بازدید 64865

بازدید استاندار قزوین از هیچ!

به تازگی استاندار قزوین بازدیدی از کارخانه خودروسازی مانیان خودرو داشته است. بازدیدی که از هیچ بوده و خط تولیدی که هنوز پس از سال ها راه اندازی نشده است.
کد خبر: ۱۱۸۳۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵ 13 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از آخرین خودرو، مانیان خودرو که بازوی تولیدی پرشیا خودرو به حساب می آید، مدت هاست که تولید و مونتاژ خودرو را آغاز نکرده و صرفاً در طول این سال ها پروژه هایی برای مونتاژ خودرو در قزوین را تعریف نموده است. نام مانیان خودرو با محصولاتی چون سوئیست، هونگچی و… همراه بوده و این خودروساز داخلی هنوز نتوانسته تا حتی یک دستگاه خودرو را در این کارخانه مونتاژ کند. به عبارت ساده تر، مانیان خودرو یک خودروساز با تیراژ تولید صفر و پروژه های شکست خورده بی شمار به حساب می آید و سال های سال است که بدون تحرک در صنعت خودروی کشور حضور دارد.

در چند ماه گذشته بارها حواشی چالش های حقوقی سایر خودروسازان با مانیان خودرو به گوش می رسید و در مواردی هم شاهد بودیم که مدیران ارشد مانیان خودرو به سراغ برندهای چینی با تیراژ تولید صفر دستگاه رفته بودند و می خواستند تا چیزی شبیه «هیچ» را در ایران مونتاژ کنند. سوئیست، اسکای ول، نیسان ترا یا همان لئو MX8 ایستا موتور و چند خودروی دیگر از جمله مواردی هستند که مانیان خودرو به دنبال مونتاژ و عرضه آن ها رفته و هنوز پس از مدت ها نتوانسته است تا فعالیتی با نام مونتاژ را آغاز کند.

در همین حین بارها شاهد بوده ایم که مدیران ارشد مانیان خودرو برای اهداف خود کارخانه تولیدی مانیان خودرو و پروژه های بی نتیجه شان (حداقل تا به امروز) را به مسئولان دولتی معرفی کرده اند و در آخرین اقدام مدیران این شرکت، استاندار قزوین از کارخانه خالی مانیان خودرو با تیراژ تولید هیچ بازدید داشته است.

حال این پرسش مطرح می شود که چرا وزارت صمت مجوز فعالیت به چنین کارخانه هایی را می دهد و اجازه می دهد تا فعالیت این واحدهای تولیدی با هیچ تیراژی ادامه داشته باشد. آیا احداث یک کارخانه خودروسازی که هنوز پس از سال ها حتی یک دستگاه خودرو را به بازار عرضه نکرده است، دلایلی دیگر دارد؟ آیا احداث این واحدهای تولیدی با چنین شیوه مدیریتی می تواند به دلیل جذب اعتبارهای بانکی برای فعالیت های غیر از تولید خودرو باشد؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست