بازدید 1986
۳

وحیدی: مساله آب سیستان موضوع درجه یک دولت است

وزیر کشور گفت: موضوع آب سیستان موضوع درجه یک است که مردم عزیز ما در رنج هستند، ولی دولت تمام تلاش هایش را انجام داده و منابع لازم را هم پیش بینی کرده است.
کد خبر: ۱۱۸۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲ 16 July 2023

 

 به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، احمد وحیدی وزیر کشور امروز یکشبنه ۲۵ تیر در ممورد مصوبات ستاد ملی پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گفت: اولین جلسه در مورد ایمنی سازه بود؛ سازه‌هایی که از لحاظ ناپایداری، حریق یا فرونشست باید مورد ارزیابی قرار بگیرند.

وی افزود: براساس قانون با اولویت کلان شهر‌ها ساختمان‌های بلند مرتبه باید مورد ارزیابی قرار بگیرند و مسئولیت این کار برعهده یکی از دستگاه هاست این مساله اهمیت دارد. این کار و کار‌هایی که دراین حوزه انجام شده است در ستاد مورد بررسی قرار گرفت. لازم است دستگاه‌های ذی ربطِ این موضوع با سرعت و فعالیت بیشتری این کار را انجام دهند بررسی‌های اولیه نیز صورت گرفته است.

وزیر کشور گفت: موضوع دوم راجع به مسائل انتظامی و امنیتی در شرایط بروز بحران بود چرا که یکی از مسائل مهم در شرابط بحران همین است در این مواقع با چند پدیده مواجهیم باید اموال مردم و جان کسانی که در آنجا هستند درامنیت باشند و انتظام امور هم تامین شود. در واقع نیرو‌های مردمی که علاقه‌مند هستند در صحنه حضور داشته باشند باید انتظام لازم را داشته باشند دستور العملی تعیین شده بود که در جلسه با اصلاحاتی به تصویب رسید.

وحیدی تصریح کرد: موضوع سوم راجع به صندوق حوادث طبیعی بود صندوقی پیش بینی شده بود که بتواند به ساختمان‌هایی که دچار حادثه می‌شوند کمک کند البته این صندوق پیش از این تشکیل شده است دولت هم به آن کمک کرده است. مبلغی هم باید از منابعی که اخذ می‌شود از روی برخی فیش‌ها به این صندوق واریز شود این صندوق در بعضی‌ها حوزه‌ها به شکل نسبی حضور دارد. کارایی این صندوق مورد ارزیابی قرار گرفت و مصوباتی برای این که بتوانند بیشتر خدمات دهد در نظر گرفته شد.

وی در مورد موضوع سیستان و بلوچستان افزود: این موضوع از چند جهت مورد توجه است؛ مساله آب است که چندین طرح در مورد تامین آب مطرح بوده است بعد از اینکه حاکمان افغانستان به تعهداتشان عمل نکردند و آبی که باید تقریبا به میزان ۸۲۰ میلیون مترمکعب به باید به ایران وارد می‌شد عملی نشد مردم را دچار مشکلاتی کرد.

وزیر کشور گفت: کار‌های خوبی برای اینکه به شکل موقت مشکل را برطرف کنند انجام شد تا مردم به لحاظ آب شرب مشکلی نداشته باشند چاه‌های ژرف ایجاد شد سه چاه ژرف دیگر نیز در دستور کار است چاه‌های دیگری هم که امکان حفر آن‌ها در منظقه بود حفر شد.

وحیدی تصریح کرد: جزو موضوعات جدی در دستور کار دولت، استانداری و وزارت نیرو تامین اب است موضوع آ ب سیستان موضوع درجه یک است که مردم عزیز ما در رنج هستند، ولی دولت تمام تلاش هایش را انجام داده و منابع لازم را هم پیش بینی کرده است، ولی طبیعتا انتقال آب از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر زمان خاص خودش را نیاز دارد، ولی دولت حتما این کار را انجام خواهد داد امیدوار هستیم در این فاصله هم مسئولین افغانستانی به تعهداتشان عمل کنند.

وی در مورد موضوع گرد و غبار گفت: متاسفانه همیشه مردم عزیز ما در منطقه دچار زحمت می‌شوند و حل این موضوع هم در دستور کار قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳
موضوع درجه یک حجابه اشتباه نکن
مهاجران قانونی و غیر قانونی باعث تورم شدید در بخش مسکن و مواد غذایی و سایر کالاهای اساسی شده اند. این مهاجران نه پناهجو هستند و نه آواراه. با اخراج حداکثری این افراد میتوان فشار بسیار شدیدی بر طالبان آورد تا آب را باز کند. هیچ نیازی به جنگ و تنش نظامی نیست همه مهاجرین غیرقانونی و اکثر قانونی ها را اخراج کنید تا حساب کار دست طالبان بیاید. در ضمن مساله امنیت هم مهم هست اکثر مهاجران افکاری طالبانی دارند و شعارهای مهاجران جنوب تهران در حمایت از قطع آب توسط طالبان بسیار نگران کننده بود.
احی اب اهواز حل شد یزد حل شد اصفهان حل شد قم حل شد ارومیه حل شد الانم سیستان دموتون گرم که همه جا هستید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار