بازدید 29182

واکنش تند ورزشی‌نویسان به لقب اسطوره قرن به یک پیشکسوت

کد خبر: ۱۱۸۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷ 13 July 2023

مراسمی تحت عنوان گرامیداشت منوچهر زندی در یکی از سالن‌های خانه هنرمندان ایران برگزار شد که باعث انتقاد شدید روزنامه نگاران سرشناس ورزشی شده است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ نکته ای که بیشتر از همه خشم و ناراحتی ورزشی‌نویسان را برانگیخته است، اعطای لقب اسطوره ورزشی‌نویسی قرن به منوچهر زندی در این مراسم بوده است.

گویا برگزارکننده و متولی این مراسم نیز انجمن ورزشی‌نویسان بوده که به هیچ عنوان مدیران اصلی و همیشگی آن به خصوص عبدالحمید احمدی نزد اعضای این انجمن دارای مقبولیت و محبوبیت نیستند.

منوچهر زندی نویسنده سالهای دور کیهان ورزشی است که به دلیل ایفای نقش در شکل‌گیری انجمن ورزشی نویسان در دهه شصت، در این انجمن مدت طولانی جایگاه دبیرکلی را اشغال کرده بود و با استفاده از این جایگاه، سفرهای متعدد خارجی و مزایای بی‌شماری کسب کرد. همین رویه او باعث واکنش بسیاری از نویسندگان برجسته ورزش در ایران نسبت به اعطای لقب عجیب به وی شده است.

البته زندی بارها مدعی خرج کردن از جیب خود برای نجات انجمن شده است اما فهرست سفرهای سریالی و استفاده او از این جایگاه جیز دیگری را ثابت می‌کند.

بسیاری از ورزشی‌نویسان شناخته شده کشور طی ۲۴ساعت گذشته با انتشار پست‌هایی در صفحات شخصی خود، از این انتخاب و القاب اعلام برائت کردند و لقب اسطوره را لایق زندی ندانسته‌اند. حتی برخی از نزدیک ترین دوستان زندی نیر حاضر به دفاع از اعطای لقب اسطوره قرن به منوچهر زندی نشده اند‌.

نکته عجیب اینکه خود زندی برای دعوت از مهمانان به مراسم بزرگداشت خود، با آنها تماس تلفنی برقرار کرده و از چهره های سرشناسی مثل عادل فردوسی پور درخواست کرده که در مراسم تجلیل از او حضور پیدا کنند. البته فردوسی پور چنین کاری انجام نداد.

ورزشی نویسی در ایران سابقه نزدیک به یکصد ساله دارد و از صدری میرعمادی به عنوان پیشگام این حرفه نام برده می‌شود؛ کسی که در سال ۱۳۶۹ درگذشت و هیچگاه خودش را اسطوره قرن و حتی سرآمد دیگران ندانست.

عطا بهمنش نیز دیگر چهره شاخص تاریخ رسانه در حوزه ورزش بود و طی چند دهه اخیر بزرگان زیادی در این راه از زندگی و معاش خود گذشتند تا چراغ ورزشی نویسی را روشن نگاه دارند. همه آنها بدون ادعا و بی تکلف عمری کار کردند و خود را برتر از دیگران نخواندند. 

برخی از روزنامه نگاران معتبر ورزشی ایران در پست های خود عنوان کردند که بیش از ده یا بیست سال است که یادداشت و نوشته قابل ذکر و موثری از منوچهر زندی ندیده اند!

بهرحال با واکنش گسترده ورزشی‌نویسان ، باید منتظر عذرخواهی رسمی برگزارکنندگان این مراسم جنجالی از اهالی رسانه و ورزش کشور بود.

ورزشی نویسان در ایران به صراحت لهجه و برخورد بدون تعارف شهره اند و اینبار نشان دادند با همکار و پیشکسوت خود هم تعارف ندارند.

واکنش تند ورزشی‌نویسان به لقب اسطوره قرن به یک پیشکسوت

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی