بازدید 15257
اخطار عضو هیات‌رئیسه بهارستان به پاستور با حربه تهدید به استیضاح

فشار مجلس به دولت برای عزل فوری سجادی / دونده خسته با خط پایان می‌رسد؟

سجادی با تکذیب مکرر اخبار استعفا، نشان می‌دهد که میلی ندارد با پای خودش کنار برود! دولت نیز طبق ادعای یک نماینده سرشناس، به پارلمان این اطمینان را داده که بدون احتیاج به استیضاح، خودش تغییرات را در راس وزارت ورزش و جوانان اعمال خواهد کرد. اطرافیان وزیر این ادعا را رد می‌کنند
کد خبر: ۱۱۸۳۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷ 18 July 2023

وزیر ورزش و جوانان به سوژه اول کابینه سیدابراهیم رییسی تبدیل شده است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ سیدحمید سجادی که وزیر "پیام تبریک" لقب گرفته و در مقابل حجم انبوه ناکارآمدی و فجایع حوزه ورزش و جوانان واکنشی نشان نمی‌دهد، حالا به سه راهی استعفا، عزل یا استیضاح رسیده است. 

وزیر "پیام تبریک" لقبی است که اهالی ورزش به حمید سجادی اعطا کرده‌اند! چراکه او تنها در کسب موفقیت و مدال تیم‌های ایرانی در رسانه‌ها ظاهر می‌شود و گویا هیچ وظیفه دیگری جز تبریک گفتن بعداز قهرمانی ورزشکاران ندارد.

سجادی تا آخر هفته از وزارت ورزش برکنار می‌شود / پایان وزیر

سجادی که به عنوان یک قهرمان و ملی‌پوش سابق برای نخستین بار به عنوان مدیر کاملا ورزشی توسط رئیس دولت به عنوان وزیر ورزشی‌ها انتخاب شد، شخصیتی آرام و تعامل گر دارد اما برآیند کارنامه دوساله او ، مجلس را قانع نکرده است.

در بیلان طولانی دلایل نارضایتی نمایندگان از سجادی موارد متعددی دیده می‌شود که اکثر آنها در لیست سوالات از وزیر طرح شد و البته پاسخ های دونده معروف تاریخ دوهای استقامت ایران، آنها را قانع نکرد و کار به سه کارت زرد کشید.

اوضاع بحرانی فدراسیون‌های ورزشی و اختلافات شدید داخلی، مجامع معوق و بلاتکلیفی چندین فدراسیون مهم که به دست سرپرست موقت سپرده شده، عدم احاطه به زیرمجموعه، بکارگیری افراد بعضا نامربوط و فاقد رزومه در پست‌های مدیریتی مهم و حساس، حواشی مدیریتی ویران کننده استقلال و پرسپولیس و اتلاف سرمایه‌های مردم در بورس، ولخرجی بی انتها در مخارج دولتی ورزش و آشفتگی مالی، خوابیدن پروژه‌های ورزشی بزرگ کشور، فرسودگی امکانات استادیوم‌ها و سالن‌ها، عدم توفیق در نوسازی نرم افزاری و سخت‌افزاری ورزش، خطرات فرهنگی متعدد و افزایش تهدیدات اخلاقی، عدم برخورد مناسب با سوءرفتار‌ها در میادین ورزش و رواج فحاشی و درگیری در مسابقات مختلف، رهاشدگی در بخش جوانان و عقیم ماندن برنامه‌های این بخش مهم، ناکامی در جذب منابع برای ورزش حرفه‌ای و عقب‌ماندگی ورزش ایران در توسعه نیروی انسانی، حجم روزافزون مهاجرت نخبه‌ها و پناهندگی ورزشکاران ملی، نتایج ضعیف تیم‌های فوتبال و والیبال و بسکتبال و وزنه برداری در یک سال اخیر، دورنمای سقوط رتبه کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو و ضعف جسمانی در انجام امور محوله بعداز سقوط با بالگرد؛ این‌ها تنها بخش کوچکی از دلایل عزل وزیر ورزش شمرده می‌شود.

گویا نمایندگان مجلس با دولت به توافق رسیدند به جای استیضاح سجادی، رییس جمهور شخصا دست به ترمیم این وزارتخانه بزند. خانه ملت در ماجرای کارت زرد سوم خود به سجادی آنهم با رای بالا ثابت کرد که عزم خود را برای تغییرات در وزارت ورزش جزم کرده است.

در کنار چند صدایی در ساختمان سئول، اختلاف و بی سروسامانی در فدراسیون‌‌ها از حد و کنترل خارج شده است. چنین وضع وخیمی در ورزش ایران و البته مسائل تخصصی حوزه جوانان کم‌سابقه است و نمایندگان معترض تاکید دارند سجادی از عهده انجام مسئولیت‌های روشن و اصلی خود هم عاجز بوده است.

در مقابل بیانیه‌های پیاپی سجادی با تکذیب مکرر اخبار استعفا، نشان می‌دهد که او میلی ندارد با پای خودش و بدون رای‌گیری مجدد در صحن بهارستان کنار برود! گویا دولت نیز به نمایندگان این اطمینان را داده که بدون نیاز به استیضاح، خودش تغییرات را در راس وزارت ورزش و جوانان اعمال خواهد کرد. این حداقل ادعای چند نماینده منتقد سجادی است. 

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تایید این خبر گفت: دولت به مجلس اطمینان خاطر داده که تا آخر هفته حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان را از سمت خود برکنار کند.

مجتبی یوسفی، عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دانشجو با اشاره به تکذیبیه وزارت ورزش و جوانان درباره استعفای حمید سجادی اظهار کرد: دولت به مجلس اطمینان خاطر داده تا آخر هفته حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان را از سمت خود برکنار کند. اگر دولت به وعده خود عمل نکند، استیضاحی را که آقای راستینه در سامانه بارگذاری و تعداد زیادی از نمایندگان مجلس آن را امضا کرده اند، به جریان خواهیم انداخت.

وی افزود: وزارت ورزش طی دو سال اخیر، آبروی ایران را در سطح جهانی برده است؛ از این روی، دولت به مجلس گفته که اجازه دهید، زمان کمی بگذرد، زیرا تغییر و تحولات دولت در ماه‌های اخیر زیاد بوده به همین دلیل روند استیضاح به کندی پیش می‌رود. اگر دولت بخواهد در تعویض وزیر ورزش و جوانان تعللی ایجاد کند قطعا هفته آینده استیضاح را در صحن علنی مجلس اعلام وصول می‌کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۷
یک وزارت بدرد نخور
باوتن که ورزش ندارن
یک فوتبال که نهایت میرن جام جهاتی بین 4 تیم چهارم میشن و بر میگردن
یدونه هم کشتی که اونم خخخ نگم بهتره
وزیر میخواد چکار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یک انجمن 1 نفره کافیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
کشوری که آمار استفاده از سیگار، الکل، مواد مخدر و معتادین در آن هر سال در حال افزایش است، نیاز به وزارت ورزش ندارد، نیاز به وزارت ترک مواد افیونی دارد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
وزرای بی تجربه، کم دانش، ناتوان.... در دولت رییسی دست چین شده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
این یعنی چی؟ (باوتن که ورزش ندارن)
ورزشی در این مملکت وجود ندارد.
ورزش شده است عرصه ارز اندام فساد، مافیا و سرگرم کردن مردم!
اگر به ناکارآمدی باشد باید حداقل وزرای مسکن و شهرسازی ، اقتصاد، تحقیقات و فناوری ، کشور، از کار برکنار شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
اگر به نا کار آمدی باشه که باید کل دولت عوض بشه
آخر با چه کلامی باید گفت که این دولت در حد و اندازه های اداره این مملکت نیست؟
تا 2 سال باقیمانده عمر دولت رییسی همه وزرا حداقل یک بار تغییر کرده و تمام کاسه کوزه های عدم کفایت هم سر مردم شکسته خواهد شد.
از نظر من کسی باید وزیر بشه که وسط جلسه نماز بخونه و شلوار شش جیب بپوشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
خخخخخخخخخخخ دمت گرم باحال بود
کسی که از هلی کوپتر بیفته وهیچیش نشه سخت جونتر از این حرفاست که از مقامش برکنارکنند
عبدالملکی و ساداتی نژاد و نوری و فاطمی امین و حالا هم سجادی
خوشم میاد خود رئیس جمهور برخلاف وعده ای که داد( و گفت: هرکس نتونه به مردم خدمت رسانی کنه از قطار پیاده اش میکنیم) هیچکس را پیاده نکرد و همه را مجلس استیضاح و برکنار کرد.
نـــــــــــــــود میـــــــــــــــلیارد ناقابل برای یـــــــــــک دروازبان که کارش زبان درازی به مردم بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
آقای فوتبالیست حرفه ای که تو سپاهان 120 میلیارد تومان گرفت رو چی میگید!!! پول مفت بیت المال و دل بی رحم
علی برکت الله
اولویت با کدام وزیر است وزیر ورزش یا وزیر جهاد کشاورزی مرغ کیلویی 100هزارتومان گوشت کیلویی 400هزار تومان چای برنج شکر....انتخاب باشماست.
دلیل این تغییرات، انتخاب های اولیه نادرست است. اگر کسان درستی از همان اول انتخاب و تایید می کردند اینهمه تغییرات نیاز نبود.
اما دلیل اصلی اصرار بر تغییر سجادی ، مقاومتش در برابر مافیای فوتبال بود
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
دقیقا. بعد از سقوط هلیکوپتر و دوران نقاهت وزیر دوباره مافیای فوتبال فدراسون رو قبضه کرد. یهو هنه چیز به نفع اون تیم خاص تغییر کرد. در اوج هیجان لیگ مدیرعامل استقلال برکنار میشه و قربانزاده هم از طرف سازمان خصوصی سازی هم به کمکشون اومد
این همه وزیر ناکارامدکه روز به روز به بدبختی مردم افزوده می کنن. وزیر ورزش چه اختیاری داره چه امکاناتی داره چه قدرتی داره که ورزش رو بتونه متحول کنه.
انتصابات اشخاص در ورزش کشور خود گویای این است که این حیطه تحت تملک کسانی است!
دولت باید کنار برود
تمام بی کفایتی هایی که برای اقای سجادی نام بردید برای بقیه وزرا هم صدق می کند آنها هم باید برکنار شوند
از ابتدا هم قواره وزارت برای سجادی گشاد بود ! افس.س که فرصتها از دست رفت
بسیاری از انتصابات از همان ابتدا اشتباه است . این میزان زمان و هزینه صرف شد تا اشتباه بودن تصمیم اولیه اثبات شود.
آخه بقیه وزارتخانه ها و سایر وزراء دارند کارشان را درست انجام میدهند !!!! فقط این وزارتخانه بدرد نخور درست کار نمی کنه .... !!!
هيچ كدام از اين وزرا هيچ خاصيتي ندارند وبدرد نمي خورند هروزيري كه بگيد در وزارتخانه خود گند زده وجز بدبختي هيچ عايدي براي ملت نداشته بدبختانه از نظر اين دولت ورييس جمهور همه چيز گل وبلبله وهيچ مشكلي در كشور نيست البته براي خودشان واطرافيانشان همين طوري ولي براي مردم فاجعه هست
دولت فشل و کابینه فشلتر و مردمی که بازیچه دست این دولت ناکارامدند و از شرش بخدا پناه میبرند
آقای رئیس جمهور یک فراخوانی بدهد و کسانی که میتوانند وزارت ورزش و کلاً ورزش ایران را اداره کنند خودشان را معرفی کنند !
مسوول موجودی است که هرگز وتحت هیچ شرایطی استعفا نمیدهد وخودش کنار نمیرود بلکه نهایتا (بندرت) برکنار میشود. البته مثل انرژی هرگز ازبین نمیرود بلکه از پستی به پست دیگر تبدیل میشود !!!
چه فرقی می کنه؟؟
کار وزیر نیرو عالی بود ک با ساخت ده هزار مگاوات برق قطعی از ایران رفت
پرسپولیس و استقلال تیمهای دولتی که پدر بیت المال را درآوردند و روح‌کسابقات را لجنمال کردن، هر کی بیاد باید این دوایم را بفروشه بخش خصوصی
چرا
بذارین مجلس استیضاح کنه رزومه بشه برای انتخابات
حیفه
مجلسی که برای مردم نباشد باید درش را گل گرفتن.
نمایندگان به درد نخوری هم داریم . بیشترشون برای مقبولیت در دور بعد انتخابات به جوش و خروش افتادند.
کجای این کابینه یه فرد متخصص و شایسته وجود داره یا زیر پل مدیریتی هستند و فاقد تخصص و یا سهم جناحها بویژه پایداری و فاقد شایستگی. بهتره کل کابینه با رئیسی استعفا و یک ملت رو از مرگ حتمی نجات بدند
مجلس برای تبرم فکر ی کنید نه رزش
اقای سجادی بسه دیگه! عین زمان دوندگیت 16 سال بدون مدال بودی و الکی خودتو و مردم را یرکار گذاشتی!! و پول مملکت را هدر دادی! عمر ورزشی بی نتیجه ت هم باید حداکثر 4 سال میبود نه 16 سال همه رو سرکار بزاری!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست