بازدید 7572
۸

سفر غیرمنتظره کیسینجر به چین

کیسینجر خود را "دوست چین" خواند و گفت: نه ایالات متحده و نه چین نمی‌توانند با یکدیگر به عنوان یک دشمن رفتار کنند.
کد خبر: ۱۱۸۴۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱ 20 July 2023

به گزارش تابناک، به نقل از گاردین هنری کیسینجر دیپلمات کهنه کار آمریکایی در پکن با وزیر دفاع چین دیدار کرد.

 بر اساس گزارش روز سه‌شنبه وزارت دفاع چین، لی شانگ‌فو، وزیر دفاع چین گفت که «ارتباطات دوستانه» بین چین و ایالات متحده از بین رفته است، زیرا برخی از مردم آمریکا به چین به عنوان یک شریک برابر نگاه نکردند.

بر اساس این گزارش، کیسینجر خود را "دوست چین" خواند و گفت: نه ایالات متحده و نه چین نمی‌توانند با یکدیگر به عنوان یک دشمن رفتار کنند.

در بیانیه چینی کیسینجر آمده است: اگر دو کشور وارد جنگ شوند، هیچ نتیجه معناداری برای دو ملت به دنبال نخواهد داشت.

سفر غیرمنتظره وزیر امور خارجه ۱۰۰ ساله سابق ایالات متحده به چین در حالی انجام شده که جان کری، فرستاده آب و هوای ایالات متحده نیز برای دیدار با مقامات چینی و گفتگو در مورد چگونگی همکاری دو کشور برای مقابله با بحران آب و هوا به پکن رفته است.

پس از سفر ماه ژوئن آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده به چین، کری آخرین نفر از یک رشته از مقامات ارشد آمریکایی است که تابستان امسال به چین سفر کرده‌اند.

روابط بین دو ابرقدرت ماه‌هاست که رو به نزول بوده است، اما خوش‌بینی محتاطانه در هر دو طرف وجود دارد که از سرگیری گفتگو‌های رسمی می‌تواند پایه‌ای برای بهبود روابط بسازد.

دیدار کیسینجر، که علنی نشده بود، خارج از فهرست رسمی جلسات است. تقریباً ۵۲ سال از سفر مخفیانه وی به پکن در ژوئیه ۱۹۷۱ می‌گذرد که راه را برای عادی سازی روابط بین ایالات متحده و چین برای ریچارد نیکسون، رئیس جمهور وقت ایالات متحده هموار کرد. با گذشت بیش از نیم قرن، بسیاری در پکن، کیسینجر را هنوز به عنوان "دوست چین" می‌دانند.

در ماه مه، روزنامه دولتی گلوبال تایمز، ذهن «تیز» کیسینجر را ستود. کیسینجر بار‌ها درباره پیامد‌های "فاجعه بار" درگیری بین ایالات متحده و چین هشدار داده است.

لی از سال ۲۰۱۸ به دلیل خرید هواپیما‌های جنگی از صادرکننده اصلی تسلیحات روسیه که پکن دلیلی برای امتناع از بازگشایی گفتگو‌های نظامی به نظامی با واشنگتن می‌داند، تحت تحریم‌های آمریکا بوده است. ماه گذشته، لی از ملاقات همتای آمریکایی خود، لوید آستین، در گفتگوی شانگری-لا در سنگاپور خودداری کرد. وزارت خارجه چین بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

منبع: ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۸
چین برای ایرانیا بد ولی برای شما غربی ها عالی ملت ماهم که کلا دوزاریشون بخاطر لج بازی و کینه ای بودن کجه
پس از هزاران هزارسال بسیار قوی وعالی وباسرعت موتوراقتصاد جهان راه افتاد و هرکس وملت و........به خواهد بی تفاوت ازاین مسیربگذرد ویادرمسیرعکس گام نهد به هردلایلی یقینا از صحنه روزگارباتعییر وپیشرفت محوخواهدشد.........لحظات بلکه این زمان در لحظه و لحظه پرازتعیین وموفقیت ها وپیروزیهایی.........که هرگزندیدین و حتی خیالشان هم نبود.........بزرگ های روزگارودست باورها خوب فهمیدند................دورودبرهمگان دورود بیکران .....
ما هم سياستمدار داريم
برا آب هوا و بحران آن میره پس،،کسینجر یک موجود کثیف تر از صهیونیست ها هست..داره میره اونجا همه برا بالانس قدرت هم روسیه ایران عربستان و خود چین صحبت کنه...این غربی ها دوست می‌فهمن چیه، وقتی بصرفه دوست هستن نصرفه تمان.چین هم کلن آمریکا رو مثل ایرانیان به غرب اعتماد ندارن .واقعیت هم همینه.چون اینا برا منافع همه جنایتی در دنیا میکنن.پای بیگانه و غرب وکافر باز بشه تو شرق و منطقه میشه جنگ جنایت دسیسه فتنه،،افغانستان رو از دست دادن آمریکایی ها حالا باید برن پیش چین برا منافعشون امتیاز بگیرن.اقغانستان هم تمایل فقط با ایران داره..
آمریکای متجاوز میخاد دنیا را ببلعد فقط از چین مثل سگ واهمه دارد حالا هی میرن ومیان بلکه سر چین شیره بمالند ولی چین مثل خودشان احمق نیست
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
آمریکا به تنهایی شصت درصد از چین صادرات میکند چی میگی! چین به هیچ عنوان علاقه ای به از دست‌دادن بازار ثروتمند آمریکا رو ندارن. آمریکای ضعیف یعنی صادرات نصف شده چین. با همین تحلیل ها کشور ما رو به خاک سیاه نشوندین
چین از سال هفتاد بزرگترین شریک تجاری آمریکا بوده و هست و خواهد بود وقت صرف چین نکنید. یا با آمریکا مذاکره و صلح کنید یا همین وضع ادامه داره. البته برای مردم آقازاده ها که اوضاع خوبی دارند و با بنز آخرین مدل تردد می‌کنند. ضمن اینکه چین ابرقدرت نیست. ابرقدرتی مهمترین فاکتورش فرهنگی هست که چین نداره.
چین ابرقدرت شده ولی ما قبولش نداریم. متاسفانه یه عده معرض هر حرکت مثبتی که با چین برداشته می شود داد و فریاد می کنند. مردم ما هیچ گاه تصمیم درستی نگرفته اند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست