بازدید 1282

نشست مشترک مسئولان گمرکات ایران و چین در پکن

معاون وزیر و رئیس کل گمرک ایران و وانگ لینگجون معاون وزیر گمرکات چین در نشستی مشترک در پکن در خصوص مسائل مشترک مورد علاقه دو طرف با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.
کد خبر: ۱۱۸۳۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶ 15 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در حاشیه سفر رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران به چین به منظور شرکت در هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین،  رضوانی فر، معاون وزیر و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با وانگ لینگجون (Wang Lingjun) معاون وزیر گمرکات چین در پکن دیدار کردند و در خصوص مسائل مشترک مورد علاقه دو طرف به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این دیدار، دو طرف بر پیگیری اجرای اسناد همکاری گمرکی که در سال های اخیر بین گمرکات دو کشور امضا شده تاکید نمودند.

از مهمترین اسناد امضا شده قبلی می توان به تفاهم نامه «به رسمیت شناسی متقابل فعالان اقتصادی مجاز (AEO)» دو کشور با هدف ارائه تسهیلات در زمینه ترخیص کالاهای تجار خوشنام و معتبر طرف مقابل و همچنین سند چهارچوب همکاری در زمینه پنجره واحد تجارت بین المللی جهت یکپارچه سازی با اتصال سریع، بدون وقفه و ایمن پنجره واحد با قابلیت تعامل پذیری مطابق با نیازهای تجاری دولت ها و جامعه تجاری دو کشور و به اشتراک گذاری داده های زنجیره تجارت فرامرزی با استفاده از فناوری مدرن اشاره کرد.

پیشنهاد مذاکره و امضای سند تبادل الکترونیکی اطلاعات گمرکی بین دو کشور نیز به طرف چینی ارائه گردید و مقرر شد طرفین پیگیری لازم را در این خصوص انجام دهند.

همچنین دو طرف بر توسعه همکاری های آموزشی و تبادل تجربیات به صورت بازدیدهای مطالعاتی تاکید کردند.

ارتقای همکاری در چارچوب مجامع و نشست های مختلف سازمان جهانی گمرک به عنوان دو کشور دوست، همکاری در زمینه استفاده ار فناوری های تحول آفرین مانند هوش مصنوعی و تجهیزات مکانیزه گمرکی جهت تسهیل تجارت و کنترل های امنیتی از دیگر موارد مطرح شده در دیدار مذکور بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست