بازدید 2044

رزمایش مشترک آمریکا، کره جنوبی و ژاپن

آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در واکنش به شلیک موشک بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی رزمایش مشترک دفاع موشکی در دریا برگزار کردند.
کد خبر: ۱۱۸۳۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۳ 16 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، نیروی دریایی کره جنوبی اعلام کرد که این رزمایش یکشنبه در آبهای بین‌المللی میان کره جنوبی و ژاپن برگزار شد و ناوشکن‌های مجهز به سیستم‌های راداری «ایجیس» از سه کشور در آن حضور داشتند.

به گزارش رویترز ف آمریکا و متحدانش در آسیا در حال بهبود سامانه اشتراک اطلاعات درباره موشک‌های کره شمالی هستند. کره جنوبی و ژاپن مستقلا به سامانه های راداری آمریکا متصل هستند اما به سامانه‌های یکدیگر متصل نیستند.

هدف از رزمایش روز یکشنبه بهبود پاسخ دادن به پرتاب موشک بالستیک کره شمالی بود.

یک افسر نیروی دریایی کره جنوبی گفت: ما با سامانه قوی و همکاری سه جانبه خود به تهدیدهای موشکی و هسته‌ای کره شمالی پاسخ موثری خواهیم داد.

کره شمالی هفته گذشته موشک بالستیک قاره‌پیمای هواسونگ-۱۸ شلیک کرد که در سواحل شرقی این کشور فرود آمد.

پیونگ یانگ گفت که این شلیک یک «هشدار عملی قوی» به دشمنان بود.

آمریکا، کره جنوبی و ژاپن پرتاب این موشک را محکوم کردند اما کره شمالی با رد این محکومیت گفت که این اقدام در راستای دفاع از خود انجام شد.

شلیک این موشک پس از آن صورت گرفت که کره شمالی هوایپماهای جاسوسی آمریکا را به نقض حریم هوایی خود در آبهای منطقه اختصاصی اقتصادی متهم کرد.

کره شمالی همچنین ورود زیردریایی هسته‌ای مجهز به موشک کروز آمریکا به کره جنوبی را محکوم کرد و گفت که به آن واکنش نشان خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار