بازدید 2161

حراج هنری تهران فردا با ارائه ۱۱۰ اثر برگزار می‌شود

یکصدوده اثر که قرار است روز جمعه در حراج هنری تهران به فروش برسد تا پنجشنبه شب در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده شده است. بازدید از این آثار تا پنجشنبه شب برای عموم آزاد خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۸۴۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵ 20 July 2023

به گزارش تابناک، ایسنا نوشت: از صبح روز گذشته چهارشنبه ۲۸ تیرماه، نمایشگاه آثار هفدهمین دوره از حراج هنری تهران در هتل پارسیان آزادی تهران در حال برگزاری است. بازدید از این نمایشگاه تا ساعت ۲۱ امشب، ۲۹ تیرماه امکان‌پذیر است.

در میان آثار موجود در این حراج که قرار است روز جمعه چکش بخورند، قدیمی‌ترینشان اثری بدون عنوان از هوشنگ پزشک‌نیاست که در سال ۱۳۳۷ به تصویر کشیده شده است.

با توجه به کمینه و بیشینه برآورد قیمت‌هایی که صورت گرفته است، اثری از سهراب سپهری تا کنون گران‌ترین اثر از مجموعه آثار هفدهمین دوره از حراج هنری تهران محسوب می‌شود. البته سهراب سپهری اثر دیگری هم در حراج هنری تهران دارد که آن هم از آثار گران‌قیمت این دوره پیش‌بینی شده است.

در واقع در میان آثاری که بیشترین برآورد قیمت فروش در حراج تهران را به خود اختصاص داده‌اند، می‌توان به دو اثر از سهراب سپهری و آثاری از کوروش شیشه‌گران و حسین زنده‌رودی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید

یک پیش‌بینی برای حراج تهران/ گران‌ترین آثار کدام‌اند؟

۱۱۰ اثری که قرار است روز جمعه در حراج هنری تهران به فروش برسند، تا شب پنجشنبه بر دیوارهای نمایشگاه باقی خواهند ماند.

روز چهارشنبه هم بازدید از این آثار با استقبال روبه‌رو شد و هنردوستان با حضور در نمایشگاه از آن‌ها دیدن کردند.

با ورود به طبقه نمایشگاه اثری از ایرج اسکندری که از مجموعه عقل سرخ اوست خودنمایی می‌کند و پس از آن نیز اثری از سیامک عزمی و اثری از مجموعه جهش بازتاب محمد طباطبایی دیده می‌شود. همچنین اثر والس امیرشاهرخ فریوسفی در ابتدای مسیر نمایشگاه قرار گرفته است.

با ورود به سالنی که اغلب آثار در آن قرار گرفته‌اند با مربع و مثلث‌های منیر فرمانفرماییان و اثر کوروش شیشه‌گران روبه‌رو خواهید شد. این دو اثر بر روی دیواری سرمه‌ای‌رنگ قرار گرفته‌اند و زیر اثر شیشه‌گران نوشته شده است: «کوروش شیشه‌گران همچون یک کیمیاگر در تکاپویی پرتحرک، بافتاری پیچیده و فاقد روح را به شکلی مسحورکننده متبلور می‌سازد. اثر حاضر گویی برشی از یک تصویر بزرگتر است که حرکت سیال خطوط منحنی با انرژی و پویایی، بیننده را به فرارفتن از کادر نقاشی می‌خواند.»

در کناره برخی از آثار چند خطی نوشته شده است که اغلب موجب تمرکز بیشتر بازدیدکنندگان بر اثر می‌شود.

در کنار اثر مارکو گریگوریان نیز چند خطی نوشته شده است: «مارکو گریگوریان آغازگر تجربه‌ای نو در به‌کارگیری ماده کاهگل و رسیدن به نوعی کمینه‌گرایی در مدرنیسم ایرانی بود. دغدغه او زمین و خانه و جایگاه انسان معاصر بود. این اثر با شکل مربع خود و با استفاده از مواد طبیعی شامل خاک و آب و کاه یادآور همین مفاهیم است.»

در کنار دیگر آثار، اثری از عباس کیارستمی و بازی او با نور نیز به سرعت توجه‌ها را به سمت خود جلب می‌کند.

اثر حجم کامبیز صبری از مجموعه جایی برای ایستادن او نیز در گوشه‌ای از نمایشگاه استوار ایستاده است. البته آثار حجم دیگری هم در نمایشگاه دیده می‌شوند.

آثاری که قرار است در حراج تهران چکش بخورند در انتظارند تا روز جمعه در معرض فروش گذاشته شوند؛ آثاری که توسط ۷۹ مرد و ۲۱ زن هنرمند خلق شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی