه شود، تنها در آن صورت ممکن است به بازگشت به این معامله فکر کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲
حالا مونده پوتین
ورشکست شدی رفت
سوخو هم که ندادی به دوستدارانت:)
تو خودت کلا برای روسیه و برای کل دنیا خسارتی!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست