بازدید 1360

وزیر صمت: رویکرد دولت توسعه پایدار و خوداتکا است

کد خبر: ۱۱۸۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱ 17 July 2023

وزیر صمت: رویکرد دولت توسعه پایدار و خوداتکا است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برخی سیاست‌های دولت برای توسعه استان‌ها گفت: رویکرد دولت توسعه پایدار و خوداتکا است و یکی از مهم‌ترین سیاست‌ها استفاده از ظرفیت‌های بومی استان‌هاست.

به گزارش ایرنا عباس علی آبادی روز دوشنبه در جمع فعالان اقتصادی شهر سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای رسیدن به این هدف استعدادهای هر منطقه احصا و بر اساس آن برنامه‌ریزی می‌شود.

وی اظهار داشت: رویکرد دولت توسعه پایدار و خود اتکاست و در این رویکرد، بر ظرفیت‌های بومی هر استان و هر منطقه تکیه می شود.

علی آبادی با اشاره به ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از توانمندی های این استان توسعه مبتنی بر گردشگری است و به دولتمردان استان توصیه می‌شود در این راستا گام بردارند.

وی اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد در زمینه ذخایر نفتی گازی و معدنی دارای ظرفیت‌های سرشاری است و توسعه استان از مسیر شکوفایی این صنایع می‌گذردـ

علی آبادی که به عنوان نماینده هیئت دولت به شهر سی سخت سفر کرده است در دیدار با مردم و فعالان اقتصادی به بررسی مشکلات و نیازمندی‌های مردم این شهر پرداخت.

وی پس از شنیدن مشکلات مردم گفت: بخشی از خواسته‌ها و نیازمندی‌های مردم و فعالان اقتصادی این شهرستان در مورد صنعت معدن و تجارت است که به صورت مستقیم در ابن وزارتخانه بررسی می‌شود و سایر نیازمندی‌ها در هیئت دولت مطرح خواهد شد.

سید هدایت الله افشین؛ دادستان شهرستان نیز دنا در این دیدار گفت: یکی از مشکلات اساسی مردم منطقه وام‌های مربوط به زلزله است و ساماندهی مسائل کشاورزی شهر سی سخت، آب آشامیدنی شهر پاتاوه، قیمت خریداری شده گندم و کارآمدی مدیران اجرایی از جمله مهم‌ترین درخواست‌های مردم این شهرستان است.

در بخش دیگری از این نشست نمایندگانی از صنعتگران، کشاورزان، بخش گردشگری و شهروندان این شهرستان به بیان خواسته‌های خود پرداختند.

شفیعی نژاد نماینده صنعتگران شهرستان از وزیر صمت خواست، کارآمدی نیروها و مدیران صنعتی این استان را در نظر گرفته و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند.

محمدعلی نیک اقبال پدر شهید آرش نیکی اقبال نیز به بیان مشکلات شهروندان زلزله زده این شهرستان پرداخت و گفت: برخی خانه‌های زلزله زده هنوز نیمه تمام است و تکمیل آن از عهده مردم خارج است و خواستار راهکاری برای این مشکل شد

وی در ادامه با اشاره به مشکلات خانواده شهدا گفت: خانواده ایثارگران جانبازان و شهدا به دلیل مشکلاتی که دارند نیاز به توجه بیشتری از سوی دولت دارند.

رییس جمهور و اعضای هیئت دولت در دومین سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد صبح روز دوشنبه وارد یاسوج شدند.

همزمان با دومین سفر۲ روزه (۲۶ و ۲۷ تیر) رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه‌های مهمی در حوزه اقتصادی، عمرانی صنعتی، تولیدی و سرمایه‌گذاری پیش بینی شده که تحول عظیمی در عمران و آبادانی و بهبود معیشت مردم ایجاد می کند.

طرح های مهم عمرانی از جمله سد چم شیر،کارخانه پتروشیمی گچساران، احیای کارخانه قند یاسوج و جاده پاتاوه به دهدشت و بیمارستان بهمئی با حضور رئیس جمهور و هیات همراه بهره برداری می شود.

در سفر نخست رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد در مهر ۱۴۰۰، تعداد ۲۱۷ طرح زیربنایی، زیرساختی و توسعه‌محور در بخش‌های مختلف اعم از گردشگری، راه، آب، نفت و گاز، پتروشیمی، گیاهان دارویی، صنعت و کشاورزی برای عبور از محرومیت‌ها و شتاب‌بخشی به روند توسعه‌ای این استان به تصویب رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار