بازدید 5081

نطق پیش از دستور قالیباف خطاب به روسیه

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به همسایگان ایران از جمله روسیه اعلام می کنیم که حفظ ثبات و توسعه اقتصادی منطقه تنها بر مبنای رعایت اصول حسن همسایگی از جمله احترام به تمامیت ارضی کشورمان موثر است.
کد خبر: ۱۱۸۳۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲ 16 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف در آغاز جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در نطق پیش از دستور خود، بیان کرد: مجلس شورای اسلامی مطالب بیانیه مشترک کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه در خصوص جزایر سه‌گانه ایرانی را  قویا رد می کند. به همسایگان ایران از جمله روسیه اعلام می کنیم که حفظ ثبات و توسعه‌ی اقتصادی منطقه تنها بر مبنای رعایت اصول حسن همسایگی از جمله احترام به تمامیت ارضی کشورمان میسر است. تمامیت ارضی ایران با خون صدها هزار تن  از پاک‌ترین و شجاع‌ترین جوانان این آب و خاک حفظ شده است  و ما در این خصوص  با هیچ طرفی مماشات نمی‌کنیم

رئیس مجلس ادامه داد: مبنای عمل جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی، تعامل با همه دولتهای مشروع بر اساس منافع ملی  با رعایت سه اصل عزت، مصلحت و حکمت است، همسایه روس ما باید بداند مسیر همکاری از رهگذر احترام به خطوط قرمز مردم ایران، از جمله تمامیت ارضی و استمرار حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی می گذرد.

قالیباف گفت: در عین حال لازم می دانم نسبت به توطئه رسانه ها و افراد وابسته به ناتوی رسانه ای غرب نیز هشدار بدهم. از کسانی که در طول ۴ دهه گذشته  با کم اهمیت جلوه دادن دشمنی های سیاسی و عملی جبهه غرب  و خدشه وارد کردن بر دفاع از حریم های امنیت کشور،  از هیچ تلاشی برای آسیب زدن به منافع و امنیت ‌ایران کوتاهی نکرده اند  به هیچ وجه پذیرفته نیست که اکنون، یک شبه نگران تمامیت ارضی ایران شده باشند. همگان باید در مواردی از این دست هشیار بوده  و از افتادن در دام های رسانه ای جریان تحریف اجتناب کنند.

رئیس مجلس با اشاره به تایید لایحه واردات خودروهای کارکرده از سوی شورای نگهبان ادامه داد: تصویب قانون واردات خودرو، قیمت‌ها را در بازار شکست و تداوم این امر نیازمند توجه مسئولان است تا این قانون به سرنوشت پیشین قانون واردات خودرو دچار نشود. وزیر صمت هر چه سریعتر نسبت به تدوین آیین نامه واردات اقدام کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۱۷
این چندمین هشدار محترمانه است که به روسیه و چین می دهید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
.الان روسیه و چین پشیمان شده اند و افسردگی گرفته اند
سکوت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
این بابا همونی نیست که پشت در ساختمان کلی تو سرما لرزید تا بلکه بتونه پوتین رو ببینه ولی اجازه شرفیابی بهش ندادند؟ تمامیت ارضی کشور وقتی از دست رفت که با اون همه داستان تو شهرداری بدون حسابرسی و پاسخگویی رییس مجلست کردند! برو دنبال کارت خودت هم میدونی روسیه دو ریال برای ایران احترام قائل نیست درکش هم زیاد سخت نیست البته برای افراد عادی نه شماها
متاسفانه با ندانم کاریهایتان ایران را در جایگاهی در جهان قرار داده اید که روسیه و چین برایتان تره هم خورد نمی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
از روسیه و چین هم گذشته و به جیبوتی رسیه که برای ایران تره هم خرد نکنند
یاد حرفهای 2-3 روز پیش ولایتی افتادم که اقدام روسیه در حمایت از ادعا های امارات در مورد 3 جزیره را «ساده لوحی» روسیه خوانده بود! به نظرم این مقامات ایران هستند که ساده لوح تشریف دارند. وگرنه فردی مانند پوتین، افسر سابق KGB، بعید است که ساده لوح باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
اگر ساده لوح نبودند که وضع امروز ما این نبود دادا
جناب آقای قالیباف، شما فکر می کنید که روسیه و چین ، کشورهای عربستان و امارات و قطر که چندین هزار میلیارد دلار در مجموع ذخیره ارزی دارند را ول کرده، و طرف ایران ورشکسته، تحت تحریم جهانی و منزوی را می گیرند؟
روسیه مرزهای جدیدی از سیاست را ترسیم میکند. آن همه امتیازاتی که در تقسیم دریای خزر گرفت کافی نبود , آن همه کارشکنی در برجام کافی نبود ... اینک کشور ما را به اعراب خلیج فارس میفروشد !
آقا شما چرا در برابر شناخت روسیه اینقدر مقاومت می کنید؟کجای تاریخ با یک روسیه خوب برخورد داشته اید. بدی ها و خوبیهای روسیه رو با امریکا مقایسه کنید ببینید چند چندند.
واقعا خسته نباشید با این همه رشادت !
وقتی رضاخان (میر آخور اصطبل هلندی ها) شمال غرب را به آتاتورک می بخشید با ممدرضا بحرین رو به انگلیسی ها بخشید یه سری نطقشون کور بود الان که چارتا کشور علیه کشور ما یه صحبتی کردن غربگدایان علم عثمانش کردن
پاسخ ها
کرامت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
شمالغرب را فتحلی وقسمتی دیگرش قبلا صفویها به باد دادند. بحرین هم حدود 100 سال بود عملا از ایران جداشده بود وصرفا از لحاظ ژئوپلتیک جزوی از ایران بود. مثل اینکه الان جزیره برمودا از انگلیس اعلام استقلال کند که عملا هم هست وفقط حالت رسمی پیدا میکند.
اینم میخواد از آب گل آلود برای انتخابات مجلس به نفع خودش ماهی بگیره اما کسی دیگر فریب نمیخورد...
یاد احترام مقامات روسیه درسفر قالیباف افتادیم که حداقل پروتکلها راهم رعایت نکردند. ضمنا جناب قالیباف باید بجای عبارت ( رد میکنیم ) باید از عبارت (محکوم میکنیم ) استفاده میکردی مگر اینکه یا فرق دیپلماتیک معنی ایندو را ندانی یا اینکه....
دوستی با کمونیستها نتیجه اش میشه این .
اقتدار نداریم اقتدار هم خریدنی نیست. تمام
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی